جوسازی ها بر شما اثر نگذارد و مستقلانه درباره ایران تصمیم بگیرید

به گزارش آوای وحش، وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تاسف از تصمیم اخیر در مجلس عوام کانادا علیه ایران این سیاست ها را به زیان این کشور خواند و به دولت اتاوا توصیه کرد جوسازی ها بر آن ها تاثیر نگذارد و با سیاست مستقلی درباره جمهوری اسلامی تصمیم بگیرد.

جوسازی ها بر شما اثر نگذارد و مستقلانه درباره ایران تصمیم بگیرید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، محمدجواد ظریف در سرانجام سفرش به آفریقای جنوبی در جمع خبرنگاران در واکنش به تصویب طرحی در مجلس عوام کانادا در زمینه محدود کردن روابط با ایران مطرح کرد: متاسفانه در کانادا تصورات غلط و توهماتی درباره ایران وجود دارد و باوجود اینکه دولت عوض و این دولت با دیدگاه دیگری وارد صحنه سیاسی شده است، فشارهای سیاسی از سوی تندروها ادامه دارد.

وی اضافه نمود: ما معتقدیم این سیاست ها به ضرر کانادا خواهد بود و در راستای صلح و امنیت بین المللی نیست. متحدانشان در منطقه مرتکب جنایاتی شدند که نسبت به آن جنایات چشم پوشی و در قبال آن جنایات سکوت نموده و جمهوری اسلامی را بی جهت به جنایاتی که متحدان خودشان مرتکب آن می گردد، متهم می نمایند.

ظریف توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده است و اگر کوشش ها و حمایت های ایران نبود، اوضاع دیگری در منطقه حاکم بود.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امیدواریم کشورهای غربی کمتر تحت تاثیر این گونه جوسازی ها قرار بگیرند و خودشان نیز وارد این جوسازی ها نشوند و با سیاست مستقلی نسبت به ایران تصمیم بگیرند.

وی اضافه نمود: باعث تاسف است که دولت کانادا نسبت به سیاست های خودش اینگونه عمل می نماید.

مجلس عوام کانادا روز سه شنبه طرحی را تصویب کرد و خواهان قطع همه مذاکرات با ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور شد.

*دستاوردهای سفر به آفریقای جنوبی

وزیر امور خارجه همچنین درباره مذاکرات اجرا شده در آفریقای جنوبی با بیان اینکه مذاکرات فشرده و خوبی داشتیم، گفت: با وزیر امور خارجه درباره محورهای همکاری ها مذاکرات خوب و طولانی داشتیم و قرار شد هیات های کارشناسی گفت و گو داشته باشند و همکاران ما با همتایان خود در آفریقای جنوبی یک جلسه عظیم کارشناسی در حوزه تجارت، حمل و نقل و همکاری های بانکی داشتند.

ظریف دیدارش با رئیس جمهوری آفریقای جنوبی را دیدار خوب و کاری برشمرد و اضافه نمود: او با تاکید بر گسترش تعهدات کشورش، بر گسترش روابط دوجانبه درباره روش های عملیاتی ادامه کار گفت و گو کرد و همینطور درباره اینکه به هیات های کارشناسی و مقام های این کشور دستور خواهد داد که در این زمینه ها مطالعات لازم را انجام دهند و ظرف چند هفته آینده هیات کارشناسی از سوی آفریقای جنوبی به ایران بیاید برای اینکه زمینه های همکاری را نهایی نمایند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: درمجموع من اراده سیاسی بسیاری خوبی در آفریقای جنوبی دیدم و زمینه های همکاری بسیار زیادی وجود دارد که همکاران ما با طرف های خودشان رایزنی کردند و ان شالله در سفری که در آینده نزدیک به ایران خواهند داشت، بیشتر گفت و گو خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آفریقای جنوبی دوست خیلی نزدیک ماست و همیشه در زمینه حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در کنار ما بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 254

به "جوسازی ها بر شما اثر نگذارد و مستقلانه درباره ایران تصمیم بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوسازی ها بر شما اثر نگذارد و مستقلانه درباره ایران تصمیم بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید