شیائومی انتشار MIUI 13 برای پوکو F3 را شروع کرد

به گزارش آوای وحش، اگرچه نه پوکو و نه شیائومی هنوز زمان بندی مشخصی را به منظور انتشار MIUI 13 برای پوکو F3 اعلام نکرده اند، اما بالاخره بعد از مدت ها انتظار فرایند انتشار نسخه نو MIUI برای این گوشی پرطرفدار شروع شده است.

شیائومی انتشار MIUI 13 برای پوکو F3 را شروع کرد

همان طور که احتمالا می دانید، گوشی های شیائومی و زیرمجموعه های آن برای بازارهای مختلف از شماره مدل های متفاوتی بهره می برند. از طرف دیگر، MIUI 13 هم فعلا برای بتا تسترهایی که از مدل اروپایی پوکو F3 استفاده می نمایند منتشر شده است. نسخه منتشر شده برای این گوشی مبتنی بر اندروید 12 است و 3.2 گیگابایت حجم دارد. با توجه به اینکه شیائومی ابتدا به مدت چند هفته نسخه نو رابط کاربری خود را بر روی گوشی های بتا تسترها آنالیز می نماید، به نظر می رسد فرایند انتشار نسخه نهایی آن از ماه آینده برای عموم کاربران شروع خواهد شد.

در بسیاری از بازارها، پوکو F3 با استقبال گسترده کاربران روبه رو شد. این محصول در کل از نظر سخت افزاری جذابیت زیادی دارد. نمایشگر این گوشی حدود 86 درصد از پنل جلویی را پوشانده و در لبه های آن هم انحنای اندکی دیده می گردد. در پنل پشتی و جلویی شیشه محافظ گوریلا گلس 5 استفاده شده که در برابر ضربات مقاومت بالایی برای این گوشی به ارمغان می آورد.

بزرگ ترین پیشرفت پوکو F3 در مقایسه با پوکو F2 پرو در بخش نمایشگر اتفاق افتاده، جایی که یک پنل امولد 120 هرتزی جایگزین پنل سوپر امولد 60 هرتزی شده است. این نمایشگر 6.67 اینچی در کنار رفرش ریت 120 هرتزی، نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتزی را هم ارائه می دهد که به لطف این معینه می تواند در سریع ترین زمان ممکن به حرکات انگشت کاربر پاسخ دهد. رفرش ریت این گوشی می تواند به طور اتوماتیک بیت 120، 90 و 60 تغییر پیدا کند تا با این کار عمر باتری بیشتر گردد. یکی از ویژگی های جالب نمایشگر پوکو F3 قابلیت Adaptive Color است که می تواند با استفاده از سنسور نور 360 درجه و بر اساس نور محیط، دمای رنگ صفحه را تنظیم کند. حداکثر روشنایی نمایشگر پوکو F3 به 900 نیت می رسد که البته هنگام نمایش محتوای HDR می توانید از حداکثر روشنایی 1300 نیت هم استفاده کنید.

پوکو F3 یکی از اولین گوشی هایی بود که با چیپست قدرتمند اسنپدراگون 870 راهی بازار شد. در کنار این چیپست باید وجود 6 یا 8 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی مبتنی بر فناوری UFS 3.1 اشاره کنیم. چیپست اسنپدراگون 870 مدل بهبودیافته اسنپدراگون 865 و 865 پلاس است. فرکانس هسته پرقدرت این گوشی کمی افزایش یافته و به 3.2 گیگاهرتز رسیده تا بتواند پردازش های تک هسته ای را سریع تر انجام دهد.

طبیعتا شیائومی برای پایین نگه داشتن قیمت این گوشی باید ویژگی هایی را فدا می نموده و درباره پوکو F3 متأسفانه از دوربین های چندان قدرتمندی استفاده نشده است. به طور معین دوربین اصلی این گوشی مبتنی بر سنسور 48 مگاپیکسلی است و در کنار آن اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی تعبیه شده است. بعلاوه در حفره نمایشگر هم یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی دیده می گردد. کیفیت عکس های ثبت شده با این دوربین یادآور گوشی های میان رده معمولی است و در این زمینه نسبت به بسیاری از رقبا حرف چندانی برای گفتن ندارد.

انرژی این گوشی از طرف باتری 4520 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد و ضمناً باید به پشتیبانی از سرعت شارژ 33 واتی هم اشاره کنیم. طبق آنالیز های انجام شده، باتری این گوشی طی نیم ساعت حدود 65 درصد شارژ می گردد و برای شارژ کامل باتری هم باید تقریبا یک ساعت منتظر بمانید. این گوشی با MIUI 12 راهی بازار شد و با توجه به اینکه شیائومی برای این دسته از گوشی ها حداقل دو نسخه نو اندروید را منتشر می نماید، پس بعد از MIUI 13 باید انتظار انتشار MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 را هم داشته باشیم.

منبع: notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1372

به "شیائومی انتشار MIUI 13 برای پوکو F3 را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی انتشار MIUI 13 برای پوکو F3 را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید