شیرهای سنگی کازرون ساماندهی می شوند

به گزارش آوای وحش، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، شیرهای سنگی کازرون ساماندهی می شوند.

شیرهای سنگی کازرون ساماندهی می شوند

محمدجواد جوکاری اظهار کرد: متأسفانه افراد سودجو بیشتر از بلایای طبیعی و شرایط آب و هوای جوی در تخریب شیر های سنگی تاریخی شهرستان نقش داشته اند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون ادامه داد: در زمانهای دور قرار دادن شیر های سنگی با بنای بسیار جالب در قبرستان معرف صفات برگزیده ای چون شجاعت، توانمندی و هنر افراد نامدار بوده و امروزه جز فرهنگ و تاریخ کهن و ارزشمند ما محسوب می گردد که به وسیله بعضی افراد نادان و کوته فکر از بین می رود.

او تعداد شیر سنگ های تاریخی شهرستان را بیش از 80 مورد دانست و گفت: از این تعداد چند شیر سنگی کاملاً تخریب شده اند.

جوکاری گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون به جد پیگیر حل این مشکل و جمع آوری شیر سنگ ها در مکانی تعیین بوده است که با توجه به این مهم و پیگیری های مداوم در این زمینه، زمینی با مساحت حدود هزار متر با همکاری شورای اسلامی و دهیاری دهکده گردشگری دوان و یک خیر اهدا و محصور شده است که امیدواریم با تأمین اعتبار شاهد افتتاح این موزه باشیم.

او با اشاره به وجود 250 اثر تاریخی ثبتی و شناسایی شده بویژه مجموعه دنیای بیشاپور و نقوش برجسته آن به عنوان منطقه تاریخی گردشگری اعلام کرد: شهرستان با وجود پتانسیل بسیار بالا در این حوزه آنطور که باید دیده نشده و از منطقه ها تاریخی برای رونق مالی، اشتغالزایی و معرفی آن به دنیا استفاده نشده است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1330

به "شیرهای سنگی کازرون ساماندهی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرهای سنگی کازرون ساماندهی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید