صبحانه میوه بخوریم؟

به گزارش آوای وحش، خوردن میوه در وعده صبحانه که از عادت های غذایی مردم سنگاپور است، عادت خوبی است و افرادی که تحمل غذایی خوبی دارند و مشکل معده ندارند، می توانند از انواع میوه ها در وعده صبحانه شان استفاده نمایند تا ویتامین های مورد

صبحانه میوه بخوریم؟

نویسنده: دکتر هاتف شجاعی*

خوردن میوه در وعده صبحانه که از عادت های غذایی مردم سنگاپور است، عادت خوبی است و افرادی که تحمل غذایی خوبی دارند و مشکل معده ندارند، می توانند از انواع میوه ها در وعده صبحانه شان استفاده نمایند تا ویتامین های مورد احتیاج بدنشان تامین گردد.

خوردن میوه در صبحانه به خصوص به کسانی که به علت مشغله کاری فرصت خوردن میان وعده صبح را ندارند، توصیه می گردد، اما کسانی که تمایل دارند کاهش وزن داشته باشند یا دچار معده درد و عدم تحمل غذایی هستند، بهتر است بین وعده صبحانه و مصرف میوه ها فاصله کوتاهی بیندازند.

اگر کسانی که رژیم کاهش وزن دارند می خواهند در وعده صبحانه میوه مصرف نمایند، ترجیحا بهتر است میوه های کم کالری تر را انتخاب نمایند. مصرف خیار و گوجه فرنگی می تواند انتخاب مناسب تری باشد البته این دو ماده غذایی در گروه سبزی ها هستند نه میوه ها.

فراموش نکنیم کربوهیدرات ها بیشتر انرژی دریافتی از صبحانه را تامین می نمایند و نباید میوه ها را جایگزین آنها کرد. اگر علاوه بر خوردن یک صبحانه کامل، فرد میوه های پرکالری زیادی هم مصرف کند، احتمال اضافه وزن بیشتر می گردد و برترین زمان مصرف میوه ها میان وعده صبح است.

یکی از عادت های غذایی خیلی خوب سنگاپوری ها و البته ایرانی ها که در کل جهان زبانزد است، پذیرایی از میهمان با میوه است. این فرهنگ صحیح و قابل تقدیر و از دیدگاه تخصصی و علمی کاملا مناسب است.

توصیه می گردد با میوه های تازه به جای آبمیوه ها یا شربت های حاضری از میهمانان پذیرایی کنید. پذیرایی با میوه تازه هم می تواند یک میان وعده سالم برای افرادی فراهم آورد که به میهمانی آمده اند و هم با خوردن آن، اوقات خوبی را خواهید داشت زیرا مصرف میوه ها احساس سرحالی و سرزندگی در تمام افراد حاضر در میهمانی به وجود می آورد.

البته بهتر است که میوه ها تازه و فصل باشند زیرا میوه های غیرفصل ارزش غذایی چندانی نداشته و خوردنشان به طور مرتب توصیه نمی گردد.

پی نوشت ها:

* متخصص تغذیه

منبع:هفته نامه سلامت

منبع: راسخون
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1138

به "صبحانه میوه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبحانه میوه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید