صدور پروانه نخستین خانه بوم گردی استان با بیمه مسئولیت مدنی

به گزارش آوای وحش، خبرنگاران/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از صدورپروانه بهره برداری خانه باغ شاکر آران و بیدگل به عنوان نخستین اقامتگاه بوم گردی با بیمه مسئولیت مدنی در استان اصفهان اطلاع داد.

صدور پروانه نخستین خانه بوم گردی استان با بیمه مسئولیت مدنی

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران، جواد صدیقیان؛ اظهار کرد: پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی خانه باغ شاکر در تاریخ 8. 10. 95 به شماره 9002. 123. 952 صادر و با کد شناسه ملی 44. 047. 04. 18. 395 در فهرست تاسیسات گردشگری سازمان میراث فرهنگی نهاده شد.

وی با بیان این که اقامتگاه بوم گردی خانه باغ شاکر دومین اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل است، عنوان نمود: این اقامتگاه اولین اقامتگاه بوم گردی استان اصفهان است که دارای بیمه مسئولیت مدنی است.

وی گفت: این اقامتگاه در 5 کیلومتری شمال شهرستان آران و بیدگل و در دشت حسین آباد واقع شده است و فعلا با 8 اتاق ظرفیت پذیرش 40 نفر را داراست و در فاز توسعه این اقامتگاه، تعداد 30 اتاق دیگر، رستوران، سفره خانه سنتی، سالن اجتماعات، پارکینگ اختصاصی، نمایشگاه صنایع دستی و تاکسیدرمی و کمپینگ اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، مجموعه خانه باغ شاکر یکی از زیباترین اثرهای فرهنگی-تاریخی شهرستان آران و بیدگل است که در اوایل دوره قاجار منطبق با اصول معماری سنتی مناطق کویری، در زمینی به مساحت تقریبی 6600 متر مربع و با فرم هندسی ذوزنقه طراحی و احداث شده است.

این مجموعه مشتمل بر سه عنصر فضائی باغ، عمارت و برج و بارو است که در جبهه شمالی باغ، برج و بارو و در جبهه جنوبی آن، عمارت بادگیر واقع شده است.

خانه باغ شاکر در تاریخ 23. 1. 95 به شماره 31450 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 85

به "صدور پروانه نخستین خانه بوم گردی استان با بیمه مسئولیت مدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور پروانه نخستین خانه بوم گردی استان با بیمه مسئولیت مدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید