مادلین تین گران ترین جایزه ادبی کانادا را هم برد

به گزارش آوای وحش، مادلین تین نویسنده نامزد بوکر و برنده جایزه گاورنر جنرال 2016 به عنوان برنده جایزه 100 هزار دلاری گیلر کانادا معرفی گردید.

مادلین تین گران ترین جایزه ادبی کانادا را هم برد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، سی.بی.سی نوشت: جایزه گیلر اسکاتیا بانک که گران ترین جایزه ادبی کشور کانادا محسوب می گردد، در این دوره به مادلین تین نویسنده کتاب نگو ما هیچ چیز نداریم تعلق گرفت.

تین 42 ساله که متولد ونکوور کانادا از پدری چینی و مادری هنگ کنگی است، چندی پیش با این رمان جایزه گاورنر جنرال را کسب و به مرحله نهایی نامزدی من بوکر 2016 راه پیدا کرد.

مراسم اعطای این جایزه کتاب با حضور حدود 500 نفر از اهالی صنعت نشر، رسانه و ارتباطات برگزار گردید و پخش زنده آن از شبکه سی.بی.سی به روی آنتن رفت.

داستان کتاب تین که ساکن مونترال است، حول محور زندگی سه موسیقی دان بااستعداد است که تحت تاثیر تغییرات سیاسی قرن بیستم چین قرار می گیرند. کارتین لروکس، گری باروین، مونا عواد، زویی ویتال و اما دون اهو نویسنده رمان پرفروش اتاق، رقیب های این نویسنده برای کسب گیلر این دوره بودند.

جایزه گیلر که هرساله با حمایت اسکاتیا بانک برگزار می گردد، طی دو دهه اخیر به یکی از مهم ترین جوایز آمریکای شمالی تبدیل شده است.

این جایزه کانادایی در سال 1994 توسط جک رابینودیچ، تاجر اهل تورنتو، برای بزرگداشت نام همسرش دوریس گیلر، ویراستار و روزنامه نگار، راه اندازی شد و هرساله به بهترین رمان و یا مجموعه داستان کوتاه کانادایی تعلق می گیرد که به زبان انگلیسی در این کشور منتشر شده باشد.

هدف از راه اندازی این جایزه ادبی، توجه بیش تر به ادبیات کانادا بود. این جایزه در سال 2005 از سوی اسکاتیا بانک مورد حمایت توأمان نهاده شد. از چهره های سرشناسی که پیش تر جایزه گیلر را از آن خود نموده اند، می توان به مارگارت اتوود، اسی ادوگیان، آلیس مونرو و مایکل اونداجی اشاره نمود. گیلر سال گذشته به آندره الکسی نویسنده 15 سگ اعطا شد.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 157

به "مادلین تین گران ترین جایزه ادبی کانادا را هم برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادلین تین گران ترین جایزه ادبی کانادا را هم برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید