مدیریت اضطراب و استرس در روز های کرونایی

به گزارش آوای وحش، در این روز های کرونایی، همه به نوعی دچار اضطراب و سردرگمی هستند به گونه ای که مختل شدن زندگی و تاثیر آن بر سیستم ایمنی فرد، اثرات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت که تنها راه غلبه بر آن، مدیریت اضطراب و استرس است.

مدیریت اضطراب و استرس در روز های کرونایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی آوای وحش، مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در مطلبی اعلام کرد: در این روز های کرونایی، همه به نوعی دچار اضطراب و سردرگمی هستند به گونه ای که مختل شدن زندگی و تاثیر آن بر سیستم ایمنی فرد، اثرات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت که تنها راه غلبه بر آن، مدیریت اضطراب و استرس است.

این روز ها با درجاتی از اضطراب و تهدید بیماری کرونا درگیر هستیم که عملکرد روزانه ما را تحت تاثیر قرار داده، اضطراب یک واکنش طبیعی در شرایط سخت و احساس تهدید آمیز است، اما اگر اضطراب زیاد باشد زندگی را مختل خواهد کرد و در نتیجه بر سیستم ایمنی ما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

لازمه اصلی در این شرایط مدیریت اضطراب و استرس است؛ از جمله عواملی که بر غلبه اضطراب تاثیر دارد، عبارتند از::

دریافت اطلاعات درست:

دریافت اطلاعات درست از منابع معتبر مثل منابع داخلی، صدا و سیما، سایت ها و مراکز علوم پزشکی وزارت بهداشت و یا منابع خارجی مانند سازمان بهداشت جهانی قابل دسترس است و می تواند کمک کننده باشد.

حمایت اجتماعی:

با اطرافیان خود در مورد ترس ها و نگرانی های خود صحبت کنیم و به صحبت های آن ها گوش دهیم، اما صحبت هایمان نباید تنها در مورد ویروس کرونا باشد و گرنه ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

خود گویی یا واگویه های مثبت:

به عنوان یک انسان، شما همواره با خودتان صحبت می کنید و یک مونولوگ درونی با خود دارید که به آن (واگویه) می گویند که این واگویه می تواند عزت و اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار دهد.

نوعی از واگویه مثبت است که به مکالمه ذهنی با نگرش مثبت نسبت به خویش و زندگی تان گفته می گردد که باعث می گردد جنبه روشن هر چیز را ببینید، همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس - ایجاد افکار مثبت و از بین بردن افسردگی و کاهش استرس و در نتیجه بهبود عملکرد در انجام کار می گردد.

مدیریت افکار منفی:

طبیعی است، وقتی ویروس در جامعه پراکنده شده و بیماری شایع می گردد، اخبار ضد و نقیض زیادی در بین مردم انتشار پیدا می کند که این اخبار باعث نگرانی می گردد بنابراین اولین گام در مدیریت افکار منفی شناخت فکر های منفی، درشت نمایی ها و تعمیم های مبالغه آمیز است، سعی کنید به این افکار غلبه کرده و آن را مدیریت کنید.

تصویر سازی ذهنی خوشایند:

تصویر سازی ذهنی و استفاده از قدرت تخیل و تصورات شما برای به دست آوردن و رسیدن احساس خوب در شرایط نگرانی و پر استرس می تواند مثمر ثمر باشد.

فعالیت های لذت بخش:

فعالیت های لذت بخش برای هر فرد فعالیت های خاصی را شامل می گردد که در زمان انجام آن یا بعد از آن به فرد احساس خوبی دست می دهد مثل: مطالعه، دعا و نیایش کردن، تماشای فیلم، انواع بازی ها، کار های هنری، آشپزی، ورزش، موسیقی و.

توکل به خدا کنیم:

توکل به خدا یعنی ما وظایف خود را (در رعایت نکات بهداشتی) به درستی انجام دهیم و بعد بقیه کار ها را به خدا می سپاریم و اینکه مرگ و زندگی، بیماری و شفا دست خداست که قادر مطلق است.

لبخند زدن و روحیه بخشیدن به دیگران را سر لوحه کار های خود قرار دهیم و از آن غافل نشویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 220

به "مدیریت اضطراب و استرس در روز های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت اضطراب و استرس در روز های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید