معرفی کشورهایی در جهان که می توان به آنها با کشتی سفر کرد و سفر دریایی را تجربه کرد

به گزارش آوای وحش، چقدر به جغرافیا علاقه دارید؟ اگر اهل جغرافی باشید، حتما می دانید که کشور عزیزمان ایران در منظقه ای از آسیا قرار گرفته است که هم از سمت شمال و هم از سمت جنوب با آب های نیلگون احاطه شده است. همه این موارد دست به دست هم می دهند تا سفرهای دریایی را برای مسافران راحت تر و ساده تر سازند.

معرفی کشورهایی در جهان که می توان به آنها با کشتی سفر کرد و سفر دریایی را تجربه کرد

در حال حاضر سفرهای دریایی به نقاط مختلف جهان طرفداران زیادی دارد. افراد زیادی هستند که برای سفر کردن سیستم حمل و نقل دریایی را انتخاب می کنند و برای این انتخاب شان هم دلایل منطقی دارند.

سفر از راه دریا بسیار کم هزینه است، آرامش وصف ناپذیری دارد، به مسافران کمک می کند با افرادی که از فرهنگ های مختلف هستند آشنا شوند و تجربه های بی نظیری برای خود به دست آورند. اگر این دلایل شما را به سفرهای دریایی علاقه مند کرد در این مقاله همراه ما باشید تا ببینیم از راه دریا به کدام یک از کشورهای جهان می توانیم سفر کنیم.

در ایران چندین پایانه مسافربری دریایی وجود دارد؟

برای اینکه بتوانید از خدمات و امکانات سیستم حمل و نقل دریایی استفاده کنید باید خودتان را به پایانه های مسافربری برسانید. بهتر است بدانید که در حال حاضر چیزی حدود 11 بندر در ایران مشغول فعالیت هستند و هر کدام شان ویژگی ها و امکانات خاصی را در اختیار مسافران قرار می دهند.

سه مورد از این بنادر در بخش شمالی ایران واقع شده اند و باقی شان در قسمت های جنوبی مشغول فعالیت هستند. به خاطر داشته باشید که همه این بنادر پایانه مسافربری ندارند و نمی توانند امکانات مسافرتی در اختیارتان بگذارند.

در میان بنادری که به آن ها اشاره کردیم، بندرهای نوشهر و بندر انزلی ارتباط ایران با کشورهای شمالی را برقرار می کنند و بنادری همچون بنادر بوشهر، خرمشهر و بندرعباس به شما اجازه می دهند با همسایه های جنوبی ایران ارتباط برقرار کنید.

برای رزرو آنلاین بلیط قطار بندرعباس روی تصویر زیر کلیک کنید:

به کدام کشورها می توان سفر دریایی انجام داد؟

اگر می خواهید از خاک ایران به کشورهای مختلف سفر کنید گزینه های مختلفی پیش روی خود خواهید داشت. اولین و مهم ترین سیستم حمل و نقلی که می توانید از آن به خوبی استفاده کنید هواپیماست.

سیستم هوایی ایران به شما اجازه می دهد به طور مستقیم به کشورهای مختلفی سفر کنید و از امکاناتی که در اختیارتان قرار می گیرد به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

برای مشاهده قیمت و رزرو آنلاین بلیط های پرواز لحظه آخری روی تصویر زیر کلیک کندی:

با این حال برخی از افراد ترجیح می دهند جهت دریایی را برای مسافرت هایشان انتخاب کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید باید بدانید که انتخاب های متنوعی پیش روی خود ندارید.

در حال حاضر سفرهای دریایی برای ایرانی ها تنها از چند بندر و به چند کشور همسایه امکان پذیر است. بندر شهید باهنر در بندرعباس شما را به امارات می رساند. پس اگر قصد سفر به امارات را دارید، می توانید با این بندر ارتباط برقرار کنید.

در صورتیکه تصمیم گرفته اید به دبی بروید، می توانید از بندر لنگه که در استان هرمزگان واقع شده است استفاده کنید. برای افرادی که قصد سفر به کویت را دارند، خرمشهر بهترین انتخاب خواهد بود.

شهرهایی همچون گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان به آب های اطراف دسترسی خوبی دارند، اما این موضوع بدین معنا نیست که می توان به همه کشورهای همسایه با کشتی سفر کرد.

سفرهای دریایی از ایران تنها از طریق سه بندر در دو استان انجام می شود. زمانی که خودتان را به بندرعباس می رسانید می توانید با هزینه اندکی همچون 500 الی 800 هزار تومان به شارجه بروید. به خاطر داشته باشید که سفر از خرمشهر به کویت حدود 5 ساعت به طول می انجامد.

هزینه سفر دریایی به کشورهای همسایه چقدر است؟

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، در حال حاضر سفر دریایی به امارات و کویت از خاک ایران امکان پذیر است. شاید دوست داشته باشید هزینه های این سفر را بدانید و دفعه بعد که قصد مسافرت داشتید از طریق سیستم حمل و نقل دریایی به این کشورها سفر کنید.

سفر با کشتی از بندرعباس به شارجه امارات چیزی حدود 12 ساعت به طول می انجامد. برای خرید این بلیط هم قرار نیست هزینه های زیادی صرف کنید. این هزینه از 500 الی 800 هزار تومان متغیر خواهد بود.

برای رسیدن به دبی نیز می توانید از کشتی های تندرویی که در این جهت فعالیت می کنند استفاده کنید. این سفر نیز چیزی حدود 5 ساعت طول می کشد و هزینه ای بین 600 تا 900 هزار تومان را برایتان خواهد داشت.

اگر دوست دارید سفر آرامی داشته باشید و از مناظری که در اطراف تان می بینید لذت ببرید خودتان را برای مسافرت های دریایی آماده کنید. در طول جهت می توانید از موسیقی لذت ببرید، به صدای آب گوش کنید، مناظری که دور و برتان می بینید را کاوش نمایید و کتاب بخوانید.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 776

به "معرفی کشورهایی در جهان که می توان به آنها با کشتی سفر کرد و سفر دریایی را تجربه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کشورهایی در جهان که می توان به آنها با کشتی سفر کرد و سفر دریایی را تجربه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید