مغز را با این روش صحیح و سلامت نگه دارید

به گزارش آوای وحش، نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد به کمک برخی از روش ها می توان سلامت مغز در دوره میانسالی و سالمندی را تضمین کرد.

مغز را با این روش صحیح و سلامت نگه دارید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد دویدن، شناکردن و دوچرخه سواری برای داشتن یک مغز سالم ضروری است.

مطالعه نشان داد که افزایش دوچرخه سواری کاهش ماده خاکستری را با افزایش جذب اکسیژن متوقف کرده است؛ ناحیه مغز به کنترل توانایی های شناختی کمک می کند و هرچه پیرتر می شویم کاهش می یابد

شواهد تازه نشان می دهد که ورزش منظم، مغز را از آسیب محافظت می کند و آن را در پیری سالم نگه می دارد.

محققان توصیه می کنند، همه افراد دست کم در هفته به میزان دو ساعت و نیم ورزش کنند تا از بروز بیماری های مختلف در دوره میانسالی و سالمندی درامان باشند.

محققان آلمانی که سرپرست این پژوهش بودند تأکید می کنند، ماده خاکستری با افزایش سن، کوچک و باعث می شود بسکمک از مسائل شناختی مانند از دست دادن حافظه رخ دهند.

پژوهشگران در یاداشت های خود خاطرنشان کردند: مردم باید آگاه باشند که برای حفظ قدرت شناختی خود در سالمندی نیازی به شرکت در ماراتن ورزشی نیست؛ تحرک فیزیکی روزانه حتی اگر اندک باشد به حفظ قدرت مغز کمک می کند.

سرمقاله ای که توسط سازمان غیرانتفاعی ایالات متحده کلینیک مایو نوشته شده است می گوید نتایج پژوهش های اخیر دلگرم کننده بوده اند.

رونالد پیترسن، یک متخصص مغز و اعصاب کلینیک مایو گفت: این مطالعه شواهد غیرمستقیم را فراهم می کند مبنی بر اینکه ورزش هوازی علاوه بر تهویه بدنی می تواند بر عملکرد شناختی تأثیر مثبت داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم مطالعه این است که این نتایج ممکن است در بزرگسالان مسن نیز اعمال شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 32

به "مغز را با این روش صحیح و سلامت نگه دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغز را با این روش صحیح و سلامت نگه دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید