مناسب سازی ارزان و در سطح گسترده

به گزارش آوای وحش، شهردار منطقه 12 در سومین جلسه کمیته مناسب سازی معابر این منطقه که به منظور افزایش دسترس پذیری برای معلولان تشکیل شد، بر مناسب سازی ارزان و در سطح گسترده تأکید کرد.

مناسب سازی ارزان و در سطح گسترده

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، روز گذشته، یک شنبه، 17 بهمن، سومین جلسه کمیته مناسب سازی معابر منطقه 12 برای معلولان با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه، معاونان منطقه، اعضای کمیته مناسب سازی شامل دبیر کمیته، نمایندگان اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی منطقه ها و سازمان ها، نماینده اداره کل معماری و ساختمان، نماینده سازمان بوستان ها، نماینده شورای شهر، نماینده انجمن معلولین، دستیار شهردار در امور مناسب سازی در سالن کنفرانس شهرداری منطقه برگزار گردید.

یزدی در این جلسه، آموزش های شهفرایندی در خصوص معلولان و حقوق آن ها را ضروری دانست و با اشاره به حرکت شهر به سمت افزایش دسترس پذیری برای این شهفرایندان گفت: اگر بتوانیم مناسب سازی معابر را با استفاده از تجهیزات ارزان تر و ارزان پیش ببریم می توانیم سطح گسترده تری از منطقه را برای این امر پوشش دهیم.

وی با تأکید بر ممنوعیت ورود موتورسواران به معابر پیاده رو ادامه داد: معابر باید برای عبور عابران پیاده، کاملاً امن باشند؛ از طرفی برنامه ما این است که در مناسب سازی همه اقشار جامعه در نظر گرفته شوند؛ از مادری که با کاسلکه فرزند حرکت می نماید تا کسانی که سبد خرید حمل می نمایند .

شهردار منطقه 12 ضمن بیان این مطلب که پیاده رو حق عابر پیاده است، اعلام کرد: به منظور مناسب سازی معابر برای معلولان عزیز در همه موانعی که در پیاده رو ها برای جلوگیری از ورود موتورسواران ایجاد شده، راستا ویلچررو جانمایی شده؛ بعلاوه خط کشی ها با مواد مناسب ضد سرخوردگی انجام می گردد که دیگر این راستا ها لغزنده نباشند.

وی با اشاره به پیاده راه بودن بازار تهران نیز اضافه کرد: ازآنجاکه بازار تهران، پیاده راه شده، مناسب سازی ها در این راستا به طور کامل انجام گرفته؛ بعلاوه در زمینه استفاده از حمل ونقل عمومی و نصب تابلو های پارک معلولین برای پارک خودروی آنان، اقداماتی انجام گرفته و این برنامه ادامه خواهد داشت.

در ادامه، اعضای انجمن معلولان خواهان مشورت گرفتن از آنان در برنامه های مناسب سازی شهرداری منطقه 12 شدند که شهردار منطقه، ضمن یادآوری استفاده از پیشنهادات دستیار شهردار در امور مناسب سازی و بعضی دیگر از معلولان در پروژه های عمرانی با این موضوع، در خصوص ادامه این فرایند، قول مساعد داد.

بحث و آنالیز در خصوص برنامه جامع اقدامات مناسب سازی منطقه در سال های 1399 و 1400 و اقدامات صورت گرفته طبق برنامه قبلی، بعلاوه برنامه جامع اقدامات تا مهرماه سال 1401 و اولویت های پیش بینی شده در منطقه از دیگر موارد طرح شده در این جلسه بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1361

به "مناسب سازی ارزان و در سطح گسترده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب سازی ارزان و در سطح گسترده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید