پاسخ به یک پرسش مشهور؛ چرا در مجموعه ارباب حلقه ها برای نابود کردن حلقه از عقاب ها استفاده نکردند؟

به گزارش آوای وحش، عقاب ها دارن می آیند. در سراسر مجموعه های هابیت و ارباب حلقه ها این جمله را بارها می شنویم. جمله ای که خبر از آمدن عقاب های بزرگ سرزمین میانه می دهد. هر وقت نبرد گره خورده و اوضاع خطرناک است، این عقاب ها از راه می رسند. در خاتمه بازگشت پادشاه، فرودو و سم بعد از این که حلقه را در کوه موردور به آتش می اندازند، خودشان در میان مواد مذاب گیر می افتند. این جاست که این عقاب ها سر می رسند و آن ها را نجات می دهند.

پاسخ به یک پرسش مشهور؛ چرا در مجموعه ارباب حلقه ها برای نابود کردن حلقه از عقاب ها استفاده نکردند؟

همین اتفاق باعث بروز یک بحث طولانی و همیشگی بین طرفداران آثار تالکین شده است. اگر عقاب ها می توانند این قدر راحت به موردور بروند، چرا از همان اول ماموریت نابود کردن حلقه به آن ها سپرده نشد؟ این کار قطعا باعث می شد زندگی فرودو و سم خیلی راحت تر پیش برود. بحث و شایعه درباره این پرسش، همواره داغ بوده است. حتی عده ای از طرفداران معتقدند وقتی گاندلف در یاران حلقه هنگامی که در آستانه سقوط به پرتگاه است، به یاران حلقه می گوید: پرواز کنید، ای احمق ها!، در واقع دارد به عقاب ها اشاره می نماید و از آن ها می خواهد بقیه ماموریت را به وسیله عقاب ها در پیش بگیرند.

این طور که معلوم است، از خود جی. آر. آر. تالکین هم این سوال زیاد پرسیده می شد. مسلما او وقتی در جمع دوستانش بود یا در مهمانی و جایی گیرش می آوردند، بحث درباره علت عدم استفاده از عقاب ها مطرح می شد. او هم همواره یک پاسخ می داد: دهان تان را ببندید!

خیلی پاسخ تندی است. شخصا عاشق این هستم که تالکین همواره قبل از مطرح کردن این جمله ساده، چقدر مقدمه چینی می نماید. او واقعا یک داستان نویس قهار است.

و قطعا همین پاسخش هم درست است. در عصر ما، اینترنت باعث سربرآوردن کلی انتقاد بیجا شده است. دیگر هرکس برای خود منتقد شده است و همه جا بحث درباره حفره های داستانی فیلم ها و سریال هاست، انگار که در مواجهه با یک اثر، مهم ترین کاری که باید انجام داد همین است. ولی باید پذیرفت میل به بحث های این چنینی همواره در انسان ها وجود داشته است، فقط اینترنت فرصتش را به شکل بهتری فراهم نموده است.

ولی واقعا چرا برای بردن حلقه به موردور از عقاب ها استفاده نشد؟

من هم فرزند این عصر مملو از انتقادهای بیجا هستم. به همین علت، من هم سعی نموده ام پاسخ خودم را برای این پرسش مهم و قدیمی پیدا کنم. خیلی دوست دارم من هم مثل تالکین باکلاس باشم و اهمیت ندهم، ولی من ضعیف هستم و یک گالوم در وجودم هست.

در هر صورت، در این مجموعه داستان، سپردن این مسئولیت به هابیت ها یک هدف معین دارد: این کار را باید کسی انجام دهد که ظرفیت گمراهی اش کمتر از آدم های قدرتمندی مثل گاندلف و گالادریل باشد. آن ها خودشان از پذیرش این مسئولیت سرباز می زنند، می ترسند حلقه باعث سر برآوردن جنبه تاریک وجودشان شود. عقاب ها هم موجودات قدرتمندی هستند، نوادگان عقاب هایی هستند که والار مانوه (کسی که بسیار قدرتمندتر از سائورون است) در دوره اول می فرستد. آن ها هم ظرفیت تبدیل شدن به عقاب های اهریمنی را دارند.

علاوه بر این، سائورون اصلا دنبال چنین نیروهایی می شود تا بتواند جنبه تاریک شان را برانگیزد. او خودش منتظر بود گاندلف، یا گالادریل، یا گواییر عقاب حلقه را دست خود نمایند، با این کار، خیلی راحت می توانست آن ها را گمراه کند. سائورون هیچ وقت فکرش را نمی کرد یک شخص به ظاهر ناچیز و بی اهمیت مثل فرودو یا سم چنین مسئولیتی را برعهده بگیرد، به همین علت اصلا توجهی به آن ها نداشت.

منبع: Wnteriscoming

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1418

به "پاسخ به یک پرسش مشهور؛ چرا در مجموعه ارباب حلقه ها برای نابود کردن حلقه از عقاب ها استفاده نکردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به یک پرسش مشهور؛ چرا در مجموعه ارباب حلقه ها برای نابود کردن حلقه از عقاب ها استفاده نکردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید