پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 30 فروردین 1401

به گزارش آوای وحش، امروز آسمان تهران نسبتا آفتابی است و دما در طول شب از سیزده درجه به مرور و در طول روز به بیست درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 30 فروردین 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران نسبتا آفتابی و در بعضی ساعات ابری پیش بینی می گردد. فردا 30 فروردین 1401 آسمان نسبتا آفتابی خواهد بود و شاخص آلودگی هوا نیز در شرایط سالم پیش بینی می گردد.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 25 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (30 فروردین ماه) نسبتا آفتابی با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (31 فروردین ماه) تا حدودی آفتابی با حداقل دمای 20 و حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد و برای روز پنجشنبه (1 اردیبهشت ماه) نسبتا آفتابی با حداقل دمای 17 درجه و با حداکثر دمای 28 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

کاهش تندی باد تا اواخر وقت امروز (29 فروردین ماه) همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد که به تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز سه شنبه (30 فروردین ماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده ها خواهد شد، هرچند با افزایش تردد خودرو ها غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود.

با تداوم پایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه (30 فروردین ماه) و عدم وزش باد مؤثر، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر منطقه ها پرتردد پیش بینی می گردد.

کیفیت هوای مرکز در هفته چهارم فروردین چگونه بود؟

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خصوص کیفیت هوای مرکز در هفته چهارم فروردین 1401 گفت: هوای تهران، 5 روز از 7 روز هفته گذشته در شرایط نامطلوب و فراتر از حد مجاز قرار داشت.

دکتر سید محمدمهدی میرزائی قمی با اعلام اینکه برخلاف سال های گذشته که معمولاً در فروردین، برترین کیفیت هوا در تهران اتفاق می افتاد، در فروردین امسال به ویژه هفته چهارم ماه جاری این گونه نبود، اضافه نمود: در هفته گذشته، تنها 2 روز قابل قبول ثبت شد و 4 روز شرایط ناسالم برای گروه های حساس و یک روز خطرناک به ثبت رسید که در سال های اخیر بی نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه در 6 روز از 7 روز هفته گذشته، ذرات معلق کوچک تر از دو و نیم میکرون، آلاینده شاخص شهر تهران بود، اظهار کرد: در روز شنبه بیستم فروردین، شاخص کیفیت هوا برای ذرات معلق کوچک تر از ده میکرون به عدد خطرناک 332 رسید و در کنار آن، ذرات معلق کوچک تر از دو و نیم میکرون نیز با شاخص 196 در شرایط ناسالم نهاده شد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در خصوص دلایل و عوامل آلودگی بی سابقه هفته گذشته هوای مرکز، شرح داد: همانطور که در گزارش های این شرکت نیز تصریح شد، آلاینده شاخص در همه روز های هفته گذشته، ذرات معلق موجود در هوا بود که بیشترین دلیل آن، نفوذ گرد و غبار از کشور های همسایه غرب کشور و سایر استان ها و کاهش بارش باران در شهر تهران بود که موجب بالا رفتن اندازه غلظت هر دو نوع آلاینده ذرات معلق در هوای شهر تهران شد.

لازم به ذکر است، کمترین شاخص هفته گذشته در روز آدینه 26 فروردین با عدد 97 بوده که با توجه به بارش باران و وزش باد مناسب در عصر دیروز، از غلظت آلاینده ها کاسته شد و در پی آن، در صبح امروز شاخص کیفیت هوا به صورت قابل توجهی کاهش یافت، به نحوی که شاخص 24 ساعته محاسبه شده، در ساعت 8 صبح برابر 77 بود که در ساعت 9 صبح، شاخص به عدد 61 رسید.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

در نیمه شرقی کشور، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید و در بعضی ساعات گرد وخاک پیش بینی می گردد.

کاهش دما در نیمه شرقی، بخش هایی از مرکز و دامنه های جنوبی البرز را شاهد خواهیم بود و تا پنجشنبه افزایش دما در این منطقه ها پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1384

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 30 فروردین 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 30 فروردین 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید