تور روسیه: چاپ 3 بعدی سگ روباتیک در روسیه

به گزارش آوای وحش، مهندسان روسی ساخت اولین نمونه سگ روباتیک با چاپ 3 بعدی را کلید زدند.

تور روسیه: چاپ 3 بعدی سگ روباتیک در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

هفته گذشته دانشگاه دولتی مسکو(MSU) خبر ساخت نمونه اولیه از سگ روباتیک را منتشر نموده و اعلام کردند که تکمیل این طرح 2 سال طول خواهد کشید. همزمان ویدئویی کوتاه نیز از صفحه یوتیوب پروژه مهندسی این دانشگاه منتشر شده و قابلیت هایی نظیر راه رفتن با سرعت های مختلف و دور زدن به وسیله این روبات هوشمند به نمایش گذاشته شد.به گفته مهندسان روسی، این روبات هنوز تمام عملنمودهایس برادر بزرگ خود بوستون داینامیک BigDog را به طور کامل یاد نگرفته است؛ اما بزودی با تکمیل این طرح عصر نو از توسعه روباتیک در روسیه شروع خواهد شد.

آنتون روگاچف، مهندس ارشد MSU می گوید: در دنیا آزمایشگاههای زیادی وجود ندارد تا با سگ های روباتیک سروکار داشته داشته و آن ها را توسعه دهد؛ اما ظهور این نمونه اولیه می تواند پتانسیل علمی و مهندسی روسیه را به دنیایان نشان دهد. وی اضافه نمود: ما امیدواریم توسعه این طرح انگیزه جدی برای پیشرفت روبات های 4 پا در کشور را تقویت نموده و از این پس شاهد رشد سگ های روباتیک باشیم.

به گفته محققان روسی این سگ روباتیک با وزنی برابر 15 کیلوگرم (33 پوند) هنوز نامی نداشته و با فناوری چاپ 3 بعدی و پوشیده از پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده است. در حال حاضر بیشتر قطعات و نرم افزارهای این روبات توسعه داده شده است تا اندام های این فناوری هوشمند را با 12 موتور کنترل کند.

لازم به ذکر است پیشتر شرکت آمریکایی بوستون داینامیکس سگ روباتیک 4 پا را برای ارتش آمریکا طراحی و عرضه نموده است. این شرکت ساخت روبات های متنوع در صنعت و امور نظامی را در کارنامه کاری خود دارد؛ اما ساخت سگ روباتیک یکی از ارزنده ترین کارهای این شرکت بشمار می ورد. در حال حاضر نمونه های مختلفی از سگ های روباتیک به وسیله این شرکت طراحی و ساخته شده که اموری همچون عبور از مسیرهای صعب العبور، کارهای مرتبط با ساختمان سازی، بلند شدن و حرکت کردن در شرایط آب و هوایی نامناسب را بدون هیچ نقصی انجام می دهند.

یکی از سگ های روباتیک مشهور شرکت بوستون داینامیکس؛ سگ اسپات است. این روبات 4 پا توانایی دویدن با سرعت 1.6 متر بر ثانیه و حمل بار تا 14 کیلوگرم را داشته و به یاری دوربین های ضدآب دیدی 360 درجه از محیط پیرامون داشته و همزمان نیز قادر به فعالیت در دمای منفی 20 تا 45 درجه سلسیوس است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1194

به "تور روسیه: چاپ 3 بعدی سگ روباتیک در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: چاپ 3 بعدی سگ روباتیک در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید