چگونه در کانادا به حساب دیگران پول واریز کنیم

به گزارش آوای وحش، به عنوان یک مهاجر تازه وارد اینکه بتوانید به پولی که همراه خود آورده اید دسترسی داشته باشید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما باید بتوانید در بدو ورود به کانادا لوازم اصلی را بخرید و برای استفاده از خدمات ابتدایی و ضروری هم به پول احتیاج خواهید داشت.

چگونه در کانادا به حساب دیگران پول واریز کنیم

شما باید قوانین بانکی کشور خود را به خوبی بدانید و از شرایط تبدیل ارز به ارز رایج کانادا آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید کار خود را در کشور تازه راه بیندازید. در این مقاله شما را با نحوه جا به جایی پول به کانادا، انتقال پول به حساب دیگران و سایر کارهای بانکی که ضروری است تا تازه واردان به کانادا بدانند آشنا می کنیم، پس با ما همراه باشید.

چگونه به عنوان یک تازه وارد به کانادا پول بیاوریم؟

برای اینکه بتوانید پول های خود از کشورتان را به کانادا بیاورید ضروری است تا درک صحیحی از مراحل و روند این کار داشته باشید. در ادامه به این مراحل و نحوه انجام آن ها اشاره می کنیم.

مرحله اول: سایت مهاجرت به کانادا را چک کنید تا از حداقل دارایی هایی که باید به همراه خود به کانادا بیاورید آگاه شوید

سازمان مهاجرت، پناهندگی و اقامت در کانادا (IRCC) برای افراد تازه واردی که به این کشور می آیند حداقل دارایی مشخص نموده است که باید هنگام ورود به کانادا به همراه داشته باشند. این مبلغ با توجه به تعداد افرادی که همراه شما به کانادا می آیند هم بستگی دارد. این اندازه هر ساله تغییر می نماید پس بهتر است قبل از اقدام برای مهاجرت سایت این سازمان را همواره چک کنید.

نکته: اندازه مشخص شده از طریق IRCC برای افرادی است که به عنوان شاغل حرفه ای از طریق برنامه های مهاجرتی مثل Express Entry، Provincial Nomination و یا سایر برنامه ها به کانادا مهاجرت می نمایند. تنها در شرایطی که شما در کانادا از قبل سابقه کار کردن داشته باشید و یا اینکه پیشنهاد کار در کانادا برایتان فرستاده شده باشد ارسال مدارک مالی و تأیید دارایی های حداقلی از شما خواسته نمی گردد.

مرحله دوم: با بانک و یا مؤسسه مالی که در کشور خود با آن کار می کنید مشورت کنید و از قوانین و محدودیت های انتقال پول به کانادا آگاه شوید

برای اینکه با قوانین انتقال پول از کشور خود به کانادا آشنا شوید ضروری است تا از بانک و یا مؤسسه مالی در کشور خود مشاوره بگیرید. با اینکه در اندازه پولی که می توانید همراه خود به کانادا بیاورید محدودیتی وجود ندارد اما بعضی از کشورها و بانک ها محدودیت هایی را برای جا به جایی پول در سفر و یا صدور کارت های اعتباری بین المللی دارند که باید قبل از مهاجرت از آن ها اطلاع پیدا کنید.

مرحله سوم: مدارک لازم برای نشان دادن اندازه دارایی های خود را جمع آوری کنید

همه افرادی که به عنوان تازه وارد به کانادا مهاجرت می نمایند باید مدارکی را در اختیار IRCC قرار بدهند تا نشان دهند حداقل دارایی لازم را برای ورود به کانادا دارند. این دارایی ها می تواند در یک بانک کانادایی و یا یک بانک در کشور مبدأ مهاجران باشد.

با توجه به قوانین مدارک مورد احتیاج برای تأیید دارایی ها عبارت اند از:

  • اطلاعات ارتباطی (شماره تماس، آدرس، ایمیل)
  • نام و نام خانوادگی
  • بدهی ها و وام های پرداخت نشده
  • حساب های بانکی و سرمایه گذاری های انجام شده، تعداد حساب های بانکی و تاریخ افتتاح و یا بستن آن ها، اندازه دارایی موجود در این حساب ها و پرینت 6 ماهه حساب های بانکی

نکته: مبالغی که برای رهن خانه پرداخته اید و یا دارایی های بلوکه شده شما نمی تواند جزو دارایی های مورد احتیاج برای مهاجرت به کانادا فهرست گردد. بعلاوه نمی توانید از کسی پول قرض بگیرید و آن پول را جزو دارایی های خود برای مهاجرت قرار دهید.

برای بسیاری از افراد بیشتر بانک های بزرگ کانادایی حسابشان را قبل از رسیدن به کانادا برایشان باز می نمایند. این کار باعث می گردد تا فرایند مهاجرت شما و بعلاوه انتقال پول به کانادا برای مهاجران بسیار سریع تر و ساده تر صورت بگیرد. اگر که قصد دارید تا قبل از رسیدن خود به کانادا حساب بانکی در این کشور باز کنید مطمئن شوید مدارک مورد احتیاج برای نشان دادن اینکه شما به دارایی هایی که در این بانک کانادایی قرار داده اید دسترسی دارید را جمع آوری کنید.

این مدارک بانکی و نامه ها می تواند پول نقد، سهام، اوراق بهادار، چک پول های مسافرتی، کارت اعتباری و یا سایر ارزهای بین المللی باشند که همه آن ها برای تأیید دارایی هایی که دارید مورد تأیید IRCC هستند. بعلاوه می توانید قبل از مهاجرت از بانک هایی در کشور خود بهره ببرید که روابطی با بانک های کانادایی در گذشته داشته اند و اگر چنین بانک ها و یا مؤسساتی را پیدا کنید کارهای انتقال پول به کانادا برایتان بسیار سریع تر و راحت تر انجام خواهد شد.

نکته: بهتر است در هفته های ابتدایی مهاجرت خود به کانادا اندازهی پول نقد همراه خود داشته باشید چون ممکن است روند انتقال پول و یا سایر دارایی هایی که دارید برای استفاده در کانادا زمان بر باشد. حتماً قبل از مهاجرت در خصوص مدت زمانی که برای انتقال پول به کانادا لازم دارید پرس و جو کنید. انتقال های آنلاین معمولاً به سرعت و بدون هیچ تأخیر انجام می شوند اما با توجه به شرایط و قوانین مختلف موجود در کشورها ممکن است این امکانات در اختیار همه مهاجران قرار نداشته باشد.

برای اینکه مهاجرت راحت تری داشته باشید IRCC پیشنهاد می نماید تا هر اندازهی که می توانید پول نقد همراه خود بیاورید. اگر 10 هزار دلار و یا بیشتر پول نقد به همراه داشته باشید باید به مأموران مرزی اعلام کنید و نامه تأیید برای آن دریافت کنید.

چه طور در کانادا حساب بانکی باز کنیم؟

مرحله چهارم: از یک بانک کانادایی تماشا کنید تا دارایی های خود را در کانادا به ثبت برسانید و با نظام بانکی این کشور بیشتر آشنا شوید

مورد آخر این است که رفتن به بانک و باز کردن حساب یکی از برترین کارهایی است که می توانید در روزهای ابتدایی رسیدن به کانادا انجام دهید. بیشتر بانک ها سیستم نوبت دهی آنلاین و تلفنی دارند که می توانید از آن بهره ببرید. رزرو کردن نوبت در بانک می تواند قبل و یا بعد از مهاجرت انجام گردد و اگر از برنامه دقیق رسیدن خود به کانادا مطمئن هستید می توانید نوبت خود را زمانی که در کشور خود هستید مشخص کنید.

استفاده از مشاوره های مالی که بانک در اختیارتان قرار می دهد یک راه بسیار خوب برای آشنا شدن با سیستم مالی کانادا و شناخت بهتر این کشور است، پس بهتر است هر سؤالی دارید بپرسید تا تمامی ابهاماتی که ممکن است داشته باشید برطرف گردد.

چگونه در کانادا پول جا به جا کنیم؟

در کانادا چه در خریدهای بزرگ مثل لوازم خانگی و الکترونیکی چه در خریدهای روزمره کوچک مثل خرید قهوه و یا حساب کردن سهم پول تاکسی با دوستتان استفاده از کیف پول های الکترونیکی و انتقال پول به صورت اینترنتی بسیار رایج است و افراد معمولاً از این قابلیت ها برای انجام دادن کارهای روزمره خود استفاده می نمایند.

در کانادا، انتقال پول به صورت الکترونیکی چگونه کار می نماید؟

انتقال پول به صورت الکترونیکی یک روش و راه چاره ساده، امن و سریع است که می توانید از طریق آن از هر بانکی به بانک دیگر پول انتقال دهید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید ضروری است تا:

  • هم ارسال نماینده و هم دریافت نماینده پول یک حساب بانکی در یکی از بانک های کانادایی و یا مؤسسه هایی که از این امکانات پشتیبانی می نمایند داشته باشند.
  • دسترسی به موبایل بانک و یا اینترنت بانک داشته باشید.
  • شماره تلفن و یا ایمیل فرد دریافت نماینده را داشته باشید.

با توجه به بانک و یا مؤسسه ای که در آن حساب دارید و نوع حسابتان (جاری، پس انداز، تجاری و…) و نوع تراکنشی که قصد انجام آن را دارید (ارسال، دریافت، واریز اتوماتیک و…) باید مبلغی را به عنوان کارمزد خدمات بانکی پرداخت کنید. البته ممکن هم هست که تراکنش شما به صورت رایگان هم انجام گردد. به عنوان مثال شما اگر یک حساب جاری شخصی در بانک RBC Royal داشته باشید می توانید به صورت رایگان و بدون محدودیت انتقال پول انجام دهید.

نکته: در انتقال پول به صورت الکترونیکی معمولاً محدودیت هایی وجود دارد. این محدودیت ها در هر بانک ممکن است متفاوت با بانک دیگر باشد. شرایط، محدودیت ها و قوانین موجود برای انتقال وجه به صورت الکترونیکی در موبایل بانک و اینترنت بانک هر بانکی قابل مشاهده است. همواره قبل از اقدام به انتقال وجه از محدودیت های روزانه ای که از طریق بانک برای شما اعمال می گردد اطلاع پیدا کنید.

چگونه از یک بانک کانادایی به یک بانک کانادایی دیگر پول انتقال دهیم؟

با استفاده از سرویس انتقال وجه اینترنتی انتقال پول از یک بانک به بانک دیگر در کانادا تنها چند دقیقه وقت لازم دارد و یک روش جایگزین عالی برای روش های قدیمی مثل صادر کردن چک و یا استفاده از پول نقد است. اکنون بیش از 250 بانک و مؤسسه در کانادا از سرویس انتقال وجه الکترونیکی پشتیبانی می نمایند که فهرست کامل آن ها را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

سرویس انتقال وجه آنلاین در کانادا Interac نام دارد. برای استفاده از این سرویس ضروری است مراحل زیر را طی کنید:

مرحله یک: از طریق موبایل بانک و یا اینترنت بانک وارد حساب بانکی خود شوید.

مرحله دوم: حسابی که می خواهید از آن پول انتقال دهید را انتخاب کنید.

مرحله سوم: نام فردی که می خواهید به او پول انتقال دهید را انتخاب و یا اضافه کنید و شماره تماس یا ایمیل او را وارد کنید.

مرحله چهارم: اندازه پولی که می خواهید انتقال دهید را مشخص کنید. بعلاوه این امکان وجود دارد که یک پیام شخصی هم برای فرد دریافت نماینده ارسال کنید.

مرحله پنجم: اگر شخص دریافت نماینده ویژگی واریز اتوماتیک به حساب را فعال نداشته باشد ضروری است تا یک سوال امنیتی برای انتقال وجه مشخص کنید و پاسخش را هم در سیستم به ثبت برسانید. (اگر شخص واریز اتوماتیک را فعال داشته باشد پول به صورت اتوماتیک به حسابش واریز می گردد و احتیاجی به ایجاد سوال امنیتی وجود ندارد)

مرحله ششم: پاسخ پرسش امنیتی را در اختیار دریافت نماینده پول قرار دهید.

مرحله هفتم: دریافت نماینده یک ایمیل و یا پیامک دریافت می نماید و مبلغی که به حسابش واریز شده است به او اعلام می گردد. با توجه به اینکه واریز اتوماتیک برایش فعال و یا غیر فعال باشد ممکن است لازم باشد تا به سؤال امنیتی در خصوص این انتقال وجه از طریق لینکی که او را به موبایل بانک و یا اینترنت بانک راهنمایی می نماید پاسخ دهد. زمانی که تأیید انتقال وجه صورت گرفت ارسال نماینده پیامی را دریافت می نماید که در آن اعلام شده است انتقال وجه با موفقیت انجام شده است.

چطور طعمه کلاهبرداران نشویم

چگونه از طریق سیستم انتقال وجه الکترونیکی پول دریافت کنیم

دریافت کردن پول در سیستم انتقال وجه الکترونیکی مثل آب خوردن ساده است! همان طور که در مراحل بالا کمی به آن اشاره شد دو راه برای دریافت وجه به صورت الکترونیک وجود دارد:

1. با استفاده از سرویس واریز اتوماتیک: با استفاده از این سرویس دریافت نماینده وجه لازم نیست کاری انجام دهد و پول مستقیماً به حسابش واریز می گردد. بعد از واریز وجه یک پیامک و یا ایمیل برای شخص دریافت نماینده ارسال می گردد که مبلغ انتقال وجه و سایر اطلاعات لازم در آن قرار داده شده است.

2. بدون استفاده از سرویس واریز اتوماتیک: در اینجا دریافت نماینده با یک پیام به یک پرسش امنیتی که از طریق ارسال نماینده وجه طراحی شده است ارجاع داده می گردد. فرد دریافت نماینده باید ایمیل و یا پیامکی که در آن مبلغ انتقال داده شده در آن به نمایش داده شده است را باز نموده، سؤال امنیتی را با استفاده از جوابی که در اختیارش قرار گرفته پاسخ دهد و حسابی که میخواهد تا این مبلغ در آن واریز گردد را انتخاب کند. بعد از این کار انتقال وجه با موفقیت به اتمام می رسد و پیام تأیید انتقال به ارسال نماینده فرستاده می گردد.

اگر که تا کنون سرویس واریز اتوماتیک را فعال ننموده اید و می خواهید از آن بهره ببرید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. وارد موبایل بانک و یا اینترنت بانک خود بشوید و گزینه واریز اتوماتیک (Autodeposit) را پیدا کنید. معمولاً در قسمت تنظیمات مربوط به انتقال وجه الکترونیکی (Interac e-Transfer) این گزینه را می توانید پیدا کنید.

2. ایمیل خود را وارد کنید و آن را به حساب بانکی خود متصل کنید. بعد از این کار هر مبلغی که با استفاده از این ایمیل برای شما ارسال گردد به صورت اتوماتیک به حسابی که این ایمیل را برایش تعریف نموده باشید واریز خواهد شد.

3. یک لینک برای تأیید آدرس ایمیلی که وارد کردید دریافت می کنید که با کلیک کردن روی آن لینک تأیید ایمیل به سادگی انجام می گردد و تمامی کارهای لازم برای فعال شدن سرویس واریز اتوماتیک به اتمام می رسد.

چگونه با استفاده از سرویس انتقال وجه در کانادا درخواست پول کنیم؟

اگر که به کسی پول قرض داده باشید به راحتی می توانید با استفاده از سرویس Interac از آن شخص تقاضای واریز وجه کنید. با این کار آن فرد سریعاً از طریق پیامک و یا ایمیل از این درخواست آگاه می گردد و با کلیک کردن روی لینک دریافت شده می تواند این درخواست را قبول کند. بعد از اینکه فرد روی لینک کلیک کند و اندازه درخواست شده را بپذیرد، مبلغ درخواستی به صورت اتوماتیک به حساب شما واریز می گردد.

با توجه به مراحلی که در سایت Interac به آن اشاره شده است برای درخواست وجه باید مراحل زیر را طی کنید:

1. وارد موبایل بانک و یا اینترنت بانک حساب خود شوید. به بخش انتقال الکترونیکی (Interac e-Transfer) بروید و گزینه ارسال درخواست وجه را انتخاب کنید.

2. فردی که می خواهید از او درخواست پول کنید را انتخاب و یا اضافه کنید، نام و شماره موبایل و یا ایمیلش را وارد کنید.

3. مبلغی که قصد دارید تقاضا کنید را وارد کنید و بعلاوه حسابی که می خواهید پول به آن واریز گردد را انتخاب کنید.

4. زمانی که دریافت نماینده پیام شما را دید، وارد لینک انتقال وجه شد و این انتقال را تأیید کرد مبلغ درخواست شده به حسابی که انتخاب نموده بودید واریز خواهد شد و پیام تأییدش را از طریق ایمیل و یا پیامک دریافت خواهید کرد.

اگر که قبلاً از سرویس های انتقال وجه الکترونیکی در کشور خودتان استفاده نموده باشید مطمئناً می توانید با رعایت چند نکته از سرویس Interac کانادا هم بهره ببرید. فقط ضروری است مراحل کار را به درستی طی کنید و مطمئن باشید به زودی به آن عادت خواهید کرد.

به هر روشی که انتقال وجه خود را انجام می دهید، چه به صورت آنلاین، چه تلفنی و یا چه حضوری همواره رسید تراکنش را پیش خود نگه دارید تا اگر در حین انتقال وجه به مسئله ای برخوردید بتوانید از این رسید بهره ببرید.

کانادا سیستم مالی و بانکی و قوانین مخصوص به خود را دارد. در ابتدا ممکن است روش انجام بسیاری از کارها در این کشور را ندانید اما مطمئن باشید با استفاده از ابزار درست، کسب دانش و مشورت گرفتن از افراد متخصص می توانید زندگی بسیار راحت تری در این کشور داشته باشید.

منبع: نقشه
انتشار: 15 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1560

به "چگونه در کانادا به حساب دیگران پول واریز کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در کانادا به حساب دیگران پول واریز کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید