کاشت 560 هزار اصله درخت در شهر تهران، 530 نقطه با گل فرش می شود

به گزارش آوای وحش، 560 هزار اصله از انواع درختان مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر تهران در هفته درختکاری و به مناسبت استقبال از سال نو کاشته می شود، همچنین از طرح جنگل کاری به مساحت 1290 مترمربع همراه با کاشت گلهای فصلی بهره برداری می شود.

کاشت 560 هزار اصله درخت در شهر تهران، 530 نقطه با گل فرش می شود

به گزارش خبرنگاران، علی محمد مختاری، مدیر عامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر این نکته که هدف از اجرای این طرحها ارتقا کمی وکیفی فضای سبز به منظور استفاده بهینه شهروندان از امکانات موجود بوستانها و سایر قطعات فضای سبز است، گفت: بر اساس پیش بینی و برنامه ریزی اجرا شده درباره اجرای طرح درختکاری و همچنین طرح استقبال از نوروز اهم فعالیت های اجرایی فراوانی از جمله افزایش سرانه فضای سبز بویژه در مناطق کم برخوردار،کاهش سرانه مصرف آب و جایگزینی سطوح چمنکاری با کاشت گونه های مناسب و مقاوم درخت و درختچه ای ، ترویج فرهنگ درختکاری و .... در دست اقدام است.

وی ادامه داد: کاشت 560 هزار اصله از انواع درختان مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر تهران در تمامی معابر، حاشیه بزرگراه ها، گذرگاه ها ، بوستان ها در شهر تهران که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید، از جمله دیگر اقدامات اجرا شده است.

مختاری از اجرای طرح کاشت نهال در باغچه منازل شهروندان از پانزدهم دی ماه امسال با همکاری سامانه مدیریت شهری خبر داد و گفت: سامانه 137به منظور ثبت در خواست شهروندان از مورخ دهم دی ماه امسال با حضور اکیپهای مجهز و کارشناس جهت آموزش نحوه اصولی کاشت و نگهداری درخت به تعداد 55 هزاراصله درخت اقدام کرده است.

به گفته وی، توزیع بیش از 255 هزار اصله درخت از انواع مختلف مثمر و غیر مثمر در هفته منابع طبیعی در 120 بوستان در سطح شهر تهران جهت تحویل رایگان و ارائه آموزشهای لازم به شهروندان از جمله اقدامات اجرا شده در این راستا است.

مختاری با اشاره به اجرای طرح جنگلکاری به مساحت 1290 هکتار از اراضی کمربند سبز پیرامون شهر تهران اضافه کرد: این طرح با کاشت بیش از 600 هزار اصله از انواع درختان پهن برگ و سایر گونه های گیاهی مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر تهران که همزمان با هفته منابع طبیعی در پانزدهم اسفندماه به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اجرای ادامه طرح احیاء و ساماندهی درختان خیابان ولی عصر (عج) توضیح داد:این طرح، توسط سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در زمستان سال 1396 در محدوده مناطق 3 ، 6 و 11آغاز و تا 9 فرردین 1397 تعداد 740 اصله درخت چنار سالم با سن تقریبی 8 تا 12 سال در این محدوده کاشته شد .

وی اضافه کرد: در سال گذشته و در فاز دوم عملیات احیاء و ساماندهی درختان خیابان ولی عصر (عج) تعداد یک هزار و یکصد اصله درخت 10 تا 12 ساله به شیوه روت بال در ضلع غربی خیابان مزبور حدفاصل بزرگراه آیت اله هاشمی رفسنجانی تاچهارراه امام خمینی (ره) غرس شد.

مختاری با اشاره به جزییات اجرای این طرح در فاز سوم بیان نمود: در فاز سوم که هم اکنون در دست اقدام است، تعداد یک هزار اصله درخت چنار با بن حداقل 50 سانتیمتر به بالا و سن تقریبی 10 تا 12 سال به شیوه روت بال در محدوده مناطق 3 و6 در ضلع شرقی خیابان ولی عصر (عج) حدفاصل خیابان شهید بهشتی تا چهارراه شهید چمران کاشته میشود.به همین دلیل گودالهایی در محلهای در نظر گرفته شده حفر شده و غرس درختان تا پایان اسفندماه به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به کاشت گل فصلی و ایجاد فرش گل درتعدادی از بوستانها و میادین شهر تهران و اجرای جشنواره باغ گل لاله توضیح داد: گل در فرهنگ ایرانی همواره نماد عشق و محبت و یکی از زیباترین خلقت های آفریدگار بوده است لذا شهرداری تهران با هدف زیباسازی فضای شهری، بهبود کیفیت زیست محیطی، تاثیرگذاری مثبت در آلودگی هوا و ایجاد چشم انداز مناسب سعی می کند تا جلوه ای کوچک از هنرمندی آفریدگار را در بوستان ها و معابر شهری ، حاشیه بزرگراهها ، رمپ و لوپها به نمایش گذارد. که همراه با عطر دل انگیز خود شهروندان را به سوی خود جذب نماید و فضای مفرح و نشاط انگیزی را برای شهروندان و مسافرین نوروزی مهیا سازد.

مختاری تاکید کرد: در این طرح حداقل در 530 نقطه در حاشیه بزرگراههای شهر تهران با توزیع مناسب فرش های گل با طرح ها و نشان های زیبا ایجاد خواهد شد. در طراحی فرش گل از انواع گونه های گل و گیاه های متنوع مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی استفاده می شود.

مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه در همین رابطه بصورت ویژه در یکی از بوستانهای واقع در محدوده منطقه 3 کاشت 17 واریته گل لاله به یاد شهدای معزز انجام گرفته است، اضافه کرد: این اقدام در سالهای اخیر موجب رضایت و استقبال فراوان شهروندان شده است و در طول اجرای آن گروههای مختلف مردمی ازتمامی مناطق شهر تهران جهت بازدید و همچنین ثبت خاطره و عکسبرداری به این بوستان مراجعه می کنند.

به گزارش شهرنوشت، مختاری اضافه کرد: بازپیرایی و ترمیم فضای سبز حاشیه و رفیوژ بزرگراه شهید مدرس حدفاصل تقاطع خیابان ولی عصر (عج) تا میدان هفت تیر با استفاده از گونه های یکنواخت گیاهی مقاوم به شرایط آب و هوایی تهران و ترمیم زهکشی، ساماندهی دیواره ها با استفاده از گیاهان آویز و پوششی، استفاده از گیاهان برای پوشش نرده های آهنی، حذف درختان خشک و آفت زده و نصب حدود دو هزار گلجای و کاشت انواع گل های متنوع در چهارراهها و تقاطع های مهم در شهر تهران از جمله دیگر اقدامات اجرا شده است.

وی با اشاره به اسکان مسافرین عزیز نوروزی در بوستان های بزرگ ورودی شهر تهران اضافه کرد: به منظور اسکان موقت مسافران نوروزی و تأمین رفاه حال آنها که در ایام نوروز بصورت موقت (دو تا سه ساعت) در شهر تهران اقامت دارند، در ورودی های شهر تهران بوستانهایی پیش بینی شده اند که دارای امکانات رفاهی و مناسب جهت اطراق این عزیزان بوده و همچنین پذیرایی مختصری نیز از آنها انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 148

به "کاشت 560 هزار اصله درخت در شهر تهران، 530 نقطه با گل فرش می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت 560 هزار اصله درخت در شهر تهران، 530 نقطه با گل فرش می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید