تور ارزان بلغارستان: 7 کاری که حتما باید در صوفیه بلغارستان انجام دهید

به گزارش آوای وحش، صوفیه یکی از مرکز های اروپایی است که از چشم بسیاری از گردشگران پنهان مانده است. با این وجود مانند تکه جواهری زیبا و ارزشمند است که مطمئن باشید اگر آن را ببینید، به فهرست شهرهای رویایی و فراموش نشدنی تان، اضافه خواهید کرد. خواندن مقاله راهنمای سفر به بلغارستان هم قطعا برایتان بدون لطف نخواهد بود.

تور ارزان بلغارستان: 7 کاری که حتما باید در صوفیه بلغارستان انجام دهید

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

حالا اگر به سرتان زد سری به صوفیه بلغارستان بزنید، بد نیست بدانید که در آنجا به کجا بروید و چه کارهایی انجام دهید تا سفر به حسابی به مذاقتان خوش بیاید. در این سفر می توانید از کلیسای جامع نوسکی، تئاتر ملی و سایر مکان های تماشای بازدید کنید و در تاریخ رومی این شهر غوطه ور شوید. پس بیایید ماجراجویی را با هم شروع کنیم.

صوفیه بلغارستان را بیشتر بشناسیم

این شهر که مرکز بلغارستان است، در مرز بین قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و به تاریخ، فرهنگ و رسوم غنی خود می بالد. از همین جهت هم مورد توجه است. بدون اغراق صوفیه بلغارستان مکانی کاملا متفاوت ولی عجیب و دوست داشتنی است.

به محض آن که به صوفیه وارد می شوید، فرصت های زیادی برای گردش های شهری و سیاحت در طبیعت زیبای بلغارستان پیش رو خواهید داشت. این شهر یکی از معدود شهرهایی است که در نزدیکی مرکز آن، یک کوه بلند با قله ای باشکوه وجود دارد. نام این کوه ویتوشا است که منظره زیبا و طبیعی آن، جلوه تماشایی تری به صوفیه داده است؛ به طوری که در تابستان مکانی رویایی برای پیاده روی و در زمستان یک مقصد بی نظیر برای اسکی است.

حالا برویم سراغ هفت کاری که باید در صوفیه انجام دهیم.

1 - لارگو (Largo) در سردیکا را کامل بگردید و جایی را از قلم نیندازید

یکی از زیباترین مکان ها برای شروع گشت و گذار ایستگاه متروی سردیکا است. چرا؟ چون قلب صوفیه است و بیشتر جاهای تماشای صوفیه بلغارستان در راه مخصوص پیاده روها قرار گرفته است؛ یعنی همان جایی که خطوط راه آهن یکدیگر را قطع می نمایند. از اینجا هر راستای را که انتخاب کنید به سردیکا می رسید. این ایستگاه دوازده خروجی دارد. باید دقت کنید که از کدام خروجی استفاده می کنید. برای هدایت بیشتر، تابلوهایی در راستا نصب شده است. ولی حواستان را جمع کنید که باید هنگام خروج، از راهی بروید که به بلوار ویتوشا برسید؛ اما تا ته بلوار نروید. در میانه راه تعداد زیادی مغازه می بینید که در آنجا می توانید سوغات تهیه کنید.

در این جا یک ورودی مخفی به خرابه های شهر رومی باستانی به نام سردیکا پیدا می کنید. به عبارت دیگر، این ها مخروبه های یک شهر رومی است که واقعا ماجراجویانه است! این مکان اسرارآمیز در زمان ساخت مترو کشف شد و به علت وجود سقف شیشه ای که نمایی زیبا از میدان لارگو را نشان می دهند، ارزش تماشا دارد. سردیکا در واقع نام قومی است که 7 هزار سال پیش در این مکان می زیستند.

آدرس لارگو در گوگل مپ

2 - در بلوار ویتوشا (Vitosha) چرخی بزنید

اگر از ایستگاه سردیکا مستقیم به جلو حرکت کنید، حتماً بازار خیابانی شهر را از دست می دهید. این مکان همواره شلوغ و کافه ها پر هستند. چون اینجا یکی از پاتوق هایی است که محلی ها دوست دارند، یکدیگر را در آن دیدار نمایند.

بلوار ویتوشا از میدان سنت پتکا شروع می گردد، در مرکز شهر امتداد پیدا می نماید و بلوارهای پتری آرک اوتیمی و بلغاریا را قطع می نماید و تا ایوان وازوف هم کشیده می گردد. در نهایت، در پارک جنوبی پایان پیدا می نماید. بسیاری از بلغاری ها این بلوار را با چمپز الیسیس معروف در پاریس مقایسه می نمایند. (مقاله تماشای های پاریس را هم حتما بخوانید)

شما می توانید ساعت ها در این بلوار قدم بزنید و از فضای آن لذت ببرید؛ بدون این که حتی ذره ای برایتان خسته نماینده باشد. نوازنده های خیابانی، گروه های پایکوبی و تعداد بی شماری رستوران وجود دارد که تماشای آن ها حسابی شما را سرگرم خواهد نمود.

کوه ویتوشا آنقدر به صوفیه نزدیک است که انگار از طریق ساختمان ها احاطه شده است، به همین خاطر شما به راحتی می توانید آن را از خیابان ببینید. مردم محلی صوفیه آهنگی فولکلور دارند که می گوید هیچ چیز از کوه ویتوشا مرتفع تر نیست. در زمان گشت و گذار در این بلوار، سری هم به کلیسای سنت ندلیا در خاتمهی خیابان بزنید. نمی توانید تصور کنید که پیاده روی در این خیابان وقتی خورشید دارد غروب می نماید، تا چه مقدار لذت بخش است.

آدرس بلوار ویتوشا در گوگل مپ

3 - قصر ملی فرهنگ (National Palace of Culture) را از دست ندهید

اگر در بلوار ویتوشا قدم بزنید، در خاتمه به باغ قصر ملی فرهنگ می رسید. اگر مستقیم بروید، به خود ساختمان می رسید. البته خود ساختمان به تنهایی چندان ارزش تماشا ندارد؛ ولی تمام منطقه مثل فواره ها، گل ها، اسکیت بازها و دوچرخه سوارها تماشای هستند. البته اگر خوش شانس باشید نوازنده های خیابانی را هم می توانید ببینید و کوه هایی که از دوردست ها خودنمایی می نمایند. تمامی این ها دست به دست هم داده اند تا نمای بی نظیری از صوفیه را در برابر چشمان هر بیننده ای مجسم کند.

آدرس قصر ملی فرهنگ در گوگل مپ

4 - در تئاتر ملی ایوان وازوف (Ivan Vazov National Theater) حسابی خوش بگذرانید

این تئاتر یکی از زیباترین و بزرگترین ساختمان هاست که در مرکز شهر قرار گرفته است و یکی از سمبل های بلغارستان هم محسوب می گردد. مطمئنم اگر آن را ببینید، نه تنها عاشق زیبایی هایش می شوید، بلکه حسابی کنجکاوی می کنید که بدانید پشت دیوارهای تئاتر چه می گذرد.

پارک کوچک روبه روی آن، پاتوق موردعلاقه افراد مختلف در هر رده سنی است. نیمکت های معدودی در اینجا وجود دارد که به صفحه شطرنج تبدیل می شوند. بنابراین اگر در این بازی خبره هستید و اعتماد به نفستان هم بالاست، حتما شانس خود را با یک محلی امتحان کنید. تئاتر ملی ایوان وازوف یکی از ضروری ترین مکان هایی است که باید در سفر به صوفیه بلغارستان از آن تماشا کنید، پس این فرصت را از دست ندهید.

آدرس تئاتر ملی ایوان وازوف در گوگل مپ

5 - از مرکز شهر و خیابان های پرجوش و خروش آن غفلت نکنید

برای شناخت یک شهر، هیچ راهی بهتر از گم شدن در آن نیست!

مرکز صوفیه از پیاده روها، کافه های مجذوب کننده، مغازه ها، خیابان های مملو از هنر و هرچه دوست دارید ببینید، پر شده. شما می توانید از کنار باغ ها و پارک ها عبور کنید و با دوستان خود حسابی مشغول گپ و گفت و خنده شوید. باغ کتاب در میدان اسلاویکوف جایی است که حتما پیشنهاد می کنم به آنجا بروید.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

عکس 8

6 - حتما از کلیسای جامع سنت الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky Cathedral, Sofia) تماشا کنید

یکی از مهم ترین مکان های تماشای صوفیه که هر هدایت باید پیشنهادش را به گردشگران بدهد، همین کلیسای جامع است. به این علت که یکی از بزرگترین کلیساهای جامع ارتدکس شرقی در دنیا است و بدون شک زیباترین نما را در شهر صوفیه دارد.

از آنجایی که این کلیسا در مرکز شهر واقع شده، هیچ بهانه ای ندارید که بازدید از آن را پشت گوش بیندازد. عکس های شما با پس زمینه این کلیسا بسیار زیبا می افتد. اما به من اعتماد کنید و از نزدیک آن را به نظاره بنشینید. مطمئن باشید بزرگی آن شما را شوکه خواهد نمود و تماشا گنبدهای زیبایی که از طلای خالص ساخته شده اند شما را حسابی به وجد می آورد.

آدرس کلیسای جامع سنت الکساندر نوسکی در گوگل مپ

7 - در حوضچه های آب معدنی مرکزی بطری تان را پر کنید

بخش مرکزی صوفیه با چشمه های معدنی اش شناخته می گردد. به همین علت است که حمام عمومی دقیقا در آنجا بنا شده و از سال 1986 تا به حال مورد استفاده قرار گرفته است. نمای بیرونی با موزاییک های رنگی سرامیکی پوشیده شده و یکی از شگفت انگیزترین و خیره نماینده ترین مکان های صوفیه را پدید آورده است.

شما درست پشت این ساختمان می توانید چشمه های آب معدنی را پیدا کنید و بطری هایتان را مجانی از این آب گوارا پر کنید. این آب برای بیماری های معده ای و روده ای، سنگ کلیه و نارسایی های کبد و کیسه صفرا بسیار مؤثر است.

در نهایت

باید بگویم سفر به صوفیه بلغارستان هم مجذوب کنندهیت های خاص خودش را دارد که اگر از نزدیک به تماشای آن بنشینید، به حرف من پی می برید. پس اگر روزی توانستید به مرکز بلغارستان سفر کنید، از کارهایی که در این مطلب به شما توصیه کردم، غافل نشوید تا یک سفر همه چیز تمام را تجربه کنید. در ادامه دو مقاله دیگر که درباره بلغارستان نوشته ایم را هم معرفی می کنم:

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1430

به "تور ارزان بلغارستان: 7 کاری که حتما باید در صوفیه بلغارستان انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان بلغارستان: 7 کاری که حتما باید در صوفیه بلغارستان انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید