آدمیرال آمریکایی به تایوان سفر کرد

به گزارش آوای وحش، یک آدمیرال دو ستاره نیروی دریایی آمریکا در یک سفر از پیش اعلام نشده به تایوان رفت؛ سفری که می تواند باعث خشم چین گردد.

آدمیرال آمریکایی به تایوان سفر کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع آگاه اعلام کردند، آدمیرال مایکل استودمن از نیروی دریایی آمریکا به تایوان سفر نموده است.

بر اساس گزارش وبسایت خبری نیروی دریایی آمریکا، استودمن ناظر اطلاعات ارتش آمریکا در منطقه آسیا-پاسیفیک است که به تایوان سفر نموده است.

پنتاگون از ذکر جزئیات در این باره امتناع کرد و وزارت دفاع تایوان نیز جزئیاتی از این سفر منتشر ننموده است. اما وزارت خارجه تایوان این سفر را تایید نموده است.

چین که مدعی است تایوان یکی از استان های این کشور است، در جریان سفر اوت امسال میلادی الکس ازار، وزیر بهداشت آمریکا به تایوان و کیت کراچ، معاون وزیر خارجه آمریکا در سپتامبر خشم خود را ابراز و جنگنده هایش را هر دو بار به محدوده هوایی تایوان اعزام کرد.

دولت واشنگتن حمایت خود از تایوان را دو چندان نموده که شامل فروش سلاح می گردد؛ اقدامی که هشداری برای پکن به حساب می آید.

هنوز معین نشده که آیا سفر استودمن باعث افزایش تنش با چین می گردد یا خیر. وی یکی از مقام های ارشد نظامی آمریکاست که در سال های اخیر به تایوان رفته است.

راندال شریور، دستیار سابق وزیر دفاع آمریکا در امور آسیا نیز گفته که پنتاگون در دولت ترامپ بی سر و صدا افسران با رتبه های پایین نظامی را به صورت روتین به تایوان فرستاده است. آمریکا و تایوان تبادلات نزدیک اطلاعاتی درباره تهدید از سوی ارتش چین دارند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 663

به "آدمیرال آمریکایی به تایوان سفر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدمیرال آمریکایی به تایوان سفر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید