ادعای سعودی&zwnjها برای یاری نظامی به عراق

به گزارش آوای وحش، خبرنگاران : گروه وابسته نظامی عربستان در بغداد، امروز (دوشنبه) ادعا کرد که سعودیها آمادگی دارند تا به عراق یاری نظامی ارایه نمایند.

ادعای سعودی&zwnjها برای یاری نظامی به عراق

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اظهار داشت: وابسته نظامی عربستان در بغداد امروز با سرلشکر عبدالامیر رشید یارالله رئیس ستاد ارتش عراق ملاقات و گفت وگو کرد.

در این بیانیه آمده است: رشید یارالله بر اهمیت این ملاقات برای بحث درباره افق های همکاری و هماهنگی بین دو کشور در زمینه نظامی تاکید نمود.

این بیانیه توضیح داد: وابسته نظامی عربستان نیز از این ملاقات ابراز خرسندی و از توانمندیهای ارتش عراق و جانفشانی های عظیم آن در راه پاسداری از امنیت و سلامت این کشور و منطقه تمجید کرد.

براساس این بیانیه، وابسته نظامی سعودی بر تمایل فراوان کشورش برای ادامه هر نوع یاری به نهاد نظامی عراق تاکید نمود.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری درباره محتوای این ملاقات اشاره نشده است.

رئیس ستاد ارتش عراق روز بیست و یکم آبان ماه سال جاری در سفر به عربستان همکاری نظامی بغداد - ریاض را با رئیس ستاد کل مشترک ارتش سعودی آنالیز نموده بود.

این سفر یک روز بعد از نشست فشرده کمیته هماهنگی مشترک عراق و عربستان برای توسعه همکاری در زمینه های مختلف از جمله امنیتی و نظامی در بغداد اجرا شده بود.

ستاد عملیات مشترک عراق روز 21 آبان ماه سال جاری گفته بود که این کشور تا به امروز توافقی با عربستان برای اجرای رزمایش مشترک ننموده است.

اعلام آمادگی سعودیها برای یاری نظامی به عراق در حالی صورت می گیرد که نهادهای مدنی و جریانات سیاسی این کشور همیشه از نقش ریاض در یاری به گروههای تروریستی در انجام عملیات تروریستی و کشتار مردم این کشور انتقاد نموده اند و خواستار عذرخواهی و غرامت از عربستان شده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 691

به "ادعای سعودی&zwnjها برای یاری نظامی به عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای سعودی&zwnjها برای یاری نظامی به عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید