افزایش بودجه وزارت گردشگری برای سال 1400

به گزارش آوای وحش، دبیر فراکسیون گردشگری و زیارت مجلس با تاکید بر مقوله حمایت و سرمایه گذاری، از ارتقای بودجه وزارت گردشگری در سال 1400 خبر داد.

افزایش بودجه وزارت گردشگری برای سال 1400

محمد صالح جوکار، دبیر فراکسیون گردشگری و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث بودجه گردشگری به عنوان یکی از مطالبات این وزارت خانه در سال 1400، از ارتقای بودجه وزارت گردشگری خبر داد و بر لزوم حمایت و سرمایه گذاری در این حوزه تاکید کرد . وی در این رابطه اذعان داشت:

به رغم ارتقای قابل توجه بودجه، همچنان کمبودهایی در حوزه این وزارتخانه وجود دارد که مصداق آن را می توانیم مربوط به زیرساخت ها، ارائه تسهیلات و اعتبارات مربوط به حفظ میراث فرهنگی و ساختمان های تاریخی بدانیم.

جوکار با اشاره به مشکل جذب نیرو در زمان تعدیل نیروی ادارات به عنوان یکی از مسائل حوزه گردشگری، اصلاح و شناسایی برخی از قوانین را به لیل نوپایی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زمان بر توصیف کرد. وی با اشاره به فرایند طولانی آموزش منابع انسانی مورد نیاز و جذب و آموزش این نیروها، در خصوص دیگر مسائل این حوزه گفت:

رفع بسیاری از این مسائل از سوی بخش خصوصی و مردم محقق می شود، حتی در خصوص نیروها نیز افراد با ظرفیت بسیار بالا در بین مردم وجود دارند که این وزارت باید تجربه لازم را به دست آورده و با تقویت صنعت گردشگری آن ها را به کار بگیرد.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس هنچنین با تاکید بر لزوم تقویت صنعت گردشگری، بیان کرد:

چه در زمینه گردشگری سرمایه گذاری کنیم، یقینا می توانیم اشتغال و تولید ثروت را افزایش دهیم و ارز آوری خوبی داشته باشیم لذا باید دو مقوله حمایت و سرمایه گذاری در صنعت گردشگری مورد تاکید جدی باشد.

شایان ذکر است که در بین وزارت خانه های فعلی دولت، پایین ترین بودجه به وزارتخانه نوپای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص داشته است. موضوع جالب توجه اینکه بودجه وزارتخانه مذکور، کمتر از نصف وزارتخانه قبل از خود، یعنی وزارت ورزش و جوانان ارزیابی شده است که این بار با پیگیری های فراکسیون گردشگری و دو نماینده استان یزد و به پیشنهاد دولت، این بودجه ارتقا خواهد یافت.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1313

به "افزایش بودجه وزارت گردشگری برای سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بودجه وزارت گردشگری برای سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید