اوضاع کرونا در ایلام وخیم است ، ظرفیت بیمارستانها تکمیل است

به گزارش آوای وحش، استاندار ایلام با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستانهای ایلام پر است گفت: اندازه رعایت پروتکل ها به شدت پایین آمده است

اوضاع کرونا در ایلام وخیم است ، ظرفیت بیمارستانها تکمیل است

به گزارش خبرنگاران ایلام ؛ محمد نوذری در جلسه ستاد کرونای ایلام اظهار کرد: اوضاع کرونا در کشور و استان بسیار نگران نماینده و وخیم است، اندازه رعایت پروتکل ها به شدت پایین آمده و شاهد بی توجهی مردم هستیم.

وی اضافه نمود: با تدبیر و نگاه کارشناسی باید برگزاری برنامه های ایام محرم و اجرای دستورالعمل ها به گونه ای باشد که شاهد افزایش بیماران کرونایی نباشیم.

استاندار ایلام اعلام کرد: ظرفیت بیمارستانها پر است، اندازه مرگ و میر در حال افزایش و قدرت سرایت ویروس هم چند برابر شده، این در حالیست که اندازه رعایت پروتکل ها به شدت پایین آمده، لذا ضرورت دارد مردم بیش از گذشته در رعایت پروتکل ها اهتمام داشته و همکاری خوبی در راستای کنترل بیماری داشته باشند.

وی ابراز داشت: در بحث های لجستیکی برای راه اندازی مراکز واکسیناسیون، دانشگاه علوم پزشکی نیازهای خود را اعلام تا به وسیله فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی تامین گردد.

نوذری با بیان اینکه در اندازه واکسیناسیون بالاتر از نرم کشوری قرار داریم و در استان روزانه بیش از پنج هزار دوز تزریق می گردد، و گفت: انجام واکسیناسیون و ایمن سازی جامعه یک ضرورت است، تمامی متولدین 1353 و قبل از آن (47 سال به بالا) در صورت مراجعه واکسینه می شوند.

مراسمات محرم در فضای باز برگزار گردد

استاندار ایلام با بیان اینکه برگزاری مراسم دهه اول محرم با محدودیت ها و دستورالعمل های جدیدی برگزار می گردد، گفت: به غیر از مصلی شهر ایلام تمامی مراسمات در فضای باز، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی معین برگزار می گردد.

وی گفت: بعلاوه به جز شبهای تاسوعا و عاشورا که مراسمات به طور کامل و در طرف زمانی دوساعته برگزار می شوند، بقیه شب ها طی بازه زمانی یک و نیم ساعته از ساعت 22 لغایت 23:30 خواهد بود.

وی با تاکید بر حفظ سلامت مردم در این ایام پرفیض و برکت، گفت: با توجه به برگزاری مراسمات مذهبی این دهه محدودیت های تردد شبانه در دهه اول ماه محرم از ساعت 24 لغایت 4 صبح اعمال خواهد شد.

نوذری تاکید نمود: همه هیات ها موظفند از جابجایی ها خودداری و تمام مناسک و مراسم مذهبی خود را در مکانی ثابت در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1080

به "اوضاع کرونا در ایلام وخیم است ، ظرفیت بیمارستانها تکمیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوضاع کرونا در ایلام وخیم است ، ظرفیت بیمارستانها تکمیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید