اپل شاید تا سال 2024 آیپد OLED روانه بازار نکند

به گزارش آوای وحش، به تازگی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه آیپدهای آینده ممکن است نمایشگرهای OLED تا 15 اینچی داشته باشند. با این حال، گزارش های جدیدی منتشر شده که نشان می دهد محتمل است تا سال 2024 شرایط برای عرضه آیپد های با نمایشگر OLED فراهم نباشد. طبق گزارش وب سایت TheElec (به وسیله 9to5Mac)، اپل سال جاری برنامه های خود را برای عرضه آیپد با نمایشگر OLED کنار گذاشته است. منابع مؤثق اعلام نموده اند که علت این تصمیم ناتوانی سامسونگ در ارائه نمایشگرهای OLED مطابق با الزامات کیفی اپل و با قیمت مناسب بوده است.

اپل شاید تا سال 2024 آیپد OLED روانه بازار نکند

غول کوپرتینویی می خواهد پنل های OLED به جای ساختار معمولی تک لایه ای، دارای دو ساختار متوالی با دو لایه انتشار باشند. این پنل ها نسبت به پنل های OLED سنتی روشن تر هستند و فرآیند ساخت آن ها بسیار پیچیده تر و پرهزینه تر است. در این گزارش آمده است که این عوامل، پروژه را از نظر اقتصادی برای سامسونگ با قیمت مد نظر اپل غیرقابل اجرا نموده است. با این حال، فرآیند فراوری نسل بعدی با کاهش هزینه ساخت، مشکل را حل می نماید. اما فراوری آیپدهای با نمایشگر OLED مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی از سوی شرکت سامسونگ برای خرید تجهیزات و ایجاد تنظیماتی تازه در کارخانه های این شرکت است.

بد نیست بدانید که شرکت BOE هم علاوه بر سامسونگ به تازگی یکی از کارخانه های خود را در چین به منظور فراوری نمایشگرهای OLED بزرگ تر برای دستگاه هایی غیر از گوشی های هوشمند از جمله تبلت ها و رایانه ها، با تغییراتی همراه نموده است. به نظر می رسد که طبق گزارش های اخیر، این شرکت میخواهد تا نمایشگر OLED بعضی از آیپد های آینده شرکت اپل را تأمین کند. در توضیحات خبری در این باره آمده که کارخانه BOE توانایی فراوری نمایشگرهای OLED با دو لایه قرمز، سبز و آبی را خواهد داشت که می تواند منجر به داشتن نمایشگرهای روشن تر در آیپدهای آینده گردد. با این حال، باید دید که آیا BOE در تجاری سازی این پنل ها به علت پیچیدگی فناوری پیروز خواهد بود یا خیر.

گفته شده که اپل میخواهد برای تأمین نمایشگر های آیفون های سری 14 از شرکت های LG و BOE یاری بگیرد، همان طور در نمایشگر مدل های آیفون 13 و آیفون 13 مینی چنین همکاری انجام شده بود. در حقیقت اپل مدتی است که می خواهد از انحصار سامسونگ در عرضه نمایشگر OLED آیفون خود خارج گردد.

بعلاوه گویا این غول فناوری آمریکایی با حل مسائل زنجیره تأمین، خود را برای معرفی محصولات تازه در سال تازه آماده می نماید. بر اساس گزارش ها، تأمین نمایندگان اپل از ماه نوامبر و دسامبر سال گذشته (آبان و آذر ماه) شروع به غلبه بر این کمبودها کردند و امکان ازسرگیری تدریجی عرضه به بازار عادی محصولات خود را برای اوایل سال 2022 فراهم کردند.

طبق آخرین گزارش ها، تجهیزات تازه و لازم سامسونگ برای ساخت پنل های OLED آیپد اپل احتمالا در سال 2023 تحویل این شرکت داده می گردد و مشتریان مجبورند تا سال 2024 برای خرید آیپد با نمایشگر OLED با ساختار دولایه ای منتظر بمانند. این دو غول فناوری هنوز در حال بحث درباره این موضوع هستند. منابع پیشنهاد می نمایند که اگر سامسونگ بتواند ضمانت حجم زیادی از سفارش ها چنین آیپدی را از اپل بگیرد، می تواند برنامه هزینه این پروژه را نهایی نموده و سفارش تجهیزات لازم خود را در سه ماه ی سوم سال 2022 شروع کند.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1362

به "اپل شاید تا سال 2024 آیپد OLED روانه بازار نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل شاید تا سال 2024 آیپد OLED روانه بازار نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید