ایران در اورژانس پیش بیمارستانی چهارمین کشور است

به گزارش آوای وحش، سرپرست اورژانس کشور گفت: ایران چهارمین کشوری بوده که دارای اورژانس پیش بیمارستانی است.

ایران در اورژانس پیش بیمارستانی چهارمین کشور است

به گزارش خبرنگار ، پیمان صابریان سرپرست اورژانس کشور اظهار کرد: در سال 1354 اورژانس پیش بیمارستانی تاسیس شد. اورژانس پیش بیمارستانی به این معناست که قبل از اینکه بیمار به بیمارستان منتقل گردد برای آن خدمات درمانی مثل نقل و انتقال بیمار از صحنه حادثه به بیمارستان انجام می گردد که این عمل قبل از سال 54 وجود داشت، اما به صورت سیستماتیک نبود و افرادی که در محل حادثه بودند، بیمار را به محل درمانی منتقل می کردند.

او اضافه کرد: انتقال غیر اصولی باعث بروز بعضی اتفاقات ناگوار مثل نقص عضو شدن فرد، آسیب از ناحیه مهره گردن و ستون فقرات، بعلاوه اثرات بسیار بدی روی فرد حادثه دیده خواهد گذاشت. به همین علت در این شرایط باید اورژانس پیش بیمارستانی در صحنه حاضر باشند تا مصدوم را به صورت اصولی به بیمارستان منتقل نمایند تا از عوارض بعدی در امان باشد.

صابریان ادامه داد: از سال 1354 با وجود اورژانس پیش بیمارستانی در کشور، ایران چهارمین کشوری است که دارای این نوع اورژانس است و 10 پایگاه در تهران با این پایگاه آغاز به فعالیت کرد و بعد از مدتی این پایگاه ها در سراسر کشور در شهر های عظیم توسعه یافت.

سرپرست اورژانس کشور گفت: در سال های اخیر پیشرفت های قابل ملاحضه ای داشتیم و خدماتی که در حال حاضر در سطح شهر در اختیار مردم قرار می دهیم با استاندارد و کاملا پیشرفته است. چنانچه این خدمات در تهران در اختیار مردم مرکز قرار می گیرد در نقاط دور افتاده هم به همین صورت است.

او با اشاره به امکانات داخل آمبولانس های سطح کشور بیان نمود:برای هر مصدوم با شرایط جسمانی خودش آمبولانس وجود دارد، به طور مثال کسی که دچار سکته حاد مغزی و یا قلبی شده آمبولانس مخصوص خود بیمار در محل حاضر می گردد که این آمبولانس ها در تمام منطقه ها کشور حتی در منطقه ها محروم در حال خدمات رسانی هستند.

صابریان گفت: ایران نسبت به کشور های دیگر در رتبه خوبی واقع شده است و باتوجه به تماس ها و ماموریت هایی که انجام می گردد مثل تصادفات جاده ای و دیگر حوادث انسانی دیگر، اورژانس یک شغل پر کار و پر مشغله شناخته شده است. باتوجه به اینکه در هر 20 کیلومتر یک پایگاه اورژانس برپا شده، حوادث جاده ای هم به عهده اورژانس است و هلال احمر هم در بعضی موارد به اورژانس یاری می نماید، اما مسئولیت انتقال بیمار با اورژانس 115 است.

او با اشاره به تخصص های افراد در اورژانس اظهار کرد: کسانی که قصد دارند در اورژانس به مردم خدمت دهی نمایند علاوه بر اینکه باید مدرک آکادمیک و دانشگاهی فوریت های پزشکی، پرستاری و بیهوشی داشته باشند، باید از نظر شرایط جسمانی و ذهنی مثل تمرکز و استرس شرایط خاصی داشته باشند تا استرس و اضطراب برای خودشان مشکل ایجاد نکند.

رئیس اورژانس تهران گفت: در مواقعی که حادثه ای به صورت اورژانسی اتفاق می افتد؛ که از عکس العمل آن فرد خارج می گردد مثل ایست قلبی، تنگی نفس و یا دچار ضعف بسیار شدید گردد زمانی است که باید با اورژانس تماس بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1124

به "ایران در اورژانس پیش بیمارستانی چهارمین کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در اورژانس پیش بیمارستانی چهارمین کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید