بازنگری اساسی طرح طبقه بندی مشاغل جهت حفظ پویایی سیستم و ظرفیت منابع انسانی

به گزارش آوای وحش، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل جهت حفظ پویایی سیستم و بکارگیری ظرفیت انسانی و تخصصی کافی و مناسب در راستای اجرای مدیریت نوین شهری است.

بازنگری اساسی طرح طبقه بندی مشاغل جهت حفظ پویایی سیستم و ظرفیت منابع انسانی

محمدعلی الفت پور اظهار کرد: توسعه و تغییر بعضی ماموریت ها و وظایف شهرداری تهران در سنوات اخیر، عدم بازنگری توضیح شغل ها و شرایط احراز مشاغل، ناکارآمدی طرح طبقه بندی مشاغل فعلی را به همراه داشت.

وی با اشاره به لزوم و ضرورت روش ارزیابی و طبقه بندی مشاغل شهرداری به تناسب شرایط کاری و ماهیت فعالیت های تازه سازمانی، گفت: در سال 1347 بنا به پیشنهاد شهرداری تهران و مطابق احتیاج های آن موقع شهرداری تهران طرح طبقه بندی مشاغل به وسیله سازمان امور اداری و استخدامی وقت کشور را تصویب و به اجرا گذاشت.

الفت پور با بیان اینکه در سال 1359 بنا به لزوم بازنگری مجدد و احتیاج به اصلاحات تازه، مجدد پیشنهادات اصلاحات طرح مذکور به سازمان امور اداری و استخدامی وقت ارائه و به وسیله آن سازمان تغییراتی در طرح ایجاد شد، گفت: طرح تازه به واسطه عدم تطابق تغییرات ایجادی با شرایط شهرداری تهران قابلیت اجرایی شدن نداشت.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران ادامه داد: بر همین اساس و به درخواست شهرداری تهران سازمان امور اداری و استخدامی در سال 1360 مصوبه سال 1359 را ملغی و طرح مصوب سال 1347 با اندکی تغییرات به عنوان ملاک عمل شهرداری به قوت خود باقی ماند.

وی با بیان اینکه در طرح طبقه بندی مشاغل فعلی شهرداری تهران، 10 رسته شغلی وجود دارد که بیشترین گروه شغلی مربوط به رسته اداری اقتصادی با 6 گروه و سپس رسته های خدمات شهری، پزشکی و فنی با 4 گروه شغلی است، اضافه نمود: بین رسته های شغلی شهرداری تهران، رسته های خدمات کامپیوتری و کشاورزی دارای کمترین گروه شغلی است.

الفت پور با اشاره به اینکه از بین مشاغل موجود شهرداری تهران، 62 درصد مشاغل در رتبه های شغلی 9 تا 14 است که توزیع بیشتر آن ها در رسته مدیریت و ستاد و در مشاغل کارشناسی و مدیریتی است، گفت: از مجموع پست های شهرداری تهران، حدود 11 هزار پست کارشناسی و حدود 5 هزار پست دیگر مدیریتی است.

وی با بیان اینکه نمودار توزیع رتبه ها بیانگر این است که در رتبه های 13 و بالاتر تراکم بسیاری وجود دارد، بیان نمود: گستردگی و تغییرات وظایف در شهرداری تهران، در سال های اخیر و عدم تغییر توضیح شغل ها و شرایط احراز مشاغل، حاکی از ناکارآمدی طرح طبقه بندی مشاغل است.

الفت پور گفت: بر همین مبنا، بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل شهرداری تهران، جهت حفظ پویایی سیستم و بکارگیری ظرفیت انسانی و تخصصی کافی و مناسب در راستای اجرای مدیریت نوین شهری و همسو با اهداف استراتژیک کلانشهر تهران، با موضوع اداره کل تشکیلات و بهبودروش ها و اداره کل منابع انسانی انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه روش ارزیابی و طبقه بندی مشاغل شهرداری باید متناسب با شرایط کاری و ماهیت تازه فعالیت های سازمان یا شکل گیری فعالیت های تازه، به روزرسانی گردد، گفت: بر همین مبنا، بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل شهرداری تهران، جهت حفظ پویایی سیستم و بکارگیری ظرفیت انسانی و تخصصی کافی و مناسب در راستای اجرای مدیریت نوین شهری و همسو با اهداف استراتژیک کلانشهر تهران، با موضوع مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران و اداره کل سرمایه انسانی انجام می گردد.

خبرنگاران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1479

به "بازنگری اساسی طرح طبقه بندی مشاغل جهت حفظ پویایی سیستم و ظرفیت منابع انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری اساسی طرح طبقه بندی مشاغل جهت حفظ پویایی سیستم و ظرفیت منابع انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید