بازگشت نفر سوم کشتی فرنگی دنیا به وزن سابق؛ پای 2 قهرمان دنیا در میان است!

به گزارش آوای وحش، علیرضا نجاتی که سال 2019 مدال ارزشمندی را در جهانی نورسلطان از آن خود کرد، در جام تختی میخواهد بار دیگر در وزن سابقش کشتی بگیرد.

بازگشت نفر سوم کشتی فرنگی دنیا به وزن سابق؛ پای 2 قهرمان دنیا در میان است!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، علیرضا نجاتی پدیده سبک وزن کشتی فرنگی ایران در جهانی 2019 بود که مدال برنزش و عملکرد فوق العاده اش در این رقابت ها همه را غافلگیر کرد.

او از شانس های مسلم مدال کشتی فرنگی ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو محسوب می شد اما درحالیکه پیش از المپیک دچار بیماری شده بود، نتوانست در توکیو آن عملکردی را داشته باشد که انتظار می رفت و بدون مدال به حضور خود در 23سالگی در المپیک انتها داد.

نجاتی بعد از المپیک تصمیم گرفت که کارش را در وزن بالاتر دنبال کند و حتی در یک تورنمنت هم دو وزن بالاتر یعنی در 67 کیلو کشتی گرفت که مغلوب یکی دیگر از کشتی گیران ایرانی اعزامی به مسابقات شد.

این کشتی گیر قمی در رقابت های لیگ برتر هم در 63 کیلو کشتی گرفت و در مصاحبه هایش عنوان نموده بود که دیگر در 60 کیلو کشتی نمی گیرد، اما شنیده می گردد که نجاتی بار دیگر به 60 کیلو بازگشته و در این وزن در رقابت های جام تختی کشتی خواهد گرفت.

به نظر می رسد قهرمانی میثم دلخانی و محمدرضا گرایی در دو وزن بعدی یکی از دلایل نجاتی برای بازگشت به وزن سابقش باشد، وزنی که او یک بار در آن صاحب مدال جهانی شده و اکنون صاحب وزن ندارد.

بعد از آنکه نجاتی در المپیک باخت، شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست داد و در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی راهی جهانی 2021 اسلو شد که او نیز نتوانست صاحب مدال گردد.

این در حالی بود که در دو وزن نزدیک 63 و 67 کیلوگرم، میثم دلخانی و محمدرضا گرایی صاحب مدال طلا شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1367

به "بازگشت نفر سوم کشتی فرنگی دنیا به وزن سابق؛ پای 2 قهرمان دنیا در میان است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت نفر سوم کشتی فرنگی دنیا به وزن سابق؛ پای 2 قهرمان دنیا در میان است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید