بعضی از کاربران مک بوک M1 از ترک خوردن راحت نمایشگر شکایت می نمایند

به گزارش آوای وحش، تعداد اندکی از کاربران موضوع مهمی را گزارش نموده اند که نشان می دهد نمایشگر LCD به کار رفته در مک بوک ایر و مک بوک پرو M1 به راحتی ترک می خورد یا آسیب می بیند.

بعضی از کاربران مک بوک M1 از ترک خوردن راحت نمایشگر شکایت می نمایند

کاربران این مشکل را در قسمت مربوط به پشتیبانی سایت اپل مطرح نموده اند. نگاهی به فروم های بخش پشتیبانی سایت اپل نشان می دهد که تا به امروز ادعا های متعددی درباره ترک خوردن نمایشگر مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچ M1 که به تازگی خریداری شده اند، منتشر شده است.

حتی یکی از این کاربران مدعی شده است که این مشکل بدون هیچ علت معینی تنها بعد از گذشت یک شب برای مک بوکش به وجود آمده است. این کاربر درباره این موضوع می گوید: شب کامپیوتر خود را بر روی میز کارم رها کردم و صبح روز بعد و بعد از باز کردن درب آن، با دو ترک کوچک در سمت راست نمایشگر روبرو شدم که باعث به وجود آمدن اختلال در کار نمایشگر شده اند.

متخصصانی که در مراکز رسمی تعمیر محصولات اپل مشغول به کار هستند، گفته اند که به وجود آمدن این مشکل که از آن با اسم ترک در نقطه تماس یاد می گردد، شامل ضمانت نامه استاندارد اپل نیست و بنابراین تحت پوشش قرار نمی گیرد.

بعضی دیگر از کاربران که بعد از روبرو شدن با این مشکل دستگاه خود را به اپل استور برده اند، در آنجا متوجه شده اند که این مشکل دارای نام ترک در نقطه تماس است. ترک در نقطه تماس زمانی به وجود می آید که یک جرم اضافی در فضای بین نمایشگر و قسمت پاینی دستگاه قرار بگیرد و باعث وارد شدن فشار اضافی به نمایشگر گردد.

بعلاوه به کاربری گفته شده است که شکستن شیشه نمایشگر ناشی از ترک فشاری است که به علت استفاده نادرست ایجاد شده است. البته باید گفت که بیشتر کاربران از شنیدن این توضیحات درباره مشکل گفته شده به وسیله اپل استور، احساس رضایت نداشتند. چون این کاربران اسم نموده اند که قبل از بستن نمایشگر دستگاه هیچ جرم اضافه ای میان نمایشگر و قسمت پایینی دستگاه قرار نداشته است.

بعضی دیگر از کاربران هم اسم نموده اند که آن ها به صورت عادی از مک بوک خود استفاده نموده اند و هیچ فشار بیش از میزان ای را به نمایشگر لپ تاپ خود وارد ننموده اند. با وجود اینکه اپل در بعضی موارد دستگاه کاربران را به صورت رایگان تعمیر نموده است، اما بیشتر کاربران مجبور شده اند که هزینه تعمیر یا تعویض نمایشگر را خودشان بپردازند که هزینه تعویض نمایشگر بیشتر از 500 دلار است.

بعلاوه در حدود پنجاه کاربر با پاسخ به پست اولیه منتشر شده درباره این موضوع، اسم نموده اند که با این مشکل روبرو شده اند. کاربران در زمان مطرح کردن این مشکل در قسمت پشتیبانی سایت اپل به مطرح شدن این موضوع در گذشته و در سایت Reddit هم اشاره نموده اند که نشان می دهد بعضی از کاربران در ماه دسامبر (آذر) سال 2020 این موضوع را در مک بوک ها تجربه نموده اند.

سایت 9to5Mac هم درباره این موضوع گزارشی را منتشر نموده است. هنوز معین نیست که چه تعداد از مک بوک ها در هنگام استفاده با این مشکل روبرو شده اند و هنوز هم علت رخ دادن این اتفاق معین نیست. بعضی کاربران اسم نموده اند که فاصله میان نمایشگر و قسمت پایینی دستگاه بسیار کم است که باعث می گردد حتی کوچکترین تکه های گرد و غبار یا اجسام دیگر به نمایشگر فشار بیاورند.

تعداد بسیار زیادی از کاربران در فروم مربوط به پشتیبانی سایت اپل اسم نموده اند که اپل در حال پنهان کردن این مشکل است. با این وجود هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد اپل از این مشکل گسترده مطلع است یا این شرکت سیاست عدم پذیرش تعمیر این دستگاه ها را در پیش گرفته است.

منبع: Appleinsider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1063

به "بعضی از کاربران مک بوک M1 از ترک خوردن راحت نمایشگر شکایت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی از کاربران مک بوک M1 از ترک خوردن راحت نمایشگر شکایت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید