تاثیر بی نظیر 5 دمنوش برای کنترل تب بچه ها

به گزارش آوای وحش، تب یک نشانه خطرناک از یک بیماری بوده که در اثر ایجاد عفونت در بدن ظاهر می گردد. تب و علائم آن اگر جدی گرفته نگردد، به بالای 40 درجه می رسد و آسیب جبران ناپذیری به بدن وارد می نماید. در کنار مراجعه به پزشک، می توان از دمنوش های گیاهی برای کاهش تب استفاده کرد، زیرا مصرف دمنوش های گیاهی با تقویت جریان خون به بهبودی فرد بیماری یاری و به وسیله تعریق، بدن را سم زدایی می نماید. نوشیدن دمنوش های گیاهی درد و ناراحتی بچه ها را تسکین می دهد و به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نمایدکه در این گزارش به بعضی از آن ها اشاره شده است.

تاثیر بی نظیر 5 دمنوش برای کنترل تب بچه ها

دمنوش بومادران

گیاه بومادران دارای بوی نافذ و تلخ مزه بوده و قسمت دارویی این گیاه، برگ ها و گل های آن است. از بومادران برای درمان زخم و جلوگیری از خون ریزی و عفونت استفاده می شد، اما در حال حاضر این گیاه بر روی دستگاه قلبی-عروقی، رفع کننده ورم رگ ها، جلو گیری از خون ریزی بینی، درمان زخم معده، رفع کننده اسهال و جلوگیری از ریزش موی سر و بعلاوه در کنترل تب بچه ها تاثیر زیادی دارد.

دمنوش دارچین

دارچین یک ادویه مفید برای سلامتی است که در سراسر دنیا مورد استفاده دارویی و خوراکی قرار می گیرد. دارچین، معمولا به صورت یکی از این دو نوع یافت می گردد، یا یه شکل دارچین کارسیا و یا دارچین سیلان و حاوی تعدادی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مفید مانند سینامالدئید، سینامیل استات و الکل سینامیل است که در کاهش تب بچه ها بسیار اهمیت دارد.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل دارای مزاج گرم و خشک بوده و موجب تقویت حافظه، بهبود هضم غذا و کاهش تب بچه ها می گردد. ضدتهوع، ضد نفخ بوده و برای درمان تهوع در سفر (ماشین گرفتگی) مفید است. البته در افرادی که همراه تهوع تلخی دهان، تشنگی و استفراغ های صفراوی دارند، زنجبیل توصیه نمی گردد.

دمنوش بابونه

گل بابونه رنگ زردی دارد و در حد اعتدال، مزاج آن گرم است. دمنوش این گیاه که بهتر است با کمی عسل یا نبات شیرین میل گردد برای مسائل گوارشی به خصوص کسانی که دچار سردی معده با علائم اسپاسم، درد معده و نفخ هستند و برای تقویت اعصاب و بعضی از انواع سردرد های ناشی از رطوبت در سر یا سردی سر مفید است. بخور آن نیز برای سرماخوردگی، کاهش تب در بچه ها، سینوزیت و دفع خلط موثر است.

نعنا فلفلی

نعنا فلفلی از گیاهانی است که با بذر فراوری می گردد و معمولا در ماه های ژوئیه تا اوت رشد نموده و بیشتر در منطقه ها مرطوب اروپا و آمریکای شمالی یافت می گردد. نعنای فلفلی یکی از برترین انواغ نعناست؛ چرا که حاوی روغن های فراری بوده که علاوه بر دارا بودن منتول، بوی تند و عطری متمایز به گیاه می دهد که سبب ایجاد احساس آرامش می گردد؛ این گیاه دارای فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش تب است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1353

به "تاثیر بی نظیر 5 دمنوش برای کنترل تب بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر بی نظیر 5 دمنوش برای کنترل تب بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید