تور ارزان تایلند: تایلند شرایط سفر از ایران را تشریح کرد

به گزارش آوای وحش، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، تایلند شرایط سفر از ایران را تشریح کرد.

تور ارزان تایلند: تایلند شرایط سفر از ایران را تشریح کرد

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

تایلند که تدریجی و در ابتدا با مقرراتی سختگیرانه، پذیرش مسافران و گردشگران خارجی را شروع کرد، از اول ماه فوریه 2022 بیشتر محدودیت ها را لغو کرد. از همین رو، وراووت پونگ پراپاپانت، سفیر تایلند در ایران در آستانه سفرهای نوروزی، در جمع شماری از آژانس های گردشگری بیان کرد که از اول ماه فوریه مسافران واکسینه شده ایرانی می توانند در قالب طرح Test and Go بدون احتیاج به قرنطینه های طولانی به این کشور سفر نمایند.

او بعلاوه گفت: اگر مدارک مسافر بویژه برای سفر در دوران کرونا کامل باشد، این سفارت در تهران یک روزه ویزا صادر می نماید که فکر نمی کنم سریع تر از این زمانی وجود داشته باشد.

پونگ پراپاپانت یادآور شد: در دو سال گذشته جهان روزهای سختی را به علت پاندمی کووید گذرانده که سفرهای بین المللی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و تعداد مسافران میان دو کشور ایران و تایلند نیز میزان قابل توجهی کاهش داشته است. اینک با کوشش دولت ایران و همکاری مردم در مبازره با ویروس کووید- 19 تعداد مبتلایان تحت کنترل قرار گرفته است. این شرایط موقعیتی را فراهم نموده که با همکاری بانکوک راههای ورود مسافر به تایلند هموار شده است.

هومر برقانی، نماینده نهاد گردشگری تایلند در ایران نیز در شرح بیشتر درباره شرایط تازه سفر به این کشور گفت: درحال حاضر مسافرانی که دو دز کامل واکسن را دریافت نموده اند می توانند به این کشور سفر نمایند. قبلا از مسافران دو تست کووید گرفته میشد که مسافران فقط در روز اول باید تست بدهند و تا معین شدن نتیجه در هتل بمانند که در صورت منفی شدن تست، محدودیتی برای سفر در داخل این کشور ندارند ولی اگر نتیجه تست PCR مثبت شد به تشخیص مراکز بهداشتی قرنطینه خواهند شد.

به گفته او، تایلند تمام واکسن های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت را می پذیرد. البته هنوز واکسن برکت مورد تایید این کشور نیست اما کوششهایی در حال اجرا است تا مسافرانی که این واکسن را تزریق نموده اند نیز شرایط سفر داشته باشند.

نماینده نهاد گردشگری تایلند اضافه کرد: مسافرانی که در فاصله سنی 12 تا 17 سال قرار دارند و یک دز واکسن تزریق نموده اند نیز بدون والدین می توانند به کشور تایلند سفر نمایند. مسافران زیر 18 سال که اصلا واکسن کووید را تزریق ننموده اند نیز فقط می توانند همراه با والدین واکسینه شده به این کشور سفر نمایند.

برقانی بعلاوه تاکید نمود: برای سفر به تایلند احتیاج است مسافر به وسیله Thailand Pass (https://tp.consular.go.th)یک QR code دریافت کند و اگر هتلی رزرو می گردد باید پرداخت قطعی صورت گرفته باشد. هتل های گردشگرپذیر مجوز پذیرش در دوران کرونا دارند و هفتگی کنترل می شوند. سقف بیمه مسافر نیز 20 هزار دلار معین شده که این بیمه باید بیماری کووید- 19 را پوشش دهد.

نماینده نهاد گردشگری تایلند گفت: این کشور با شعار تازه AMAZING NEW CHAOTERS سعی در جذب گردشگران بیشتر دارد و تعداد پروازها نیز درحال افزایش است.

طبق آخرین مقرراتی که نهاد گردشگری تایلند بیان کرد، مسافران پیش از سفر به تایلند باید تست PCR انجام دهند و گواهی منفی آن را که در محدوده 72 ساعت تا ورود به این کشور صادر شده است همراه داشته باشد. مسافران در برگشت به ایران نیز باید تست PCR در محدوده 72 ساعت تا ورود به کشور را انجام داده باشند و گواهی منفی آن را در فرودگاه ارائه دهند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1336

به "تور ارزان تایلند: تایلند شرایط سفر از ایران را تشریح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: تایلند شرایط سفر از ایران را تشریح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید