تسهیلات وزارت میراث فرهنگی برای واحد های صنفی آسیب دیده از کرونا چیست؟

به گزارش آوای وحش، وزارت گردشگری کوشش نموده است کسب و کار های فعال در عرصه گردشگری را مشمول بخشی از تسهیلات در نظر گرفته شده برای کسب و کار های آسیب دیده ناشی از کرونا بکند.

تسهیلات وزارت میراث فرهنگی برای واحد های صنفی آسیب دیده از کرونا چیست؟

حسن گرامی معاون دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری، در گفت وگو با خبرنگار ، در مورد نحوه حمایت از بخش خصوصی فعال در مجتمع های گردشگری اعلام کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از همان روز های اول شیوع کرونا در ایران یک گزارش از خسارت واحد های صنفی گردشگری تهیه و کوشش کرد کسب و کار های مرتبط با گردشگری را مشمول بخشی از تسهیلاتی که دولت برای یاری به کسب و کار ها تصویب نموده است، بکند. امهال 3 ماهه اقتصادیات و دریافت موافقت تعویق 3 ماهه بازپرداخت اقساط 5 ساله بانکی از بانک مرکزی بخشی از تسهیلاتی است که دولت و وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای واحد های صنفی گردشگری در نظر گرفته اند.

وی اظهار کرد: شنیده ها حاکی از این است که بانک مرکزی هنوز بحث توافق با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد تعویق 3 ماهه بازپرداخت اقساط 5 ساله بانکی را به شعب استانی و شهرستانی خود ابلاغ ننموده است، اما باید بدانیم که وزارت میراث فرهنگی و بانک مرکزی بر سر این موضوع به توافق رسیده اند و به زودی شاهد ابلاغ آن به شعب بانک مرکزی خواهیم بود.

او اضافه کرد: وزارتخانه میراث فرهنگی مجوز امهال پرداخت 23 درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحد های گردشگری و صنایع دستی را از سازمان تأمین اجتماعی دریافت نموده و موافقت تعویق پرداخت قبوض حامل های انرژی شامل آب، برق و گاز به مدت 3 ماه را نیز اخذ نموده است. واحد های صنفی گردشگری پس از تعویق 3 ماهه قبوض حامل های انرژی، این قبوض را به صورت اقساطی پرداخت خواهند کرد.

معاون دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال این است که همه تأسیسات گردشگری و راهنمایان گردشگری خود را از تسهیلاتی که دولت با نرخ 12 درصد تعریف نموده است، بهره مند کند.

گرامی ادامه داد: این وزارتخانه به دنبال این است که تسهیلات بیشتری را برای واحد های صنفی مرتبط به خودش تعریف کند تا این واحد ها همچنان سر پا بمانند. البته این امر منوط به آن است که واحد های صنفی گردشگری کارکنان خود را تعدیل نکنند. البته در آینده باید حمایت های معنوی نیز به بسته حمایت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از واحد های صنفی مرتبط اضافه کرده گردد.

او اعلام کرد: حمایت های معنوی هم اکنون نیز در قالب انعکاس مسائل و مسائل واحد های صنفی به وسیله تشکل ها به وزارت میراث فرهنگی انجام می گردد، اما ما امیدواریم بعد از مهار کرونا بتوانیم فرصت سفر مناسبی را فراهم کنیم تا این فرصت امکان بازیابی توان اقتصادی را به تأسیسات گردشگری بدهد.

لازم به ذکر است هیئت وزیران در یکی از جلسات اخیر خود با توجه به تعطیلی اماکن و فضا های گردشگری واگذارشده به بخش خصوصی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مسئول کرد تا نسبت به استمهال یا بخگرددگی کامل اجاره بهای این اماکن در طول دوره تعطیلی فوق یا افزایش دوره بهره برداری حسب شرایط چهارچوب واگذاری پس از تأیید کارگروه ذی ربط در آن وزارتخانه اقدام کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 248

به "تسهیلات وزارت میراث فرهنگی برای واحد های صنفی آسیب دیده از کرونا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات وزارت میراث فرهنگی برای واحد های صنفی آسیب دیده از کرونا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید