آزاد شدن ویزای توریستی به معنای سرازیر شدن سیل گردشگران خارجی به کشور نیست

به گزارش آوای وحش، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، آزاد شدن ویزای توریستی به معنای سرازیر شدن سیل گردشگران خارجی به کشور نیست.

آزاد شدن ویزای توریستی به معنای سرازیر شدن سیل گردشگران خارجی به کشور نیست

ابراهیم پورفرج در وبینار مرور تاریخچه جهانگردی ورودی در ایران با اشاره به موافقت دولت با ازسرگیری صدور ویزای جهانگردی ایران پس از 19 ماه توقف اظهار کرد: آغاز صدور ویزای جهانگردی به معنی راه افتدن سیل جهانگردان ورودی به ایران نیست. شرکت های جهانگردی تازه باید با طرف خارجی گفت وگو نمایند، تا حالا این مذاکرات انجام نمی شد، چون ما جواب واضح و روشنی درباره شرایط پذیرش جهانگرد خارجی در ایران نداشتیم. این تصمیم که با یاری آقای ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گرفته شد می تواند به جریان ورود جهانگرد به ایران یاری کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر ویزا، سرعت واکسیناسیون امنیت کشور را ارتقا می دهد و حالا ما می توانیم روی امنیت بهداشتی کشور هم صحبت کنیم. ضمن اینکه ایران جز ارزانترین کشورها بشمار می آید و در شرایطی که اقتصاد بسیاری از کشورها از کرونا متأثر شده است، این ارزانی یک مزیت بحساب می آید.

رئیس جامعه تورگردانان که قبلا درباره فعال شدن بعضی کشورها در منطقه و احتمال حذف ایران از مقاصد سفر به دلیل توقف صدور ویزا هشدار داده بود، اعلام کرد: امیدواریم بخش خصوصی با یاری دولت به نقطه ای برسد که شرکت ها و کشورهایی که ایران را از لیست مقاصد سفر خارج نموده اند، دوباره آن را برگردانند.

وی در ادامه این وبینار گفت: جهانگردی ورودی راستا سختی را تا امروز طی نموده و همواره در سربلایی بوده است. ما دو سال سخت را پشت سر گذاشته ایم. قبل از آن هم راستا دشواری داشتیم، پس از 11 سپتامبر ورود جهانگرد به ایران تقریبا تعطیل شده بود و به مدت یک سال جهانگرد نداشتیم. با توجه به این تجربه سخت، در دوران کرونا ناامید نشدیم و امیدواریم کار را دوباره آغاز کنیم، چون ایران کشوری با فرهنگ، تمدن غنی و بزرگ است و طبیعت زیبا و مردم بسیار میهمان نوازی دارد و ما خوشحالیم در کنار این مردم، کار فرهنگی را به جریان مالی تبدیل می کنیم.

پورفرج بعلاوه با اشاره به آسیب جهانگردی در دوران کرونا اظهار کرد: در این مدت یاری چندانی به جهانگردی نشده است، پیشنهادهای زیادی هم از طرف بخش خصوصی به دولت داده شد، اما هیچ یک عملی نشد، درحالی صنعت جهانگردی در ایران نوپا است و خسات سنگینی دید.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1146

به "آزاد شدن ویزای توریستی به معنای سرازیر شدن سیل گردشگران خارجی به کشور نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزاد شدن ویزای توریستی به معنای سرازیر شدن سیل گردشگران خارجی به کشور نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید