تشدید تابش اشعه فرابنفش در ارتفاعات، در زمان مناسب کوهنوردی کنید

به گزارش آوای وحش، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به شرایط جوی ارتفاعات کشور گفت: با توجه به شدت گرفتن تابش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز، اقدامات محافظتی مناسب به منظور کاهش آسیب به پوست و چشم لحاظ گردد؛ بعلاوه رعایت زمان بندی مناسب برای صعود جهت پرهیز از روبرو شدن با رگبار های عصرگاهی مدنظر قرار گیرد.

تشدید تابش اشعه فرابنفش در ارتفاعات، در زمان مناسب کوهنوردی کنید

صادق ضیاییان در تبادل نظر با ایسنا درباره شرایط جوی ارتفاعات و کوهستان های کشور طی روز های سرانجامی هفته اظهار کرد: طی روز های پنجشنبه و آدینه (26 و 27 مرداد) استقرار جوی پایدار و تداوم گرمای هوا در بیشترمناطق کشور، وزش باد به ویژه در قله ها و خط الرأس های مرتفع طی ساعات بعدازظهر و به صورت موقتی و شدید، بارش های همرفتی پراکنده به صورت رگبار و رعدوبرق و احتمال ریزش تگرگ برای بخش هایی از استان های فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان طی ساعات بعدازظهر بعلاوه طی عصر آدینه برای ارتفاعات البرز و شمال غرب پیش بینی می گردد.

وی درباره شرایط جوی ارتفاعات شمال تهران نیز اظهار کرد: در ارتفاعات تهران نیز استقرار هوای پایدار و آفتابی، برای ساعات بعدازظهر آدینه افزایش سرعت باد و افزایش ابر و احتمال رگبار موقتی مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه به کوهنوردان توصیه کرد: با توجه به گرمایش هوا طی روز های آینده، تمهیدات لازم شامل به همراه داشتن مایعات کافی در مسیر صعود برای اجتناب از گرمازدگی درنظر گرفته گردد.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمایش شدید هوا و ذوب یخچالی در دامنه شمالی دماوند، شرایط برای سقوط و ریزش سنگ مهیا است بنابراین توصیه می گردد تا حد امکان از کمپینگ و صعود از این دامنه اجتناب گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: با توجه به شدت گرفتن تابش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز، اقدامات محافظتی مناسب جهت کاهش آسیب به پوست و چشم لحاظ گردد بعلاوه رعایت زمانبندی مناسب برای صعود جهت پرهیز از روبرو شدن با رگبار های عصرگاهی و اجتناب از قرارگیری در منطقه مخاطره آمیز در زمان وقوع رعدوبرق مدنظر قرار گیرد.

ضیاییان در سرانجام توضیح داد: با توجه به افزایش تردد فصلی و ازدحام در صعود به قله های شاخص مانند علم کوه و دماوند، احتیاط لازم برای پرهیز از آسیبِ ناشی از پرتاب و سقوط سنگ در مسیر صعود و انتخاب مکان مناسب برای کمپینگ به عمل آید.

منبع: فرارو
انتشار: 26 مرداد 1402 بروزرسانی: 26 مرداد 1402 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1601

به "تشدید تابش اشعه فرابنفش در ارتفاعات، در زمان مناسب کوهنوردی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تابش اشعه فرابنفش در ارتفاعات، در زمان مناسب کوهنوردی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید