تصاویر ، جهان زیر پای برقی ها ، نمایشگاه خودروی مونیخ با پیشتازی تمام الکتریکی ها امروز انتها می یابد

به گزارش آوای وحش، نمایشگاه خودروی مونیخ (IAA Mobility) در حال برگزاری است و سازندگان با انواع طرح ها و خودروهای مفهومی در آن حاضر شده اند.

تصاویر ، جهان زیر پای برقی ها ، نمایشگاه خودروی مونیخ با پیشتازی تمام الکتریکی ها امروز انتها می یابد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی ان بی سی نیوز، موضوع این نمایشگاه که امروز به سرانجام می رسد، برقی سازی بود و بازیگران بزرگی مانند BMW و مرسدس بنز خودروهای الکتریکی خود را در آن به نمایش گذاشتند. تعداد زیادی از خودروسازان چینی هم در این نمایشگاه حضوری فعال داشتند، چراکه آنها به توسعه بین المللی توجه ویژه ای دارند.

ماموریت X

پورشه یک مفهومی زیبا را به مونیخ آورده که عنوان آن ماموریت ایکس (Mission X) است؛ یک هایپرخودرو الکتریکی مفهومی. اعلام وجود این مفهومی درماه ژوئن صورت گرفت و این پورشه در IAA نمایش داده شد. درهای این مدل به سمت بالا باز می شوند و خود پورشه آن را فانوس دریایی برای خودروهای اسپرت آینده می نامد.

کلاس تازه

شرکتBMW یک مدل مفهومی را با نام کلاس تازه ویژن ارائه نموده است که زیربنای خودروهای الکتریکی این شرکت در سال های آینده خواهد بود. نخستین خودروهای ساخته شده براساس معماری کلاس تازه (Neue Klasse) قرار است در سال 2025 روی خط فراوری قرار بگیرد. این خودروی مفهومی دارای سقف شیشه ای است و به گفته سازنده، این طرح شامل عناصر کلاسیک برندی است که هواداران آن را می شناسند. BMW بعلاوه به شدت روی فناوری داخل خودرو تمرکز نموده است.

اولین خودروی جهانی خودروساز چینی

حضور شرکت چینی لیپ موتور در نمایشگاه خودروی مونیخ همراه با ارائه نخستین اتومبیل در استاندارد جهانی بود. این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر هانگژو واقع شده است، بیان کرد که میخواهد خودروی کاربردی اسپرت C10 (یا شاسی بلند) خود را در سال آینده وارد بازارهای اروپایی کند.ژو جیانگ مینگ، مدیرعامل لیپ موتور در یک نشست خبری گفت: تمامی محصولات بعدی لیپ موتور با ذهنیت جهانی و مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی و توسعه خواهند یافت.

مفهومی های مرسدس

مرسدس بنز، خودروی مفهومی کلاس CLA خود را براساس معماری تازهی ساخته است. این مجموعه شامل 4مدل تازه است: یک کوپه چهار در، یک استیشن و 2 وسیله نقلیه کاربردی اسپورت. مرسدس ادعا می نماید که این مدل با یک بار شارژ کامل باتری هایش می تواند مسافتی در حدود 750 کیلومتر را طی کند. این شرکت بعلاوه یک مدل مفهومی به نام یک یازده ویژن که درماه ژوئن معرفی شده بود را هم در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد. این خودرو تمام برقی از خودروهای آزمایشی C 111 دهه های 1960 و 70 الهام گرفته است.

کلاسیک اما مدرن

شرکت ام جی، خودروی سایبرستر (MG Cyberster) را برای نخستین بار در اوایل امسال میلادی در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش گذاشت، اما حالا برای نخستین بار آن را به اروپا آورده است. این خودرو براساس معماری خودروهای برقی ساخته شده است که ام جی ادعا می نماید از طریق نقلیه اجازه می دهد با یک بار شارژ باتری، 800کیلومتر را طی کند. ام جی می گوید در این مدل از طراحی کلاسیک برند استفاده می نماید، اما از ویژگی هایی مانند کابین بازی و اتصال 5G بهره می برد.

گزارش: ساسان خشنود منفرد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1610

به "تصاویر ، جهان زیر پای برقی ها ، نمایشگاه خودروی مونیخ با پیشتازی تمام الکتریکی ها امروز انتها می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، جهان زیر پای برقی ها ، نمایشگاه خودروی مونیخ با پیشتازی تمام الکتریکی ها امروز انتها می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید