تفاوت های چشمگیر در ضریب هوشی دوقلوهای همسان بزرگ شده در کره و آمریکا

به گزارش آوای وحش، تحقیقی تازه نشان داده که دوقلوهای همسانی که در کره و آمریکا بزرگ شده اند، تفاوت های چشمگیری در ضریب هوشی (IQ) دارند. این دو خواهر دوقلو در دو سالگی از هم جدا شدند و در خانوارهای مختلف بزرگ شدند، اما شباهت ها و تفاوت های آن ها شگفت انگیز است.

تفاوت های چشمگیر در ضریب هوشی دوقلوهای همسان بزرگ شده در کره و آمریکا

جزئیات پژوهش

این دوقلوها در سال 1974 در کره جنوبی به جهان آمدند و تا دو سالگی با هم بودند. متأسفانه، پس از گم شدن در بازار، از هم جدا شدند و یکی از آن ها پیدا نشد.

یکی از خواهران در کره بزرگ شد، در حالی که دیگری به وسیله یک زوج در آمریکا به فرزندخواندگی پذیرفته شد. در سال 2018، خواهر آمریکایی متوجه شد که یک خواهر دارد. او با تحویل دادن DNA خود به برنامه ای در کره جنوبی که اعضای خانواده را دوباره به هم متصل می نماید، این کشف را انجام داد.

نتایج آزمون ها

با وجود اینکه دوقلوها همسان بودند، تفاوت های زیادی به علت تربیت و محیط های مختلف آن ها دیده شد. آن ها مجموعه ای از آزمون ها را گذراندند که شخصیت، توسعه ذهنی و عوامل دیگر را ارزیابی می کرد. نتایج نشان داد که خواهر آمریکایی نسبت به خواهر کره ای خود 16 امتیاز، ضریب هوشی کمتری داشت. مطالعات قبلی نشان داده بود که دوقلوهای همسان معمولاً تفاوتی بیش از 7 امتیاز در ضریب هوشی ندارند، اما مورد این دوقلوها بسیار شگفت انگیز بود.

تفاوت ها و شباهت ها

ویژگی های برجسته هر دو دوقلو پژوهشگران را متعجب کرد. یکی از پژوهشگران بیان نمود که این که دوقلوها تفاوت های قابل توجهی در توانایی های شناختی نشان دادند که به تأثیرات ژنتیکی قوی مرتبط است، بسیار جالب است. بعلاوه به این نکته اشاره شد که دوقلوی آمریکایی در کودکی دچار ضربه مغزی شده بود که می توانست عامل کاهش ضریب هوشی او باشد. با این حال، تربیت های مختلف این دوقلوها نشان دهنده توانایی های اصیل دوقلوهای همسان است.

نتایج برجسته

پژوهشگران بعلاوه ذکر کردند که با وجود محیط های مختلف، بسیاری از ویژگی ها مشابه به جای مانده اند. قابل توجه است که هر دو دوقلو به طور قابل توجهی در ویژگی های conscientiousness (وظیفه شناسی) نمره بالایی دارند که نشان دهنده این است که هر دو هدفمند، سازماندهی شده، وظیفه شناس و جاه طلب هستند. مثالی که برای شرح این موضوع آورده شد، این بود که دوقلوی بزرگ شده در کره در خانواده ای پر از محبت و سالم تربیت شده بود، در حالی که دیگری با سختی های بیشتری در خانواده اش روبرو شده بود. با این حال، نمرات مشابهی در عزت نفس و سلامت روان داشتند.

در نهایت، اصالت هر دو دوقلو با وجود شباهت ها و تفاوت ها، بسیار جالب است و مسیر جدیدی برای تحقیقات بیشتر باز می نماید. این پژوهش به آنالیز بیشتر در موضوع طبیعت در مقابل تربیت یاری می نماید و نشان می دهد که چگونه محیط و تربیت می تواند تأثیرات چشمگیری بر توسعه افراد داشته باشد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 تیر 1403 بروزرسانی: 22 تیر 1403 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1635

به "تفاوت های چشمگیر در ضریب هوشی دوقلوهای همسان بزرگ شده در کره و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت های چشمگیر در ضریب هوشی دوقلوهای همسان بزرگ شده در کره و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید