توجه به مقوله زنان و دختران زمینه ساز توسعه اجتماعی خبرنگاران

به گزارش آوای وحش، با ارائه گزارشی از برنامه های مشترک وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: توجه به مقوله زنان و دختران به عنوان نیمی از جامعه زمینه ساز توسعه اجتماعی می گردد.

توجه به مقوله زنان و دختران زمینه ساز توسعه اجتماعی خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین رونمایی از دور جدید برنامه های این معاونت در حوزه زنان و دختران دانشگاهی که با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار گردید؛ گفت: برگزاری رویداد کمند در سطح دانشگاه های 10 استان کشور اقدامی ارزشمند و مؤثر در زمینه توانمندسازی دختران دانشجو جهت ورود به فضای کسب و کار توصیف است.

وی با بیان اینکه اجرای این قبیل برنامه ها موجب توسعه سرمایه های اجتماعی می گردد؛ اظهار کرد: توجه به مقوله زنان و دختران به عنوان نیمی از جامعه زمینه ساز توسعه اجتماعی است در حقیقت اجرای برنامه های مشترک در سطح دانشگاه ها همچون نهالی است که به شکوفایی و بالندگی دختران دانشجو می انجامد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزاری جشنواره ملی زن و علم را از دیگر برنامه های مشترک برشمرد و گفت: این رویداد در بین بانوان دانشگاهی توانسته است منجر به ارتقای انگیزه های آنان و نیز الگوپذیری از مفاخر علمی و اجتماعی گردد.

غفاری افزایش شمار شرکت کنندگان در این جشنواره را بیانگر تثبیت این رویداد در جامعه علمی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد این فرایند در دوره جدید جشنواره که به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می گردد تداوم یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری نمایشگاه های مد، لباس و صنایع دستی را از دیگر اقدامات مشترک دانست و توضیح داد: جلب مشارکت دانشجویان در این برنامه نیز منجر به ترغیب آنان در فراوری آثار ارزنده در زمینه مد، لباس و صنایع دستی به عنوان کالا های فرهنگی و هویت آفرین شده است.

غفاری در خاتمه سخنان خود طرح ملی توانمندسازی سفیران فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح با طراحی متناسب با شرایط کرونایی در سال آینده در منطقه دانشگاهی به اجرا در می آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 904

به "توجه به مقوله زنان و دختران زمینه ساز توسعه اجتماعی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به مقوله زنان و دختران زمینه ساز توسعه اجتماعی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید