توضیحات اصانلو پیرامون مشخصه های مصوبه اخیر سران قوا در خصوص افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی

به گزارش آوای وحش، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره مشخصه های مصوبه اخیر سران قوا از حیث افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی توضیحاتی را ارائه کرد.

توضیحات اصانلو پیرامون مشخصه های مصوبه اخیر سران قوا در خصوص افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی پیرامون مشخصه های مصوبه اخیر سران قوا در خصوص افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی گفت: مصوبه اخیر سران قوا از حیث افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی دارای سه مشخصه است؛ مشخصه اول افزایش میزان مجازات های نقدی و تشدید مجازات ها است.

وی در ادامه اضافه کرد: مشخصه دوم، اعطای صلاحیت رسیدگی به کلیه تخلفات حوزه بازار که قبلا در صلاحیت هیئت های صنفی نظام صنفی بود، به مدت اعتباری از این به بعد به سازمان تعزیرات حکومتی تفویض می شود و مشخصه سوم این مصوبه یکسری اقدامات احتیاطی است برای اعمال مجازات ها یا تصمیماتی که جنبه پیشگیرانه دارد از حیث بازدارندگی مثل بحث پلمب اماکن و واحد های صنفی متخلف.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین اضافه کرد: مشخصه چهارم مصوبه این است که اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی را تسهیل می کند؛ در این مصوبه پیشنهاد شده است که اگر هر یک از واحد های صنفی در مهلت مقرر قانونی نسبت به اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی اقدام نکند سازمان تعزیرات حکومتی می تواند آن واحد صنفی را پلمب بکند. این چهار محور و چهار مشخصه مندرج در مصوبه سران قوا است که امیدواریم با این مصوبات ما بتوانیم سازمان تعزیرات حکومتی را از حیث رسیدگی به تخلفات حوزه بازار فعال کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1393

به "توضیحات اصانلو پیرامون مشخصه های مصوبه اخیر سران قوا در خصوص افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات اصانلو پیرامون مشخصه های مصوبه اخیر سران قوا در خصوص افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید