خبرنگاران آرایشگاه ها و سالن های ورزشی خوزستان فعالیت خود را از سر می گیرند

به گزارش آوای وحش، اهواز - خبرنگاران - استاندار خوزستان گفت: اماکن ورزشی و آرایشگاه ها در استان می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را از سرگیرند.

خبرنگاران آرایشگاه ها و سالن های ورزشی خوزستان فعالیت خود را از سر می گیرند

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: طی آنالیز های انجام شده معین شده که نقش آرایشگاه ها و سالن های ورزشی در شیوع کرونا 2 درصد است لذا این اماکن می توانند فعالیت خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع نمایند به شرط آن که به صورت نوبت دهی کار نمایند و در آن ها تجمعی صورت نگیرد.

وی با بیان این که شهرهای قرمز استان خوزستان از 16 شهر به 9 شهر کاهش پیدا نموده اند ، اضافه کرد: با توجه به پروتکل دانشگاه علوم پزشکی به علت نگاه محتاطانه تر دانشگاه، تعداد شهرهای قرمز در خوزستان 9 شهر اعلام می گردد وگرنه براساس پروتکل وزارت بهداشت تعداد شهرهای قرمز استان از 9 شهر کمتر است.

استاندار خوزستان با اشاره به فرایند تجمیعی بیماران در استان شرح داد: تعداد بستری ها در هفته پانزدهم نسبت به هفته چهاردهم کاهش نسبتا خوبی داشته و پیش بینی می گردد از هفته شانزدهم نیز اگر بر همین منوال پیش برود باز هم آمار نسبت به هفته پانزدهم کمتر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تست ها و نمونه گیری ها بیماران از افراد سالم جدا شدند و از این رو در فرایند بستری کاهش داشتیم امیدواریم این فرایند نزولی با شیب مناسب ادامه پیدا کند.

شریعتی گفت: در عین حال که باید شرایط زندگی و معیشتی مردم را به حالت عادی بازگردانیم باید سبک زندگی را اصلاح کنیم و تغییر بدهیم، فاصله گذاری اجتماعی حتما باید رعایت گردد و در اجتماعات حتما از ماسک استفاده گردد.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از 200 کشور سرایت نموده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

از سه هفته گذشته تا به امروز تعداد مبتلایان به کووید 19 در خوزستان به ویژه شهرستان های شادگان، آبادان و خرمشهر فرایندی افزایشی و نگران نماینده پیدا نموده است.

از زمان شیوع کرونا در استان خوزستان تا به امروز همه آرایشگاه ها و سالن های ورزشی این استان تعطیل شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 388

به "خبرنگاران آرایشگاه ها و سالن های ورزشی خوزستان فعالیت خود را از سر می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آرایشگاه ها و سالن های ورزشی خوزستان فعالیت خود را از سر می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید