خبرنگاران آمار فوتی های کرونا در آذربایجان شرقی به هشت نفر رسید

به گزارش آوای وحش، تبریز - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به 83 نفر رسیده و تا به امروز هشت نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در استان فوت نموده اند.

خبرنگاران آمار فوتی های کرونا در آذربایجان شرقی به هشت نفر رسید

محمد حسین صومی پنجشنبه شب در یک گفت وگوی خبری با بیان اینکه امروز 12 نفر از بیماران مبتلا به کرونا از بیمارستان ترخیص شده اند، اظهار کرد: افزایش چند ده نفری موارد مثبت جدید در استان مان در حد انتظار بوده و روال طبیعی این چنین است.

وی با اشاره به تداوم حضور و تردد مردم در مراکز خرید و مسیرهای پر رفت و آمد، گفت: این شرایط اصلا قابل قبول نیست، سیستم درمانی ما توانمند بوده و ما کار می کنیم اما اجتماعات و شلوغی بازار مایه تاسف بوده و آسان ترین راه انتقال کرونا، تجمعات و شلوغی ها است.

وی تاکید نمود: برداشت مان این است که اگر تا دو هفته آینده اجتماعات را کم کنیم، انشاالله ویروس زمین گیر خواهد شد و شرایط بهبود پیدا خواهد نمود.

صومی اظهار داشت: فعلا تاکید داریم که مردم در ایام عید هم دید و بازدیدها را کم و حوصله نمایند تا در فصل بهار دور هم باشند.

وی در ادامه با نادرست خواندن بعضی شایعات، گفت: استعمال دخانیات انسان را نسبت به ابتلا به بیماری های ویروسی مستعد می نماید و کشیدن سیگار تاثیری در پیشگیری ندارد.

وی اظهار کرد: وسواس بیش از حد، ذهن و جسم را درگیر می نماید و باید تعادل ایجاد کنیم، ماسک ابزار پیشگیری برای کسانی است که مسائل ریوی و بیماری زمینه ای داشته و یا به دلیل تردد در بعضی محیط ها ترس از انتقال و ابتلا دارند.

وی یادآوری کرد: ویروس در محیط خشک، تکثیر و منتشر نمی گردد، محیط را برای خودمان ناامن نکنیم، وقتی با سطوحی روبرو هستیم که از استریل بودن آن مطمئن نیستیم، باید شست و شو و ضد عفونی کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 154

به "خبرنگاران آمار فوتی های کرونا در آذربایجان شرقی به هشت نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمار فوتی های کرونا در آذربایجان شرقی به هشت نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید