خبرنگاران حضور دانش آموزان در مدارس البرز اجباری نیست

به گزارش آوای وحش، کرج - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به اینکه مدارس از اول بهمن ماه بازگشایی شده اما حضور دانش آموزان در کلاس های درس اجباری نیست.

خبرنگاران حضور دانش آموزان در مدارس البرز اجباری نیست

سالار قاسمی روز چهارشنبه درگفت و گوبا خبرنگاران اضافه نمود: بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونا شهرستان های نظرآباد، فردیس و طالقان در شرایط آبی و کرج، ساوجبلاغ و اشتهارد درشرایط زرد قراردارند.

وی گفت: در مناطق آبی همه دوره های تحصیلی بارعایت پروتکل های بهداشتی کلاس ها دایر است که در مدارس زیر50 نفر به صورت حضور و در بالای 50 نفر فقط پایه های اول ودومابتدایی حضور می یابند.

همچنین دروس کارگاهی ،مهارت آموزی و شایستگیهای فنی و حرفه ایهنرستان ها به صورت حضوری تشکیل می شود و سایر پایه ها غیر حضوری است.

در مناطق زرد فقط پایه های اول و دوم ابتدایی و دروس کارگاهی، مهارت آموزی و شایستگی های فنی حرفه ای هنرستان ها چه در مدارس زیر 50 نفر و چه در مدارس بالای 50 نفر به صورت حضوری و سایر پایه ها و دوره های تحصیلی همچنان به صورت غیر حضوری تشکیل می شود.

وی شرح داد: اولویت آموزش حضوری باهدف تقویت فرایند یاددهی ویادگیری به دانش آموزان بویژه دردوره اول و دوم ابتدایی است.

قاسمی اضافه نمود: رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی درآموزش حضوری الزامی است وخانواده ها اطمینان داشته باشند که رفع دغدغه ونگرانی آن ها اولویت اول این طرح است.

وی یادآورشد: ازامروز کلاس های درس حضوری دانش آموزان حداکثر با ظرفیت 10 نقر درالبرز طبق زمان معین شده از سوی شورای مدارس استان تشکیل و فرایند کلاس های درس مجازی نیزهمچنان ادامه دارد.

وی تحکیم پیوند دانش آموز با مدرسه را دراین شرایط کرونایی البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مهم دانست و مطرح نمود: فرایند برگزاری کلاس های درسی با شورای مدرسه است و والدین می توانند نحوه حضوردانش آموزان را درمدارس البرزمدیریت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: بازگشایی مدارس با هدف برخورداری دانش آموزان ازخدمات آموزشی و تربیتی به صورت حضوری در دستور کاری قرار گرفت تا دانش آموزان درفرآیند یادگیری با مشکل روبرو نشوند.

وی اظهارداشت: نحوه استفاده صحیح ازماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مواد ضدعفونی شخصی و نقش مهم خودمراقبتی در پیشگیری از بیماری ها از جمله ویروس کرونا بار دیگربه دانش آموزان در مدارس البرزآموزش داده می شود.

قاسمی تاکید کرد: حضوردانش آموزان درمدارس اختیاری است اما به خصوص والدین دانش آموزان پایه اول و دوم اجازه دهند تا فرزندانشان براساس زمان برنامه ریزی ریزی شده درکلاس درس حضوری به منظور تثبیت خواندن و نوشتن حاضرشوند.

استان البرز 473 هزاردانش آموز دارد که 80 هزارنفرآن درپایه اول و دوم ابتدایی تحصیل می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 779

به "خبرنگاران حضور دانش آموزان در مدارس البرز اجباری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضور دانش آموزان در مدارس البرز اجباری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید