تور ارمنستان: ملاقات علی اف با مقام روس در آستانه نشست سران باکو، مسکو و ایروان

به گزارش آوای وحش، رسانه های جمهوری آذربایجان از ملاقات الهام علی اف رئیس جمهور این کشور با الکساندر اورچوک معاون نخست وزیر روسیه در باکو خبر دادند.

تور ارمنستان: ملاقات علی اف با مقام روس در آستانه نشست سران باکو، مسکو و ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در شرایطی که روسیه در تدارک برای میزبانی از نشست سران مسکو، ایوان و باکو است، معاون نخست وزیر روسیه و رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با هم ملاقات کردند.

آذرتاج خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان اطلاع داد، علی اف و اورچوک توسعه روابط دوجانبه جمهوری آذربایجان و روسیه از جمله همکاری های مالی را ستودند و خاطرنشان کردند که تجارت دو کشور در امسال 7 درصد افزایش یافته است.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این ملاقات با تاکید بر علاقه بسیار شرکت های روسی به جمهوری آذربایجان، بر حمایت کشورش از فعالیت های این شرکت ها تاکید نمود.

به روایت آذرتاج، طرفین (رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و معاون نخست وزیر روسیه) به طور گسترده در خصوص مسائل مربوط به فعالیت شرکت های روسی در سرزمین های آزاد شده (جمهوری) آذربایجان، افزایش تجارت و سرمایه گذاری متقابل گفت وگو کردند.

خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان در ادامه گزارش خود از این ملاقات نوشت: آنها (الهام علی اف و الکساندر اورچوک) ابراز اطمینان کردند که روابط (جمهوری) آذربایجان و روسیه با موفقیت در زمینه های مختلف توسعه خواهد یافت.

به گزارش این رسانه، دو طرف درباره فعالیت ها و بعلاوه برنامه های آینده کمیسیون سه جانبه به ریاست معاونان نخست وزیران روسیه، (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان گفتگو کردند. رئیس جمهور الهام علی اف از کوشش های الکساندر اورچوک در این زمینه تشکر کرد.

آذرتاج اضافه کرد: آنها بعلاوه خاطرنشان کردند که گشایش سریع ارتباطات حمل و نقل بین (جمهوری) آذربایجان و ارمنستان به ثبات و توسعه مالی منطقه یاری خواهد نمود.

سفر این مقام ارشد مسکو به باکو و ملاقاتش با الهام علی اف در شرایطی صورت گرفته که رئیس جمهور روسیه قرار است آدینه هفته جاری میزبان نشست سه جانبه سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان باشد.

کاخ کرملین سه شنبه (دیروز) خاطرنشان کرد که 26 نوامبر (پنجم آذر ماه) نشست ولادیمیر پوتین، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف برای آنالیز گام های بعدی برای تقویت ثبات و برقراری زندگی مسالمت آمیز در قره باغ کوهستانی برگزار می گردد.

سفر الکساندر اورچوک به باکو با گذشت بیش از دو هفته از سفر او به ایروان و ملاقاتش با نخست وزیر ارمنستان صورت گرفته است.

طبق روایت دفتر نخست وزیر ارمنستان، معاون نخست وزیر روسیه در ملاقات با پاشینیان درباره اختلاف نظرهای ایروان و باکو درباره آتش بس سال گذشته رایزنی کردند.

بنا بر روایت دفتر نیکول پاشینیان، الکساندر اورچوک به نخست وزیر ارمنستان گفت: ما واقعا در چارچوب ماموریتی که شما همراه با رهبران سایر کشورها در چارچوب بیانیه های 9-10 نوامبر 2020 و 11 ژانویه 2021 به ما اعطا نموده اید، کار می کنیم...شما در جریان هستید که کارشناسان راهسازی هم کار کردند که راه های مواصلاتی را آنالیز کردند...پس از هشتمین جلسه کارگروه مشترک که در 22 اکتبر (30 مهر ماه) برگزار گردید، به نظر ما به راهکار های ملموسی خواهیم رسید. به طور اصولی (این راهکار ها) بر این اساس است که جاده ها تحت صلاحیت (حاکمیت) کشورهایی هستند که از آنها عبور می نمایند.

بعد از توافق آتش بس سال گذشته با میانجیگری روسیه، مقام های جمهوری آذربایجان از جمله الهام علی اف بارها درباره لزوم ایجاد کریدور ادعایی زنگه زور صحبت نموده اند اما ارمنستان این اظهارات را رد نموده است.

بر همین اساس، نخست وزیر ارمنستان روز گذشته (سه شنبه) در جریان یک کنفرانس خبری آنلاین ادعاهای ارضی جمهوری آذربایجان درباره کریدور ادعایی زنگه زور را به شدت محکوم کرد و گفت که باکو سیاست تجاوز مستمر به قلمرو ارمنستان را در پیش گرفته است و این مسئله باید در جامعه بین المللی مورد رسیدگی قرار گیرد.

پاشینیان درباره ادعاهای ارضی جمهوری آذربایجان گفت: (جمهوری) آذربایجان ظاهراً ادعاهای ارضی درباره قلمرو ارمنستان مطرح می نماید. دالان زنگه زور یعنی چی؟ زنگه زور شرقی یعنی چی؟ چه کسی این اصطلاحات را ابداع نموده است و معنی آن چیست؟ (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1193

به "تور ارمنستان: ملاقات علی اف با مقام روس در آستانه نشست سران باکو، مسکو و ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: ملاقات علی اف با مقام روس در آستانه نشست سران باکو، مسکو و ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید