رواندا با فناوری به جنگ کرونا می رود

به گزارش آوای وحش، کشور آفریقایی رواندا با بهره گیری از فناوری به جنگ کرونا رفته و به یکی از نمونه های برتر جهانی در شکست این ویروس مرگبار و پایین نگه داشتن آمار مبتلایان به کووید19 تبدیل شده است.

رواندا با فناوری به جنگ کرونا می رود

با گسترش شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، بسیاری از کشورهای استراتژیهای جدیدی را برای محافظت شهروندان خود تهیه نموده و آن را در مرحله آزمون و خطا قرار دادند. یکی از کشورهای پیروز در قاره آفریقا روندا است که تا اواخر هفته گذشته تنها 1400 مورد ابتلا و 4 فوتی ناشی از کووید19 را گزارش داده است. این در حالی است که در بعضی از کشورهای دیگر آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی و غنا آمار مرگ ومیر بسیار بالا بوده و کنترل و مهار این ویروس مرگبار برای سیاستمداران این کشورها به یکی از پرچالش ترین حوادث در امسال تبدیل شده است.

اما راز مهار ویروس کرونا در کشور رواندا چیست؟ یکی از دلایل کنترل هوشمندانه کرونا در این کشور حمایت سازمان ملل و ارسال پرستارهای روباتیک به این کشور است. حدود چند ماه پیش سازمان ملل چندین روبات ساخت شرکت بلژیکی زورا باتس (Zora Bots) را برای امدادرسانی به کادر درمانی و مبارزه با کرونا ارسال کرد. این روبات ها در بیمارستانهای این کشور مستقر شده و با رصد دمای بدن افراد مراجعه نماینده و همچنین بیماران، تب بالا را تشخیص داده و با این اقدام غربالگری احتمال به کرونا را بسیار آسان می کرد.

این روبات های هوشمند علاوه بر تشخیص دمای بدن، افراد بدون ماسک را نیز تشخیص داده و هشدار می دهد. این فناوری همچنین در ارسال دارو سایر مواد ضروری به بیماران کرونایی ایفای وظیفه نموده و با این اقدام زمینه کمترین تماس پزشکان و کادر درمانی با مبتلایان به کرونا را فراهم می نماید.

اما وجود پرستارهای روباتیک در بیمارستانهای این کشور افریقایی تنها یکی از رازهای فناوارنه کنترل کرونا در این کشور بشمار می رود. یکی دیگر از رازهای پیروزی دولت رواندا در مهار کرونا، وجود آزمایش های رایگان تشخیص کووید19 در این کشور است. با وجود اپلیکیشن های تشخیص کرونا شهروندان احتمالی مبتلا به کرونا شناسایی شده و به صورت رایگان از انها آزمایش گرفته می گردد. در صورت ابتلا به کرونا فرد موردنظر قرنطینه شده و احتمال شیوع کرونا توسط وی به حداقل می رسد. علاوه بر شناسایی بیماران رکونایی به وسیله اپلیکیشنها، تیمی از کادر درمانی نیز در خیابانها مستقر شده و به طور معمول از مردم سئوال می نمایند آیا آزمایش رایگان کرونا داده است یاخیر؟

سابین زیمانا ، مدیرکل مرکز زیست پزشکی رواندا می گوید: وقتی شهروندان در حال رانندگی با خودرو، دوچرخه،موتورسیکلت بوده و یا حتی در حال پیاده روی هستند این تیم درمانی از آنها سئوال میکند آیا مایل به انجام آزمایش رایگان کرونا هستند. وی اضافه کرد: تمام نمونه های گرفته شده نیز در طول روز به آزمایشگاهها ارسال شده و غربالگری می گردد. به گفته زیمانا، دولت چیزی حدود 50 تا 100 دلار برای هر آزمایش کرونا هزینه می نماید؛ اما هیچ هزینه ای را از شهروندانش دریافت نمی نماید.

یکی دیگر از اقدامات فناورانه روندا در مهار شیوع کرونا، نصب شیرآب های سیار در ایستگاه های اتوبوس است. این شیرآب ها در تمامی ایستگاهها مستقر شده اند تا شهروندان پیش از سفر به یاری ان دستهای خود را شسته و خود را بدون هیچ نگرانی اماده سفر نمایند.

این فناوری جالب توجه نقش بسیار مهمی را در نظافت شخصی تمامی مسافرین ایفا نموده و احتمال انتقال ویروس کرونا از مبدا به مقصد را به حداقل می رساند. با وجود چنین سیستم هوشمندانه ای، دولت شیوع کرونا در بخشهای مختلف کشور را تحت کنترل گرفته و بیماری کووید19 را در مرزهای داخلی مهار نموده است.

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 444

به "رواندا با فناوری به جنگ کرونا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رواندا با فناوری به جنگ کرونا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید