روسیه: دولت وفاق ملی لیبی به طرح صلح مصر پاسخ دهد

به گزارش آوای وحش، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای بیان کرد: مسکو انتظار دارد دو طرف درگیر در لیبی به سرعت به ابتکار صلح قاهره در لیبی پاسخ دهند.

روسیه: دولت وفاق ملی لیبی به طرح صلح مصر پاسخ دهد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: امیدواریم این ابتکار فراگیر که فرمانده ارتش ملی در شرق لیبی با آن موافقت نموده به ستونی محکم برای مذاکراتی تبدیل گردد که انتظار آن بین طرف های جنگ لیبی طولانی مدت شده است.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: امیدواریم که مقامات طرابلس به سرعت و به روشی سازنده به این ابتکار عمل پاسخ دهند.

لازم به ذکر است از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی دیکتاتور مقتول لیبی در سال 2011، این کشور ذیل کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند.

نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا و سازمان ملل برخوردار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 441

به "روسیه: دولت وفاق ملی لیبی به طرح صلح مصر پاسخ دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: دولت وفاق ملی لیبی به طرح صلح مصر پاسخ دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید