پاریس: با ناتو در زمینه مواضع تهاجمی ترکیه در لیبی گفت وگو می کنیم

به گزارش آوای وحش، یک مقام دولت فرانسه از انجام مذاکرات با ناتو در زمینه مداخله نظامی غیر قابل قبول ترکیه در لیبی اطلاع داد.

پاریس: با ناتو در زمینه مواضع تهاجمی ترکیه در لیبی گفت وگو می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام دولت فرانسه دوشنبه شب گفت که پاریس خواهان گفت وگو با متحدان خود در ناتو درباره نقش تهاجمی و غیر قابل قبول ترکیه در لیبی است.

یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه در گفت وگو با خبرگزاری رویترز ترکیه را به نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد و افزایش حضور دریایی در سواحل لیبی متهم کرد. این مقام فرانسوی گفت: این مداخلات بسیار مشکل ساز می شوند و با وجود کوشش های ما، اوضاع رو به وخامت است. این شرایط قابل قبول نیست. ترکیه قرار است شریک ناتو باشد، پس این شرایط نمی تواند ادامه یابد.

این مقام فرانسوی تاکید نمود که پاریس در نظر دارد در روزهای آینده با ترکیه و سایر شرکای ناتو در این زمینه مذاکره کند.

پاریس خود به حمایت سیاسی از ژنرال خلیفه حفتر متهم است اما بارها این اتهام را رد نموده است.

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی روبرو شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر از یک سال قبل با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع نموده است اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج روبرو شده و اخیرا نیز شکست های سختی متحمل شد. نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز یکشنبه شب با انتقاد از اقدامات ترکیه در لیبی گفت که مداخله آنکارا در لیبی غیرقابل قبول است.

وی افزود: ترکیه با استقرار 7 فروند کشتی در سواحل لیبی و نقض تحریم تسلیحاتی اعلام شده علیه این کشور، سیاست خصمانه ای را در پیش گرفته است.

رئیس جمهور فرانسه اضافه نمود: ترکیه به صورت غیرقابل قبول در حال سوء استفاده از پیمان آتلانتیک شمالی بوده و فرانسه نمی تواند اجازه این کار را دهد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 386

به "پاریس: با ناتو در زمینه مواضع تهاجمی ترکیه در لیبی گفت وگو می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: با ناتو در زمینه مواضع تهاجمی ترکیه در لیبی گفت وگو می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید