ایتالیای مانچینی؛ تیمی برای خاتمه حسرت لاجوردی ها

به گزارش آوای وحش، خبرگزاری خبرنگاران- تیم ملی ایتالیا را می توان یکی از مدعیان اصلی یورو 2020 به حساب آورد.

ایتالیای مانچینی؛ تیمی برای خاتمه حسرت لاجوردی ها

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، رقابت های یورو 2020 وارد دور سوم گروهی شده است و تیم های حاضر، مهیا سومین نبردشان در این مسابقات مهم می شوند. تا به امروز صعود یازده تیم به دور حذفی قطعی شده و سایر تیم ها برای صعود از گروه در روز انتهای باید آماده یک جنگ تمام عیار شوند. در این بین ایتالیا با روبرتو مانچینی عملکردی پیروزیت آمیز داشته است و حتی می توان شانس بالایی برای قهرمان شدن آن ها در یورو 2020 قائل بود. ایتالیایی ها با دو برد مشابه 3 - 0 برابر ترکیه و سوئیس نخستین تیم صعودنماینده لقب گرفتند و برد برابر ولز باعث شد آن ها با امتیاز کامل پا به مرحله بعد بگذارند.

تا این جای دور سوم، آتزوری با 7 گل زده یکی بهترین خط حمله جام ملت ها را دراختیار دارد و در خط دفاعی هم بدون گل خورده در 3 مسابقه و درکنار انگلیس و سوئد از مستحکم ترین خطوط دفاعی برخوردار هستند. لاجوردی پوشان پس از ناکامی های متعدد در عرصه ملی دوباره در قامت یک مدعی قد علم نموده اند و احیا شده اند. موضوعی که به علل مختلفی ارتباط دارد؛ از ترکیب پرمهره، یک دست و متوازنی که دراختیار دارند تا روبرتو مانچینی که آمد و تیم کشورش را به ساحل آرامش رساند و انگیزه برای جبران اتفاقات تلخ گذشته. همه این دلایل باعث شده است یکی از غول های فوتبال ملی دوباره به اوج برگردد.

ایتالیا ورژن 2021 یکی از پرمهره ترین و متحدترین ایتالیاهای چند سال اخیر است و آن ها در پست های مختلف از ستارگان گوناگونی بهره مند هستند و روبرتو مانچینی تیمی یک دست و درخشان را دراختیار دارد و نکته مهم تر توازن تیمی لاجوردی ها است. ایتالیا تیمی متشکل از ستاره های جوان و آینده دار درکنار باتجربه ها است. دوناروما، باستونی، لوکاتلی، بارلا و کیه زا مهره های جوان آتزوری هستند و وجود چهره هایی مثل کیلینی، بونوچی، فلورنزی، جورجینیو، وراتی، اینسینیه و ایموبیله باعث شده است تا تجربه بالایی هم به این تیم تزریق گردد که در شرایط سخت می تواند گره گشای آن ها باشد.

تیم ملی ایتالیا در هر پست ستارگان مختلفی دراختیار دارد و مانچینی درطول مسابقات برای انتخاب ترکیب مدنظرش با دردسرهای شیرینی روبه رو خواهدبود. برای مثال بلوتی، براردی، برناردسکی، کیه زا، ایموبیله و اینسینیه عناصر تهاجمی ایتالیا هستند و باوجود این مهاجمان خطرناک و گلزن آن ها کمتر ممکن است دچار مشکل شوند و این تراکم بالا ستاره می تواند ایتالیا را به قهرمانی در یورو برای نخستین بار از سال 1968 برساند.

آتزوری با ارزش کلی 751 میلیون یورو، ششمین تیم گران قیمت جام ملت ها محسوب می گردد و دوناروما، وراتی، بارلا، باستونی و جورجینیو ارزشمندترین چهره های ترکیب ایتالیا هستند.

با جداشدن آنتونیو کونته پیروز از ایتالیا و آمدن ونتورا، ایتالیایی ها هرگز نتوانستند در قامت یک مدعی ظاهر شوند و حتی از راهیابی به جام جهانی 2018 هم بازماندند؛ اما درنهایت روبرتو مانچینی 56 ساله با سابقه سرمربیگری در تیم های فیورنتینا، لاتزیو، اینتر، منچسترسیتی، گالاتاسرای و زنیت آمد و راهنمایی تیم ملی کشورش را برعهده گرفت. مرد خوشتیپ ایتالیایی از زمانی که سرمربی ایتالیا لقب گرفت عملکردی خیره نماینده داشته است و آمار فوق العاده ای هم از خود برجای گذاشته است. ایتالیا زیرنظر او در 32 مسابقه تمام رقابت ها به 23 برد و 7 تساوی رسیده است و فقط مقابل فرانسه و پرتغال یعنی در 2 مسابقه شکست خورده است و به ازای هر ملاقات میانگین امتیازگیری 2.38 را به ثبت رسانده اند.

تا انتها مرحله گروهی یورو 2020 لاجوردی پوشان در 28 مسابقه متوالی شکست ناپذیر بوده اند و این رکورد نشان می دهد مانچینی تا چه میزان پیروز بوده است و توانسته ایتالیا را از بحران خارج کند. یکی دیگر از تغییراتی که مانچینی در ایتالیا ایجاد کرد، مربوط به سیستم و سبک تیمش است. ایتالیا تا قبل از آمدن روبرتو مانچینی بیش تر از سیستم 3.5.2 استفاده می کرد؛ درحالی که مانچینی حاضر به انجام یک ریسک عظیم شد و سیستم تیمش را به 4.3.3 تغییر داد و اتفاقاً پیروز هم شد.

مرد درخشان و همه کاره نیمکت ایتالیا تا سال 2026 با آتزوری قرارداد دارد و می توان علاوه بر حضور پرقدرت ایتالیا در یورو 2020، از نمایش شاگردانش در جام های جهانی 2022 و 2026 هم لذت برد.

ایتالیا با 4 اسم قهرمانی جام جهانی، همواره تیمی مدعی و سطح بالا در تورنمنت های مختلف حساب شده است و همواره برای سایر تیم های مدعی و قدرتمند دردسرساز بوده است، اما حالا حدود یک دهه است که به هیچ پیروزیت خاصی نرسیده اند و نتوانسته اند در حد و میزان های نام عظیم خودشان ظاهر شوند. پس از این که در سال 2006 برای آخرین بار فاتح جام جهانی شدند، فرایند رو به افت آن ها شروع شد و دیگر هیچ گاه تمام نشد. مدعی نخست قهرمانی جام جهانی 2010 در همان دور گروهی حذف شد و این اتفاق در سال 2014 هم رخ داد؛ عمق فاجعه اما مربوط به سال 2018 می گردد که آن ها اصلاً به جام جهانی نرسیدند و غایب عظیم جام جهانی روسیه لقب گرفتند. ایتالیایی ها در یورو 2012 هم که به ملاقات نهایی رسیدند اسیر آماده ترین اسپانیا تاریخ شدند و 4 - 0 شکست خوردند و در یورو گذشته هم مقابل آلمان و در مرحله یک چهارم نهایی شکست خوردند تا وداعی نسبتاً زودهنگام با یورو داشته باشند. آمدن مانچینی و وجود ستاره های خلاق و ارزشمند در ترکیب ایتالیا باعث شده است یورو 2020 بهترین فرصت برای تمام کردن نوار ناکامی های لاجوردی پوشان باشد و بعید نیست در آخر، جام قهرمانی به وسیله کاپیتان کیلینی و سایر ایتالیایی ها بالای سر برود. قهرمانی ایتالیا در جام ملت های اروپا نه تتها دوباره وجهه قدرتمند سابق را به فوتبال این کشور بر می گرداند، بلکه باعث می گردد مردم ایتالیا همگی دوباره با فوتبال عمیقاً خوشحالی نمایند و کمی مسائل اوایل دوران کرونا را به فراموشی بسپارند؛ چراکه ایتالیا یکی از بحرانی ترین کشورها در شروع دوران پاندمی کرونا بود.

استادیوم المپیکو شهر رم ایتالیا، یکی از یازده میزبان مسابقات جام ملت های اروپا 2020 است و ایتالیایی ها به همین دلیل در دور گروهی مسابقاتشان را در خانه برگزار کردند. اتفاقی که نه تتها باعث شد ایتالیایی ها کمتر دچار خستگی و مسائل سفر شوند، بلکه سبب شد تماشاگران آتزوری فرصت حضور در استادیوم و تشویق تیم کشورشان را پیدا نمایند. موضوعی که به یقین تاثیرات مثبتی بر عملکرد شاگردان مانچینی گذاشت و آن ها با 9 امتیاز کامل راهی مرحله بعد شدند؛ هرچند ایتالیایی ها در مراحل بالاتر هیچ گاه در استادیوم المپیکو به میدان نخواهند رفت و دیگر میزبان نخواهندبود. ایتالیا از بابت قرعه کشی مسابقات هم چندان متضرر نشد. همگروهی با سوئیس، ولز و ترکیه نمی توانست ایتالیا آماده را چندان با دردسر روبرو کند. ضمن این که صعود به اسم تیم صدرنشین، آن ها را در مرحله یک هشتم نهایی با یکی از دو تیم اوکراین و اتریش روبه رو می نماید که باز هم نمی تواند قرعه مسئله ای باشد. هرچند نباید فراموش کنیم در فوتبال غیرممکنی وجود ندارد و تیم های شگفتی ساز در هر دوره یورو، عظیمان را با چالش ها و مسائل بی شماری روبه رو نموده اند. ایتالیا درصورتی که پیروز به صعود به مرحله یک چهارم نهایی گردد باید با برنده تقابل صدرنشین گروه دوم و یکی از تیم های سوم گروه اول، چهارم، پنجم و یا ششم صف آرایی کند که اگر خوش شانس باشد می تواند به جای جدال با تیمی مدعی مثل بلژیک، با یکی از بهترین تیم های سوم رقابت کند.

ایتالیا در 30 بازی اخیر خود شکست ناپذیر بوده است. (25 برد و 5 تساوی) آتزوری بین سال های 1935 تا 1939 تحت راهنمایی ویتوریو پوتزو هم رکورد 30 بازی پیاپی بدون شکست را به ثبت رساند. تیم مانچینی در صورت کسب برد یا تساوی در بازی بعدی می تواند به تنهایی این رکورد را به نام خود ثبت کند. آخرین باخت آتزوری با مانچینی حدود 3 سال پیش مقابل پرتغال بود. (شکست 1-0)

ایتالیا در 11 بازی اخیر خود با پیروزی از زمین خارج شده است. این 11 برد بدون گل خورده و همراه با کلین شیت بوده است. 11 برد پیاپی با کلین شیت در تاریخ آتزوری بی سابقه است. ایتالیا برای چهارمین بار در دور گروهی یورو یا جام جهانی از 3 بازی به 3 برد رسید. (جام جهانی 1978 / جام جهانی 1990 / یورو 2000 / یورو 2020)

آتزوری در دور گروهی یورو 2020 پیروز به ثبت 7 گل شد. در تاریخ حضور ایتالیا در مرحله گروهی جام جهانی یا یورو، این تعداد گل برای آنها فقط در جام جهانی 1998 به ثبت رسیده بود. مارکو وراتی مقابل ولز بیشترین لمس توپ (136)، بیشترین پاس صحیح (103)، بیشترین خلق موقعیت (5) و بیشترین تکل پیروز (4) را به ثبت رساند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1073

به "ایتالیای مانچینی؛ تیمی برای خاتمه حسرت لاجوردی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیای مانچینی؛ تیمی برای خاتمه حسرت لاجوردی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید