تور مکزیک ارزان: مکزیک، مقصدی مناسب برای دوستداران شکلات

به گزارش آوای وحش، اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به شکلات دارند و در پی طعم واقعی شکلات های با کیفیت می گردند، سعی کنید مکزیک را از دست ندهید.

تور مکزیک ارزان: مکزیک، مقصدی مناسب برای دوستداران شکلات

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اگرچه غذاهای محلی، قلب مکزیک محسوب می گردد، اما شکلات روح مکزیک است. تقریبا از 4000 سال پیش قبایل بومی این کشور یکی از اولین ها در دنیا بودند که کشت کاکائو را انجام دادند و از دانه های تلخ، خوراکی ها و نوشیدنی های خوشمزه ای فراوری کردند. در دهه 1970 یک مغازه شکلات فروشی محبوب به نام آزتک (Aztec) برپا شد. البته این علاقه مندی به شکلات دنباله دار بود و کشورهای رقیب فراورینماینده کاکائو در آمریکای مرکزی و جنوبی طی 20 سال گذشته کوشش های زیادی انجام داده اند تا توجه عموم مردم را جلب نمایند و با ارائه کاکائوهای باکیفیت بازار دنیای شکلات را در دست بگیرند.

در حال حاضر مکزیک در کوشش است تا این هدیه خوراکی خوشمزه را به دنیایان بازگرداند و با فراورینمایندگان کاکائو در ارتباط است تا برترین و جدیدترین نسل از شکلات ها را فراوری کند و به انقلاب شکلات ها بازگردد. امروزه برترین راه برای کشف شکلات های خوشمزه راهی نیست جز دنبال کردن بوی شکلات ها. نویسنده این مقاله می گوید:

در سفر شیرینی که به Hacienda Cacaotera Jesús María داشته ام با 50 هکتار مزرعه کاکائو و کارخانه شکلات در Tabasco روبرو شدم. این ناحیه در جنوب شرقی مکزیک واقع شده است. در این سفر مجذوب کننده، Florencio Sánchez Rodriguez، بازتماشامایندگان مزرعه را هدایت می نماید و نحوه فراوری کاکائوها از مزرعه تا کارخانه را توضیح می دهد. او از من خواست تا طعم تند دانه های سفید را بچشم، سپس مرا به اعماق جنگل هدایت کرد، جایی که دانه های کاکائو در زیر سایه دوشت داشتنی درختان انبه و موز چشم نوازی می کردند؛ مانند تمام معتادان به شکلات و کاکائو من تا به امروز از نزدیک مواد خام شکلات ها را ندیده بودم.

Florencio می گوید:

درختان مانند انسان ها هستند احتیاج به عشق دارند.

Jesús María یک مزرعه بسیار زیبا از کشت کاکائو است (شهری در 56 کیلومتری تاباسکو یکی از سی و یک استان مکزیک که 17 شهر دارد و مرکز آن ویلاهرموسا است) و مفتخر است که میزبان عموم مردم برای شکلات های مکزیکی است.

در طول دهه گذشته، فراوری کاکائو مکزیکی 50 درصد کاهش یافته و بخشی از آن به علت درختان پیر و مریض است، کشاورزان مزارع خود را پاک می نمایند تا از طریق آن به فراوری روغن نخل یا ذرت بپردازند، درنتیجه این باعث شده است که مهد کاکائو، اکثریت کاکائوهای خود را از آفریقا وارد کند و عمدتا از آن ها برای مواد اولیه نوشیدنی ها استفاده کند، اما نشانه هایی از رنسانس شکلات در مکزیک وجود دارد. Jesús María در کوشش است تا از گونه های قدیمی و بسیار گران قیمت کاکائو محافظت کند و آن ها را به شکلات های خوراکی تبدیل کند؛ بعلاوه نزدیک Hacienda La Luz یک مزرعه نفیس با باغچه های تفکیک شده و حیاط زیبای کاشی شده وجود دارد که به علت کیفیت بالای شکلات ها، برنده جایزه بین المللی شده است.

در ویلاهرموسا اپراتورهای تورها و هتل ها برای بازتماشامایندگان از مزارع کاکائو، برنامه هایی را سازمان دهی می نمایند، اما جاده ها نیز در حال حاضر به خوبی نشانه گذاری شده اند و می توان به صورت مستقل و با ماشین نیز از این مزارع تماشا کرد؛ واضح است که بازدید از این طریق دوست داشتنی تر است. این سفر ممکن است کمی هیجان انگیز باشد، اما منظره این منطقه مانند یک تصویر زیبا است. جاده ها از درختان و گل های زیبای زرد و صورتی پوشیده شده است و دست فروشان به فروش میوه های گرراستای می پردازند و در تمام راستا نوشیدنی های کاکائویی حاضر است.

بزرگ ترین مصرف نمایندگان شکلات در سال (ارقام مربوط به سال 2015 است)

  • سوئیس، 19.8 پوند
  • آلمان، 17.4 پوند
  • ایرلند، 16.3 پوند
  • انگلیس، 16.3 پوند
  • نروژ، 14.6 پوند
  • سوئد، 11.9 پوند
  • استرالیا، 10.8 پوند
  • هلند، 10.4 پوند
  • آمریکا، 9.5 پوند
  • فرانسه، 9.3 پوند

Tabasco بهشتی برای دوستداران غذا است. Cocina Chontal یک کابین لذت بخش چوبی در جنگل است که در آن آشپزخانه ای سرباز وجود دارد و به سرو غذاهای خوشمزه و قابل اعتماد می پردازد. مؤسس آن Nelly Cordova Morillo مصمم است تا غذاهای محلی تابسکو را سرو کند و شکلات هایی بسازد که از صفر تا صد آن از طریق خودش تهیه شده است و از آن ها برای غنی کردن سس های خود استفاده کند. در شهر کوملکالکو، شهری که تحت تأثیر گردشگری قرار گرفته است، یک رستوران وجود دارد که شما در آن می توانید غذاهای خوشمزه محلی و سس ها و دسرها شکلاتی را تجربه کنید.

شهر بعدی در این مأموریت شکلاتی اوآخاکا (اوآخاکا یکی از سی و یک استان مکزیک است. این استان دارای 571 بخش است و مرکز آن اوآخاکا د خوارز است) است. کاکائو در اینجا رشد نمی نماید، اما موقعیت این مکان در یک جاده باستانی واقع شده است؛ بدین معنی که شکلات بخش اساسی زندگی روزمره است و تکنیک های سنتی همچنان برای تهیه نوشیدنی های مرسوم هزاران سال پیش مورد استفاده قرار می گیرد. یک روستا به فاصله 45 دقیقه ای از این شهر وجود دارد که در آن غذاهای اوآخاکایی سرو می گردد و نحوه تهیه شکلات ها و نوشیدنی های ویژه را به گردشگران آموزش می دهند.

10 فراورینماینده برتر شکلات در دنیا (آمار مربوط به سال 2016)

  • آلمان، 4.5 میلیارد دلار
  • بلژیک، 2.9 میلیارد دلار
  • هلند، 1.8 میلیارد دلار
  • ایتالیا، 1.7 میلیارد دلار
  • ایالات متحده، 1.6 میلیارد دلار
  • لهستان، 1.6 میلیارد دلار
  • کانادا، 1.5 میلیارد دلار
  • فرانسه، 1.4 میلیارد دلار
  • انگلیس، 878.8 میلیون دلار
  • سوئیس، 80238 میلیون دلار

در یک روستای کوچک به فاصله 20 دقیقه ای از اوآخاکا همچنان به ترویج روش های سنتی فراوری شکلات می پردازند. کارخانه ها به شیوه ماشینی شکلات فراوری می نمایند، اما همچنان به ترویج شیوه های سنتی برای گردشگران می پردازند. یکی از محلی های آن منطقه، Genoveva روی دستان و زانوهایش دانه های کاکائو دارچین بادام و شکر را به زحمت می سابد، کاری که از 50 سال پیش انجام می دادند. او این کار را از نسل های قبل از خود مانند مادرش یاد گرفته است. Genoveva ، معتقد است: شما در تمام لحظات مهم زندگی تان شکلات می خورید.

در هیچ جایی از مکزیک مانند اوآخاکا شانس تست کردن شکلات های مختلف را ندارید. شمش شکلات فراورده های قندی مکعب مستطیلی است که حاوی ترکیبات افزوده مانند: دانه های آجیل، دارچین یا بیسکویت است؛ این محصول شکلاتی معمولا دانه دانه به فروش می رسند. در غرفه های خیابانی و غرفه های بازار شما می توانید مجموعه ای از نوشیدنی های سرد و گرم کاکائویی با ترکیبات مختلف مانند توت فرنگی یا خامه میل نمایید.

یک بازار در اوآخاکا د خوارز، بنیتو جورز (Benito Juárez Market)، برترین مکان برای خرید خمیرهای غلیظ غنی شده با کاکائو است. در میان خیابان مینا، در مرکز معماری خیره نماینده اوآخاکا بوی شکلات مغازه ها شما را به سمت خود می کشاند.

در اوآخاکا شما می توانید شکلات های مورد علاقه خو را به صورت عمده بخرید و حتی می توانید شکلات های مورد نظر خود را سفارش دهید.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1256

به "تور مکزیک ارزان: مکزیک، مقصدی مناسب برای دوستداران شکلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک ارزان: مکزیک، مقصدی مناسب برای دوستداران شکلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید