سبک کلاسیک مدرن

به گزارش آوای وحش، همه شما این روزها کلمه دکوراسیون داخلی را بارها می شنوید، خصوصاً اگر خانه ای جدید خریده و یا تصمیم به بازسازی خانه خود دارید. طراحان و معماران از ایده ها و سبک های متفاوتی برای زیباسازی منازل استفاده می نمایند که هر کدام با توجه به فضای موجود، بودجه افراد و سلیقه آن ها انتخاب می شوند. در نوشته های پیشین ما به معرفی رایج ترین سبک های دکوراسیون داخلی پرداخته شد اما هم اکنون در این نوشته قصد داریم به معرفی جدیدترین سبک که با نام سبک کلاسیک مدرن شناخته شده است اشاره نمائیم. اما قبل از معرفی این سبک بهتر است ابتدا با سبک کلاسیک آشنا شوید.

سبک کلاسیک مدرن

سبک کلاسیک از جمله سبک هایی است که در گذشته مورد استقبال افراد با ذوق و اهل هنر قرار می گرفت. در این سبک از رنگ های گرم که فضایی دنج و آرام ایجاد می کنند استفاده می گردد. در این سبک دیوارها با کاغذ دیواری کلاسیک پوشانده می شوند و پانل های چوبی برای تزئین آن ها به کار می فرایند. تزئین سقف نیز با استفاده از گچ کاری های زیبا به رنگ های سفید، کرمی و یا شیری صورت می گیرد. طراحی دکوراسیون کلاسیک از فرهنگ اروپایی و سبک هایی نظیر سبک آرت دکو و سبک ویکتوریایی نشات گرفته است. همچنین می توان گفت یونان و رم نیز از پیشتازان سبک کلاسیک می باشند. اما در حال حاضر با تغییر ایده ها و تمایل افراد به سمت استایل های مدرن، سبک کلاسیک رنگ و رویی مدرن گرفته و به عنوان سبکی جدید مورد استقبال واقع شده است. در واقع می توان گفت طراحی کلاسیک و طراحی مدرن با یکدیگر ترکیب شده اند و نتیجه این ترکیب خلق دکوراسیون داخلی کلاسیک مدرن اروپایی است.

مبلمانی که در این سبک از دکوراسیون داخلی استفاده می شوند ترکیبی از سبک های کلاسیک و مدرن با یک سبک مینیمالیسم یا ترکیبی از چند سبک مدرن با استایل های ساده می باشد. این مبلمان خیلی مدرن محسوب نمی شوند اما در حال حاضر مورد استقبال قرار می گیرند. مبلمان کلاسیک بسیار ساده بوده و هیچ منحنی یا خمیدگی در آن ها دیده نمی گردد. اگر بخواهیم به رنگ مبلمان کلاسیک اشاره کنیم می توانیم رنگ های قهوه ای، بژ، سیاه و قهوه ای شکلاتی را نام ببریم.

برای داشتن دکوراسیون ترکیبی با سبک کلاسیک و مدرن، باید به رنگ که المانی بسیار مهم و اصلی است حتماً توجه گردد. در دنیای مدرن امروزی رنگ های شیک و جذاب مانند خاکستری، نقره ای، سفید، سیاه، شکلاتی تیره و آبی خاکستری بسیار پرطرفدار هستند و یک پالت رنگی بی نظیر ایجاد می کنند که چشم هر بیننده را به خود جذب می کنند.

یک فضای کلاسیک را می توانید با استفاده از وسایل مختلف مزین کنید اما از به کار بردن وسایل اضافی بپرهیزید زیرا وجود اسباب و اثاثیه زیاد در یک مکان هرج و مرج ایجاد می نماید و صلابت دکوراسیون را در هم می شکند. برای دکوراتیو نمودن فضا و افزایش جذابیت آن می توان از یک گلدان گل، یک نقاشی بزرگ بر روی دیوار، کوسن های زیبا با الگوهای هندسی و … استفاده نمود. در سبک کلاسیک مدرن، پنجره ها بدون پوشش باقی می مانند و از پرده برای آن ها استفاده نمی گردد. پنجره های بدون پرده نور را وارد اتاق می کنند و حسی گرم و صمیمی به فضا می بخشند. گفتنی است که در صورت تمایل به ایجاد حریم خصوصی و یا جلوگیری از ورود نور اضافی می توان برای پنجره پرده حریر ساده نصب کرد.

همانطور که گفته شد، سبک کلاسیک مدرن ترکیبی از سبک کلاسیک و سبک مدرن است و رنگ اصلی ترین و موثرترین المان در این سبک از دکوراسیون می باشد. رنگ آمیزی دیوار را با یک رنگ انجام دهید. اگر به الگو و بافت علاقه دارید، آن ها را در المان هایی نظیر کوسن اعمال کنید. در فضایی که تمام رنگ های به کار رفته در آن خنثی هستند، یک دسته گل زیبا جذابیت فضا را دوچندان می نماید. گل ها باید از یک نمونه گل انتخاب شده و در گلدانی زیبا قرار گیرند.

در طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک مدرن، کفپوش چوبی به عنوان اولین انتخاب در نظر گرفته می گردد و در بعضی موارد برای ایجاد گرما و صمیمیت بیشتر در فضا، فرش های نرم با بافت زیبا در کف اتاق کاربرد دارند. رنگ کفپوش در چنین فضایی خنثی است، از این رو پهن کردن فرش روی آن به فضا بافت افزوده و سردی فضا کمی از بین می رود.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 29

به "سبک کلاسیک مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبک کلاسیک مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید