صدای جیغ از بین جمعیت شنیده شد...

به گزارش آوای وحش، صدای جیغ از بین جمعیت شنیده شد، کلاس درس بهم ریخت، در توالت مدرسه جنین پیدا شده بود...

صدای جیغ از بین جمعیت شنیده شد...

به گزارش خبرنگاران، آخرین اجرای نمایش متساوی الساقین شب گذشته (یکشنبه 13 بهمن ماه) به روی صحنه رفت، با آنکه نمایش با 15 دقیقه تاخیر آغاز شد اما طنازی های بازیگران جوان، باورپذیری شخصیت ها، گره ها و معماهای داستان، استفاده مناسب از موسیقی، تماشاگران را تا آخرین لحظه روی جایگاه حفظ کرد و در انتها هم مورد توجه مخاطبانش نهاده شد.

متساوی الساقین، با دست مایه قرار دادن روایتی واقعی که دهه 80 در شهر گرگان اتفاق افتاده، معضلات اجتماعی را در کلاس ساده درس به نمایش کشید. راوی این داستان نیز دختران محصلی بودند که هر یک در قالب یک قشر و تفکر اجتماعی حاضر شدند. قصه در یک دبیرستان دخترانه اتفاق می افتد. ماجرا از یک صحنه دزدی از دانش آموزان آغاز می گردد و به پیدا کردن جنین در توالت مدرسه می کشد، در ادامه تنش بین دانش آموزان و مدیرِ در آستانه بازنشستگی مدرسه، بر سر حل معمای این دبیرستان با جابه جا شدن مرزهای اخلاقی، بالا می گیرد.

عمادالدین رجبلو، نویسنده و کارگردان این نمایش که قبلاً تئاتر اجتماعی دیگری را در فضای مدرسه به روی صحنه برده بود، در گفت وگو با خبرنگاران از مصائب اجرای نمایش هایی با موضوع معضلات اجتماعی، سخن گفت و اضافه نمود: پرداختن به موضوعات اجتماعی در تئاتر هر روز سخت تر و محدودیت ها هر بار بیشتر می گردد.

او که نسبت به تغییر قصه اش با توجه به ممیزی های وارد شده گله مند بود، گفت: به نمایش متساوی الساقین که قصه واقعی از جامعه را روایت می نماید، 43 مورد ممیزی وارد کردند تا اجازه اجرا در شهرستان را بگیرد.

کارگردان متساوی الساقین قبلا گفته بود که این ممیزی ها نه تنها متن، بلکه انتها بندی و نام داستان را نیز تغییر داده و نمایش را کوتاه نموده است.

متساوی الساقین که کاری از گروهی دانشجویی است، پیش تر در شهر گرگان و تهران اجرا داشته و در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر زیر ذره بین داروان رفته است.

این نمایش در سی وسومین جشنواره تئاتر فجر چهار اجرا داشت که شب گذشته آخرین آن روی صحنه رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 108

به "صدای جیغ از بین جمعیت شنیده شد..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای جیغ از بین جمعیت شنیده شد..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید