صنایع استان مرکزی تسهیلات بازسازی و نوسازی دریافت می نمایند

به گزارش آوای وحش، محمدرضا حاجی پور در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به صدور جواز بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده صنایع خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام گرفته از وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرح بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده صنایع استان مرکزی جزو اولویت های اصلی این وزارتخانه بر اساس سیاست های پسابرجام قرار گرفته است.

صنایع استان مرکزی تسهیلات بازسازی و نوسازی دریافت می نمایند

جهت دریافت خدمات بازسازی آشپزخانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی اضافه کرد: به محض صدور دستورالعمل های این طرح، نسبت به صدور جواز بازسازی و نوسازی صنایع اقدام خواهیم کرد و براساس آن سیستم بانکی نیز تسهیلات قانونی را پرداخت می نماید.

تسهیل شرایط فعالیت سرمایه گذاران در استان مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در زمینه حمایت از حضور سرمایه گذاران خارجی در استان نیز مطرح کرد: در هر زمینه ای که این سرمایه گذاران وارد فعالیت شوند، به طور قطع از آن ها استقبال خواهیم کرد و شرایط را برای سهولت در انجام پیگیری های سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا می کنیم.

وی اضافه کرد: در پی آن هستیم که شرایط برای تداوم و توسعه بخش صنعت و اشتغال زایی و همچنین فعال شدن واحدهای صنعتی نیمه فعال کنونی در استان مرکزی مهیا گردد.

حاجی پور با اشاره به برگزاری کارگروه برطرف موانع فراوری در استان بیان داشت: حضور استاندار در کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری می تواند بسیار موثر باشد چرا که عمدتا بانک ها به دلیل قوانین خود نمی توانند شرایط را برای واحدهای صنعتی مهیا نمایند بنابراین حضور استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان می تواند در جهت تقویت مصوبات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری تاثیر جشمگیری داشته باشد.

مجوز معادن سنگ منطقه گردشگری آب گرم محلات تمدید نمی گردد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص مصوبات نشست اخیر کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری و بدهی های معوقه واحدهای صنعتی که در این کارگروه حضور داشتند گفت: برای این واحدها یک دوره تنفس شش ماهه در نظر گرفته شد و مقرر شد پس از خاتمه دوره تنفس مدت بازپرداخت بدهی های معوقه نیز افزایش یابد.

حاجی پور همچنین در خصوص معادن استان مرکزی هم گفت: در حال حاضر نظارت دقیقی بر کار معادن صورت می گیرد و با هرگونه برداشت غیرمجاز و رعایت نکردن مسایل فنی و ایمنی برخورد می گردد.

وی در خصوص معادن سنگ منطقه گردشگری آب گرم محلات هم گفت: علاوه بر آن که سه معدن در این منطقه تا به امروز تعطیل شده اند، پروانه معادن محدوده گردشگری آبگرم تمدید نمی گردد.

حاجی پور اضافه کرد: با توجه به سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت و طرح گردشگری منطقه آبگرم محلات، تمام معادنی که به طور کامل در داخل این طرح گردشگری هستند، تا خاتمه مدت اعتبار پروانه شان امکان فعالیت دارند و پس از اتمام مهلت بهره برداری، پروانه آن ها به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود و نظارت دقیقی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر آن ها صورت می گیرد.

محدوده طرح هادی آبگرم اصلاح می گردد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی همچنین گفت: پروانه آن تعداد معادنی که قسمتی از آن ها در محدوده طرح هادی آبگرم قرار گرفته، اصلاح می گردد و می توانند در خارج از محدوده به فعالیت خود ادامه دهند.

حاجی پور توضیح داد: به دلیل حجم سرمایه گذاری که توسط معادن در بخش شناسایی مواد معدنی در این منطقه اجرا شده بود، این معادن به مجموعه گردشگری معرفی خواهند شد تا در صورت امکان در قالب طرح گردشگری مشغول به فعالیت شوند.

وی همچنین در رابطه با رعایت موارد ایمنی و فنی در معادن سنگ، گفت: در رابطه با ایمنی و موارد فنی و مهندسی استخراج از معادن، نظارت های دقیقی از طرف اداره صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اجرا شده که منجر به برطرف مسایل غیر ایمنی بعضی معادن استان شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 89

به "صنایع استان مرکزی تسهیلات بازسازی و نوسازی دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع استان مرکزی تسهیلات بازسازی و نوسازی دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید