عضو تیم مذاکراتی افغانستان: مذاکرات به بن بست نرسیده است، طالبان شجاعت صلح را ندارد

به گزارش آوای وحش، عضو تیم مذاکراتی افغانستان گفت که مذاکرات بین الافغانی در قطر هنوز به بن بست نرسیده است، اما طالبان شجاعت صلح را ندارد و با سفرهای خارجی سبب توقف گفت وگوها می گردد.

عضو تیم مذاکراتی افغانستان: مذاکرات به بن بست نرسیده است، طالبان شجاعت صلح را ندارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد رسول طالب عضو ارشد تیم مذاکره نماینده افغانستان در یک نشست خبری گفت که این تیم از 17 دی ماه آماده مذاکره درباره دستورکار است اما طالبان با سفر به کشورهای خارجی می خواهد با دریافت نظرات خارجی ها تصمیم بگیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: طالبان میز مذاکره را رها نموده است و برای انحراف افکار مردم افغانستان، بهانه های غیرموجه و غیرقابل پذیرش را مطرح می نماید.

رسول طالب با رد گزارش ها درباره بن بست مذاکرات نیز توضیح داد: مذاکرات هنوز به بن بست نرسیده است؛ مذاکرات دچار رکود و وقفه است که دلیل آن طالبان هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: تا به امروز هیچ بحثی درباره دولت موقت در میز مذاکرات صورت نگرفته است برای ما مبنا اظهارات رسمی اعضای طالبان در میز مذاکره است.

این عضو ارشد تیم مذاکراه نماینده افغانستان ادامه داد: اقدامات عملی طالبان با صحبت های آن ها دوگانگی دارد و باید این دوگانگی را رفع نمایند؛ آن ها در دفاع از مسایلی که در میز مذاکره مطرح می نمایند در مقابل هیئت ما با مشکل روبرو هستند.

وی درباره مسئله زندانیان طالبان نیز تاکید نمود: دور نخست مذاکرات نشان داد که گذاشتن پیش شرط مسائل را بیشتر می نماید، طالبان آزادی زندانیان خویش را از امریکا می خواهد، اگر سرنوشت زندانیان طالبان برای آن ها جدی بود، باید آن را در دستورکار پیشنهادی خود می گنجاند.

رسول طالب با بهانه خواندن دلایل مطرح شده توسط گروه طالبان برای عدم شروع مذاکرات توضیح داد: طالبان شجاعت صلح کردن را ندارد.

شریفه زرمتی وردک عضو دیگر تیم مذاکراتی افغانستان نیز گفت که آتش بس اولویت اساسی دستورکار پیشنهادی این تیم است و اضافه کرد: طالبان در نشست ابتدایی حرف نزدند اما گفتند که ما اولویت خود را بعد از صحبت با بزرگان خود تعیین می کنیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 782

به "عضو تیم مذاکراتی افغانستان: مذاکرات به بن بست نرسیده است، طالبان شجاعت صلح را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو تیم مذاکراتی افغانستان: مذاکرات به بن بست نرسیده است، طالبان شجاعت صلح را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید