امیرعبداللهیان: مادورو به تهران می آید؛ سند 20ساله تهران و کاراکاس امضا می گردد

به گزارش آوای وحش، تهران (پانا) - فلیکس پلاسنسیا گونسالس، وزیر امور خارجه ونزوئلا که در صدر هیاتی به ایران سفر نموده است، امروز دوشنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ملاقات و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان: مادورو به تهران می آید؛ سند 20ساله تهران و کاراکاس امضا می گردد

به گزارش وزارت امور خارجه، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در این ملاقات درباره مسایل دو جانبه و توسعه همکاری های بین دو کشور گفت وگو و مذاکره کردند. حسین امیر عبداللهیان در نشست خبری مشترک با فلیکس پلاسنسیا گونسالس همتای ونزوئلایی خود گفت: در ماه های آینده سفر رییس جمهور مادورو را به تهران خواهیم داشت و در جریان این سفر با حضور روسای جمهور دو کشور، سند 20 ساله تهران و کاراکاس به امضای وزیران خارجه دو کشور خواهد رسید، همه این ها تاییدی است که روابط دو کشور راستا رو به رشدی را طی می نماید.

وی اضافه نمود: ما در زمینه های فنی، مالی، تجاری و علم و فناوری، معدن انرژی در سال های اخیر توافقات خوبی بین دو کشور داشتیم و بخش های مهمی در حال اجراست.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از مردم ونزوئلا، رئیس جمهور و همه نهادهای قانونی در ونزوئلا حمایت می نماید، گفت: سیاست های ایالات متحده آمریکا در قبال مردم ونزوئلا را غیرسازنده می دانیم و اقدام اخیر در دستگیری یکی از دیپلمات های ونزوئلا در دماغه سبز و استرداد آن به آمریکا را یک راهزنی و اقدامی نادرست و غیرسازنده از سوی آمریکا و تعرض به حاکمیت ونزوئلا می دانیم.

وی گفت: ما در زمینه همکاری های دو جانبه در راستای قرار داریم که کالاهای ایرانی در شهرهای مختلف ونزوئلا در اختیار مردم قرار گرفته است. این فرصت خوبی برای تجار و بازرگانان ایرانی است که در راستا همکاری های بازرگانی میان دو کشور از این فرصت استفاده نمایند.

وزیر خارجه با بیان اینکه زمینه های مشترک برای سرمایه گذاری در ایران فراهم شده که به تدریج جزییات آن اطلاع رسانی می گردد، گفت: مایلم از بخش خصوصی در ایران دعوت نموده و تاکید کنم که ونزوئلا فرصت جدیدی برای توسعه همکاری های همه جانبه و در همه حوزه هاست و بخش خصوصی ما می تواند وارد همکاری با آنان گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1174

به "امیرعبداللهیان: مادورو به تهران می آید؛ سند 20ساله تهران و کاراکاس امضا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: مادورو به تهران می آید؛ سند 20ساله تهران و کاراکاس امضا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید