عظمتی دیدنی میان جنگل های ساری

به گزارش آوای وحش، سد سلیمان تنگه در استان مازندران، در 45 کیلومتری جنوب غربی ساری و در نزدیکی روستایی به نام افرا چال واقع شده است.

عظمتی دیدنی میان جنگل های ساری

سد سلیمان تنگه ساری با ارتفاع 138 متر از جاهای تماشای مازندران از آن سدهایی است که از بالای آن می توانید چشم انداز زیبای ساری را تماشا کنید. این سد که به نام سد شهید رجایی هم شناخته می گردد، در بخش دودانگه یعنی 45 کیلومتری جنوب غربی شهرستان ساری قرار گرفته است. با خبرنگاران همراه باشید.

ماجرای نامگذاری سد سلیمان تنگه چیست؟

علت نامگذاری سد سلیمان تنگه ساری به این نام ماجرای جالبی دارد. محلی ها می گفتند که یک بنای تاریخی در منطقه دواب وجود داشته که زیر آب رفته و متعلق به دوره حضرت سلیمان بود. به همین علت هم سد شهید رجایی را با نام سد سلیمان تنگه می شناسند.

نگاهی به امکانات سرگرمیی سد سلیمان تنگه

سد سلیمان تنگه برخلاف بسیاری از سدهای کشور دارای امکانات سرگرمیی زیادی است که بیشتر آن ها به آب دریاچه وابسته هستند. در ادامه چند تا از این سرگرمیات را آنالیز می کنیم.

قایق رانی روی سد سلیمان تنگه

قایق رانی یکی از سرگرمیات ثابت سد سلیمان تنگه است. دریاچه سد آنقدر زیباست که دلتان بخواهد یکی دو دور بیشتر بزنید. با توجه به اینکه سد همواره پُر آب است، قایق رانی در آن خیلی لذت بخش خواهد بود.

اسکی روی آب

علاوه بر قایق رانی می توانید روی آب دریاچه هم اسکی کنید. اسکی روی آب یکی از امکانات سرگرمیی مجذوب نماینده سد سلیمان تنگه است. اگر تا به حال این ورزش را امتحان ننموده اید، این فرصت خیلی خوبی است. فقط حواستان باشد که باید شنا بلد باشید تا اجازه اسکی روی آب به شما داده گردد.

اتوبوس دریایی

اتوبوس دریایی یکی از کم خطرترین امکانات سرگرمیی سد سلیمان تنگه است. فقط کافی است هزینه آن را پرداخت نموده و سوار بر اتوبوس دریایی شوید و از گشت وگذار روی دریاچه پشت سد رجایی لذت ببرید.

پدال رو روی سد سلیمان تنگه

پدال رو را که همه ما قبلا امتحان نموده ایم. در خصوص این سرگرمی دیگر خودتان باید دست به کار شوید تا طول و عرض دریاچه را طی کنید.

پیست تپه پیمایی

پیست تپه پیمایی یکی از امکانات سرگرمیی دهکده آرامش است. در این منطقه پیستی طراحی شده که می توانید با یک کفش مناسب در آن پیاده روی کنید.

زمین بازی و ورزش سد سلیمان تنگه

یکی از امکانات مهمی که در دهکده آرامش در نظر گرفته شده، زمین بازی و ورزش است. بفرمایید زمین بازی و ورزش برای یک سرگرمی عالی. اگر به تماشای های ایران علاقه دارید، میدان نقش دنیا، نگینی بر انگشتری اصفهان را بخوانید.

برترین زمان بازدید از سد

فصل بهار و تابستان یکی از برترین زمان ها برای بازدید از سد سلیمان تنگه است. در فصل بهار هوا خنک است و در دل این منطقه کوهستانی بادی خنک به صورتتان می وزد که از خواب بیدارتان خواهد نمود. فصل تابستان هوا کمی گرم و شرجی است اما بیشتر گردشگران این فصل را برای بازدید از سد رجایی انتخاب می نمایند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری سرگرمی یک روزه مجذوب نماینده در قلب تهران را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1423

به "عظمتی دیدنی میان جنگل های ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظمتی دیدنی میان جنگل های ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید