قرمز شدن رکورد دودستگی منتقد، مخاطب پیکسار را در راتن تومیتوز شکست

به گزارش آوای وحش، قرمز شدن که جدیدترین فیلم پیکسار است 95 درصد از نظرات مثبت منتقدین را در راتن تومیتو به دست آورده است اما گویا رتبه بندی مخاطبان، با نظرات منتقدین فرق دارد. از زمان انتشار داستان اسباب بازی ها در سال 1995، پیکسار در مجموع 25 فیلم انیمیشنی ساخته که تقریبا تمام آن ها امتیازهای زیادی را در راتن تومیتو به دست آورده اند.

قرمز شدن رکورد دودستگی منتقد، مخاطب پیکسار را در راتن تومیتوز شکست

در حقیقت پیکسار، انیمیشن های سرگرم کننده و خلاقانه زیادی را تولید کرده که توانسته در قلب بچه ها و بزرگسالان ریشه بدواند و برای چیزی در حدود سه دهه، بدون اینکه افت کیفیت قابل توجهی در انیمیشن هایش مشاهده شود به کار خود ادامه دهد. پیکسار از طریق دو فرنچایز محبوبش یعنی داستان اسباب بازی ها و شگفت انگیزان و همچنین انیمیشن هایی مانند وال ای و درون و بیرون، سطح کیفیت فیلم سازی خود را بالا برده است.

قرمز شدن آخرین نمونه ای است که در آن پیکسار پس از داستان اسباب بازی های 4، روح و لوکا، بر روی فیلم اصلی تمرکز کرده است. البته لایت یر با وجود اینکه بخشی از داستان اسباب بازی ها نیست، هنوز هم نشان دهنده بازگشت به فیلم اصلی و اقتباس از آن است. از آنجایی که قرمز شدن توانسته در راتن تومیتو به امتیاز 95 درصدی دست یابد قطعا حسادت هر استودیوی دیگری را برانگیخته است اما تماشاگران در مقایسه با منتقدان به این فیلم امتیاز پایین تری داده اند. همین امر در مقایسه با 24 فیلم دیگر این استودیو سبب ایجاد شکافی در بین امتیازات منتقدان و تماشاگران شده است.

قرمز شدن با وجود امتیاز بالایی که در راتن تومیتو نصیبش شده در رتبه چهاردهم پیکسار جای گرفته است

میانگین امتیاز راتن تومیتوی پیکسار برای هر کدام از فیلم های بلندی که از طریق این استودیو اکران شده، 89 درصد است، به این معنی که امتیاز 95 درصدی قرمز شدن بالاتر از حد میانگین این کمپانی محسوب می شود. اما با این وجود، این فیلم حتی در رتبه میانی خط تولید پیکسار هم قرار نگرفته است. پیکسار 14 فیلم با امتیاز راتن تومیتوی 95 درصد و بالاتر دارد و قرمز شدن یکی از سه فیلمی است که با امتیاز 95 درصد در کنار انیمیشن روح و وال ای قرار گرفته، اما این فیلم با میانگین امتیاز 8 از 10 که پایین ترین امتیاز در بین این سه فیلم است، در رتبه چهاردهم از 25 فیلم پیکسار قرار می گیرد.

البته رتبه چهاردهم برای قرمز شدن در مقایسه با سایر فیلم های پیکسار و با توجه به اینکه رقابت سختی در بین این انیمیشن ها وجود دارد، آن قدرها هم بد نیست. اما دلیل اینکه امتیاز این فیلم بالاتر از حد میانه است اما رتبه بسیار پایینی دارد، این است که 18 فیلم پیکسار امتیاز راتن تومیتوی بالاتر از 90 درصد دارند، اما میانگین امتیاز انیمیشن های پیکسار از طریق انیمیشن ماشین های 2 پایین آمده یعنی، تنها انیمیش پیکسار که امتیاز راتن تومیتوی آن 39 از 100 است.

قرمز شدن یکی از فیلم های پیکسار است که کمترین امتیاز راتن تومیتو را از طرف مخاطبان کسب کرده است

امتیاز 95 درصدی راتن تومیتو که از طرف منتقدان به این فیلم اعطا شده ممکن است آن را در رده میانی سایر فیلم های پیکسار قرار دهد، اما امتیاز تماشاگران سبب می شود که در رتبه پایین تری قرار گیرد. این فیلم در حال حاضر تنها توانسته امتیاز 73 درصد را از طرف 2500 تماشاگری که به تماشای فیلم نشسته اند به دست آورد که 9 امتیاز کمتر از میانگین امتیاز 82 درصدی سایر انیمیشن های پیکسار است. البته قرمز شدن بدترین امتیاز تماشاگران پیکسار را دریافت نکرده، اما تنها سه فیلم با امتیاز پایین تر در لیست فیلم های پیکسار وجود دارند که عبارت اند از ماشین های 3 با 69 درصد، دایناسور خوب با 65 درصد و ماشین های 2 با 49 درصد. ماشین های 2 تنها فیلم پیکسار است که میانگین امتیاز تماشاگران را پایین آورده، بنابراین در حالی که بقیه فیلم ها همگی پایین تر از میانگین امتیاز پیکسار هستند، باز هم با استقبال مثبت تماشاگران روبرو شده بودند.

با توجه به ترکیب امتیاز بالای منتقدان راتن تومیتو و امتیاز پایین مخاطبین، قرمز شدن با 23 امتیاز اختلاف، بالاترین شکاف را در بین امتیاز منتقدان و تماشاگران فیلم های پیکسار به خود اختصاص داده و از شگفت انگیزان که 22 امتیاز اختلاف دارد پیشی گرفته است. میانگین تفاوت بین امتیازات منتقدان و مخاطبین برای فیلم های پیکسار فقط هشت امتیاز است و 19 فیلم از 25 فیلم پیکسار کمتر از 10 امتیاز تفاوت دارند و این بدان معناست که این امر برای فیلم های پیکسار رایج نیست.

هنوز تعیین نیست که چرا امتیاز تماشاگران راتن تومیتوی قرمز شدن خیلی پایین تر از سایر فیلم های پیکسار است، اما با توجه به اینکه این فیلم بر روی دختر جوانی تمرکز کرده که وارد دوران بلوغ خود شده و شاید به خاطر به تصویر کشیدن ناجورترین ویژگی های این مرحله از زندگی، این فیلم پیکسار چندان به مذاق مخاطبان خوش نیامده است.

در حالی که پیکسار به تشریح واقعیت های عاطفی پیچیده زندگی معروفیت دارد، ساخت انیمیشنی مانند قرمز شدن از طریق این کمپانی چندان دور از فکر نیست، اما گویا بیشتر مردم از تماشای صحنه های صریح مرتبط با دوران بلوغ ناراحت هستند و دوست ندارند به تماشای یک درام خانوادگی، توأم با غم و اندوه بنشینند و این چیزها دیگر برایشان خسته کننده شده و در پی موضوعات جدیدتری هستند. این فیلم همه چیز را به طور کاملا آشکاری بیرون می ریزد، اما برخی از موضوعات وجود دارد که مردم سعی می کنند در زندگی روزمره از صحبت کردن درباره آن ها اجتناب کنند و قرمز شدن در این زمینه خجالت را کنار گذاشته که البته می توان گفت مهم ترین هدف فیلم هم همین موضوع است.

چگونه می توان شکاف امتیاز منتقدان و مخاطبان قرمز شدن را با جهانی سینمایی مارول مقایسه نمود

البته در مقایسه با هر فرنچایزی به جز پیکسار، امتیازات راتن تومیتوی قرمز شدن بسیار بهتر است. به عنوان مثال، در مقایسه با جهانی سینمایی مارول که تنها فرنچایز دیگر قابل مقایسه با پیکسار در راتن تومیتو است، امتیاز 95 درصدی قرمز شدن 11 امتیاز بالاتر از میانگین جهانی مارول یعنی 84 درصد است. امتیاز راتن تومیتوی قرمز شدن بالاتر از تمام فیلم های مارول است به جز پلنگ سیاه که با 97 درصد امتیاز در صدر واقع شده است.

امتیاز راتن تومیتوی 83 درصدی تماشاگران جهانی مارول همچنان بالاتر از قرمز شدن است، به علاوه در امتیاز منتقدین و مخاطبین فیلم های این کمپانی، تقریبا 11 امتیاز تفاوت وجود دارد، با این حال می توان گفت که قرمز شدن در مقایسه با برخی از فیلم های جهانی مارول در مرتبه اندکی بالاتری واقع شده است.

این فیلم با امتیاز راتن تومیتوی 75 درصد در کنار مرد مورچه ای و زنبورک و ثور: جهان تاریک جای می گیرد، اما چهار فیلم دیگر از جمله کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو با امتیاز 74 درصد، مرد آهنی 2 با امتیاز 71 درصد و هالک شگفت انگیز با امتیاز 70 درصد و کاپیتان مارول با امتیاز 45 درصد در مرتبه ای پایین تر قرار دارند. میانگین تفاوت امتیاز راتن تومیتوی منتقدان و تماشاگران جهانی مارول هم تنها 6 امتیاز است، اما قرمز شدن شکاف امتیاز بزرگ تری را نسبت به بسیاری از فیلم های جهانی مارول نشان نمی دهد، به عنوان مثال می توان به شکاف 34 امتیازی کاپیتان مارول و 31 امتیازی جاودانگان اشاره نمود که بسیار بیشتر از قرمز شدن هستند. بزرگ ترین شکاف بعدی در جهانی مارول، به پلنگ سیاه با 17 امتیاز اختلاف تعلق دارد. البته باید خاطر نشان کرد که 23 فیلم جهانی سینمایی مارول دارای شکاف کمتر از 10 امتیاز و 18 فیلم هم شکاف امتیاز کمتر از 5 دارند.

در نهایت باید گفت که قرمز شدن نقدهای عالی زیادی را از جانب منتقدان و برخی از مخاطبان دریافت کرده است، بنابراین این فیلم که با مشارکت دیزنی پلاس ساخته شده اولین پیروز بزرگ این دو کمپانی قلمداد می شود. در حالی که شکاف بین امتیازات راتن تومیتوی منتقدان و تماشاگران، به ویژه در مقایسه با دیگر فیلم های پیکسار، قابل توجه است، اما می توان آن را تنها به عنوان یک نکته عجیب و غریب در نظر گرفت نه چیز دیگری. ممکن است اشتیاق تماشاگران به این فیلم نسبت به سایر فیلم های دیگر پیکسار کمتر باشد، اما امتیاز راتن تومیتوی بالای منتقدان، گواه این امر است که این انیمیشن در چه سطح بالایی واقع شده است. بنابراین شکاف بین امتیاز راتن تومیتوی منتقدان و مخاطبان هرگز نباید بر روی نظر ما درباره این فیلم تأثیر بگذارد چراکه قرمز شدن فیلمی است که هم از جانب منتقدان و هم مخاطبان امتیاز بالایی را دریافت کرده و تنها مسأله موجود درباره آن شکاف بین این امتیازات است.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1366

به "قرمز شدن رکورد دودستگی منتقد، مخاطب پیکسار را در راتن تومیتوز شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرمز شدن رکورد دودستگی منتقد، مخاطب پیکسار را در راتن تومیتوز شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید